Wykład otwarty o generowaniu sprzedaży w e-commerce
9 lipca 2019 r. w Warszawie miał miejsce wykład na Uczelni Techniczno-Handlowej im. H. Chodkowskiej prowadzony przez Wojciecha Szymańskiego. Udział w nim wzięły osoby zainteresowane sprzedażą internetową i e-marketingiem. Byli to zarówno studenci, jak i przedsiębiorcy mający doświadczenie w branży. Tematy poruszane podczas wystąpienia były cenne dla osób już prowadzących działania biznesowe w e-commerce, ale także tych, którzy dopiero myślą o rozpoczęciu działalności w branży. Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się, dlaczego czasami działania e-commerce nie przynoszą oczekiwanych rezultatów i poznać receptę na skuteczne ich prowadzenie.
Ideo Force współpracuje z wieloma uczelniami w Polsce, dzieląc się specjalistyczną wiedzą bazującą na wieloletnim doświadczeniem. Jesteśmy patronem merytorycznym studiów podyplomowych na UTH na kierunku E-marketing. Uczestnicy kierunku otrzymują fachową wiedzę z zakresu marketingu internetowego. Studia obejmują szeroki zakres tematów dotyczących między innymi tworzenia wizerunku firmy w Internecie czy budowania relacji z klientami. Wśród specjalistów dzielących się swoją wiedzą ze studentami jest m.in. Joanna Tymowicz, która w branży e-marketingowej działa od 2006 roku. Jest doświadczoną koordynatorką kampanii internetowych i specjalistką od budowania wizerunku marek w sieci. Współpracuje z firmami, które są liderem na rynku w swoich branżach. Natomiast o Omnichannel i Multichannel opowiada Jarosław Michalski - Dyrektor Działu Internet i E-commerce Wolters Kluwer. Absolwent MBA we Francuskim Instytucie Zarządzania i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Przekazywanie wiedzy dla wykładowców jest wielką pasją i robią to z ogromnym zaangażowaniem.
Jak generować sprzedaż w e-commerce, to temat wykładu, który zaczął się od wskazania podstawowych błędów popełnianych podczas zarządzania e-commerce. Wśród nich wymieniono brak modelu biznesowego, zbyt złożony proces zakupowy oraz niewłaściwe podejście do klienta, a dokładniej brak koncentracji na jego potrzebach i związanych z nimi odczuciami.
W kolejnej części Wojciech Szymański, przedstawił rozwiązania, których wdrożenie wyeliminuje błędy. Jako że wiedza to podstawa, pierwszym zagadaniem było uświadomienie zabranym, jak ogromne znaczenie w e-commerce ma znajomość narzędzi marketingowych. Z uwagi na to, że działania biznesowe opierają się na planie, prelegent opowiedział o tym, jak stworzyć model biznesowy i zbudować personę. Wszystko to jest bazą do stworzenia mapy zakupowej klienta i wyznaczenia touchpointów, czyli miejsc, w których klient wchodzi w reakcję ze sklepem internetowym.
Następnie Wojciech na przykładach zaprezentował narzędzia służące do mierzenia efektów i analizy konkurencji, a wśród nich Semstorm, Senuto, Majestic. Są to narzędzia wykorzystywane przez Ideo Force podczas prowadzenia projektów e-commerce dla naszych klientów. Zwrócił także uwagę na kwestię działań, od planowania po ocenę ich skuteczności po wybór modelu atrybucji.
W wystąpieniu zaprezentowano metody, które w swojej strategii powinien uwzględnić każdy sklep internetowy. Istotą sprzedaży jest pozyskiwanie klientów, dlatego zawsze warto zbadać, dlaczego użytkownik sklepu naszym klientem nie został. Ta część wykładu dotyczyła także składania ofert ograniczonych czasowo, dosprzedaży oraz znaczenia contentu i e-mailingu. Uwzględniono czynniki mające wpływ na decyzje zakupowe klientów, czyli promocje i rabaty, opinie innych klientów oraz dostosowanie strony pod mobile. Prelekcja zakończyła się podsumowaniem omawianych zagadnień i dyskusją uczestników.
Jesteśmy wdzięczni Uczelni Techniczno-Handlowej im. H. Chodkowskiej za współpracę i możliwość dzielenia się naszym doświadczeniem i kompetencjami. Zawsze chętnie bierzmy udział w inicjatywach promujących rozwój i poszerzanie naukowych horyzontów. Zapraszamy wszystkich do śledzenia naszej strony na Facebooku. Zamieszczamy na niej informacje o wydarzeniach, w które angażujemy się i organizujemy.