Webinar o wykorzystaniu UX w strategii digital marketingu już za nami!
W czwartkowe popołudnie 25 sierpnia, Ideo Force zorganizowało webinar pt. „Wykorzystaj UX w strategii digital marketingowej i odnieś sukces!”. Wydarzenie zgromadziło wielu uczestników, którzy z zaciekawieniem wysłuchali wystąpienia doświadczonego eksperta, UX/UI Designera – Mateusza Bobera.
Rosnące znaczenie UX w branży e-commerce
Nie od dziś wiadomo, że cena już dawno przestała być jedynym czynnikiem, wpływającym na decyzje zakupowe klientów. Równie ważne jest zaufanie do sklepu, właściwa prezentacja produktów, ale też wygoda i funkcjonalności, ułatwiające dokonywanie zakupów w e-commerce. Wysoka frekwencja w trakcie webinaru może świadczyć o tym, że świadomość istoty kreowania pozytywnych doświadczeń użytkownika, jest coraz większa.
Dobrze zaprojektowany UX ma wpływ na realizację celów biznesowych, takich jak np. sprzedaż. W czasach, gdy większość e-sklepów korzysta już z nowoczesnych technologii, na poziom osiąganych przychodów, często wpływają detale. To właśnie one składają się na intuicyjność cyfrowego produktu. Jak więc o nią zadbać? Ważna jest stała optymalizacja strony pod kątem User Experience, o czym w trakcie spotkania mówił nasz ekspert.
Wykorzystaj UX w strategii digital marketingowej i odnieś sukces! – to już kolejny edukacyjny webinar organizowany przez Ideo Force
Jedną z misji, która przyświeca działalności Ideo Force, jest organizacja wydarzeń, których celem jest edukacja w zakresie e-marketingu. Webinary, branżowe spotkania i konferencje to okazja do podzielenia się wiedzą z osobami, które chcą pozyskać praktyczne wskazówki i informacje, przydatne z perspektywy prowadzenia własnego e-biznesu.
Tym razem uczestnicy webinaru mieli okazję dowiedzieć się tego, jak skutecznie wpisać UX w strategię digital marketingu firmy, aby uzyskać wymierne korzyści. W trakcie spotkania Mateusz opowiadał o tym, jakie działania podjąć, aby poprawić User Experience cyfrowego produktu.
Nasz ekspert poruszył m.in. temat narzędzi, których warto użyć do optymalizacji UX, wskazując przy tym, że działania zmierzające do zwiększenia użyteczności serwisu powinny być prowadzone regularnie. Uwzględnianie UX wyłącznie przy początkowych etapach projektu, tj. w trakcie jego budowy (praca nad personami, makietami, grafiką itp.), bez dalszej optymalizacji jest błędem. UX powinien być stałym elementem prac digital marketingowych. Testy A/B, analizę ilościową, jakościową oraz badania ankietowe warto wykonywać cyklicznie, w celu jak najlepszego dopasowania serwisu do potrzeb użytkowników.
Samodzielny audyt UX? Uczestnicy webinaru otrzymali specjalną checklistę
Dokonanie zmian w celu zwiększenia użyteczności witryny należy oprzeć o dane. Ich analiza jest w stanie wskazać właściwy kierunek działań, których podjęcie doprowadzi do poprawy User Experience. Aby to zrobić, trzeba nie tylko dobrze znać oczekiwania użytkowników, ale też odkryć ewentualne błędy na stronie, które mogą utrudniać korzystanie z witryny.
Jednym z najbardziej specjalistycznych narzędzi, stanowiących bazę do poprawy UX jest ekspercki audyt. Jego wynikiem jest raport zawierający specjalistyczne rekomendacje, których wdrożenie sprawi, że witryna będzie użyteczna. W trakcie webinaru uczestnicy poznali m.in. koszty związane z przeprowadzeniem audytu i dowiedzieli się, dlaczego prowadzenie e-biznesu bez inwestycji w UX, może być zupełnie nieopłacalne.
Po spotkaniu każda z osób otrzymała również specjalną checklistę wykorzystania UX w strategii digital marketingowej. Checklista umożliwia samodzielne przeprowadzenie podstawowego audytu UX, którego wyniki mogą stać się powodem, do podjęcia działań zwiększających użyteczność witryny.
To nie ostatni webinar o UX organizowany przez Ideo Force. User Experience to jedna z tych dziedzin e-marketingu, z którą warto być na bieżąco, aby zwiększać wartość swojego e-biznesu. Zapraszamy więc do śledzenia naszych mediów społecznościowych, gdzie informujemy o przygotowywanych przez nas wydarzeniach.
UX Meeting. All About UX – kolejne merytoryczne spotkanie już wkrótce!
Kreowanie pozytywnych doświadczeń użytkownika to ważny temat w branży e-commerce. Wszystko przez wzgląd na to, że użyteczność serwisu jest jednym z czynników, mających bezpośredni wpływ na sprzedaż. Jeśli strona nie będzie intuicyjna dla odwiedzających, może skutecznie zniechęcić ich do dokonania zakupów i sprawić, że będą woleli skorzystać z usług konkurencji.
Już niebawem organizujemy kolejne branżowe spotkanie, które ponownie poświęcimy tematyce User Experience. Meeting UX. All about UX to wydarzenie przeznaczone nie tylko dla osób zawodowo związanych z branżą e-marketingu, ale też dla wszystkich entuzjastów User Experience. W jego trakcie odbędzie się kilka ciekawych prelekcji, prowadzonych przez specjalistów w zakresie projektowania użytecznych produktów cyfrowych. Jednym z tematów wystąpień będzie Data-Driven User Experience, czyli dlaczego wykorzystanie danych jest kluczowym atrybutem dojrzałego zespołu UX?
Odpowiedź na to oraz wiele innych pytań będzie można uzyskać już 15 września, w godzinach 17-20 w Warszawie. To właśnie wtedy, w murach Uczelni Techniczno-Handlowej im. Heleny Chodkowskiej (główny partner wydarzenia) odbędzie się nasz UX Meeting. All about UX.
Serdecznie zapraszamy do udziału w wydarzeniu. Koszt uczestnictwa to jedynie 10 zł. Bilety można zakupić tutaj.