Wakacyjna Akademia SEO

Zorganiozwaliśmy cykl spotkań dotyczących SEO, którego uczestnicy mieli okazję zyskać cenną wiedzę z zakresu działań pozycjonerskich. Wakacyjna Akademia SEO powstała w wyniku zamiłowania do dzielenia się kompetencjami i propagowania rozwiązań z szeroko pojętego marketingu internetowego.

To bezpłatne szkolenie zorganizowane dla wszystkich, którym temat pozycjonowania jest bliski, ale potrzebują dodatkowej dawki informacji, tak by samodzielnie prowadzić działania. Autorem pomysłu szkolenia i prowadzącym jest Wojciech Szymański – ekspert ds. marketingu internetowego, e-commerce i SEO. Od wielu lat szkoli z zakresu tej tematyki, wykładając na uczelniach i prowadząc wystąpienia gromadzące nie tylko przedstawicieli marketingu. Jego doświadczenie w kształceniu pozwala na organizowanie tego typu spotkań zarówno dla profesjonalistów, jak i osób mniej obeznanych z poruszanymi tematami wystąpień.

 

Pozycjonowanie strony internetowej jest zagadnieniem zyskującym coraz większą popularność, co z pewnością może potwierdzić każdy z uczestników sierpniowego szkolenia. Co istotne, osoby niezwiązane bezpośrednio z branżą marketingu internetowego coraz chętniej zaczynają interesować się tą tematyką. Wynika to z tego, że zarówno e-commerce, jak i każda działalność niemająca charakteru sprzedażowego przenoszą się do świata wirtualnego. Firma, która nie ma strony internetowej traci potencjalnych klientów, czyli automatycznie obniża wartość swoich przychodów. Jednak sama „obecność” jest niewystarczająca. To właśnie pozycjonowanie i poszczególne komponenty e-marketingu budują widoczność witryny w wyszukiwarkach.  Na stronie i poza nią powinny zostać wdrażane działania, których celem jest umieszczenie jej na jak najwyższych pozycjach w wynikach organicznych, ale także dotarcie do świadomości konsumentów.

Trzydniowe szkolenie, zrealizowane w tygodniowych odstępach dedykowane było zarówno osobom, które na co dzień zajmują się tą tematyką oraz tym dopiero zaznajamiającymi się z tajnikami SEO.

W pierwszym dniu słuchacze zostali wprowadzeni w podstawowe i zarazem najważniejsze tematy związane z pozycjonowaniem oraz marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Wyjaśniono różnice pomiędzy nowoczesną koncepcją pozycjonowania opierającą się na dostarczaniu leadów a starym podejściem koncentrującym się na zajmowaniu określonej pozycji w wyszukiwarce.

Podczas drugiego dnia spotkania osoby biorące udział w szkoleniu poznali czynniki mające wpływ na pozycjonowanie znajdujące się wewnątrz witryny. Prowadzący wskazał przydatne programy służące do analizy tychże on-site SEO. Po tym dniu szkolenia, przekazane informacje pozwoliły na samodzielnie przeprowadzenie analizy witryny pod kątem SEO.

W trzecim dniu Wakacyjnej Akademii SEO przedstawione zostały czynniki off-site (spoza witryny), przy których również omówiono pomocne podczas pracy programy. W wykładzie ujęto okoliczności wpływające na pozycjonowanie w ramach czynnika Trust Rank. Uczestnicy pracowali również z checklistą elementów oddziałujących na pozycjonowanie witryny.

Spotkania przebiegały w przyjaznej atmosferze – każdy miał możliwość zadawania pytań, a prowadzący chętnie rozwiewał wszelkie wątpliwości. Wakacyjna Akademia SEO to trzy dni  przekazywanej z pasją wiedzy. Celem było pokazanie, że pozycjonowanie strony jest zagadnieniem ciekawym, wartym każdej godziny nauki. Wydarzenie i jego forma spotkały się z dużym entuzjazmem. W ostatnim dniu każda osoba biorąca udział w szkoleniu otrzymała certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności. Wśród kluczowych kompetencji możemy wymienić znajomość m.in. elementów on-site i off-site, Trust Rank czy link building. Wiemy, że format spotkań przypadł do gustu słuchaczom. Mamy również nadzieję, że zdobyte informacje znacząco poszerzyły zasób wiedzy, ale i skłoniły do rozwijania umiejętności we własnym zakresie.

 

Dlaczego to właśnie my zorganizowaliśmy Wakacyjną Akademię SEO?

Ideo Force, współpracuje z wieloma uczelniami w Polsce. Nasi pracownicy prowadzą zajęcia ze studentami i udzielają się podczas wystąpień związanych z e-marketingiem. Wojciech Szymański jest wykładowcą na Uczelni Techniczno-Handlowej im. H. Chodkowskiej w Warszawie, gdzie niedawno poprowadził Wykład otwarty o generowaniu sprzedaży w e-commerce. Jesteśmy firmą, która stawia nie tylko na systematyczne podnoszenie kompetencji swoich pracowników, ale również edukuje innych i dzieli się specjalistyczną wiedzą. Jest ona poparta wieloletnim doświadczeniem zdobywanym podczas prowadzenia działań z zakresu marketingu internetowego dla największych polskich firm. Skutecznie budujemy wizerunek marek, zwiększając ich popularność, pomagamy sprzedawać więcej i lepiej, dążymy do pełnego wykorzystania potencjału stron internetowych.

Podsumowując: Niewątpliwie wakacyjne spotkania pod szyldem SEO były doskonałą okazją do poznania technik i narzędzi skutecznego pozycjonowania oraz zaznajomieniem się z zagadnieniem marketingu sieciowego. Jesteśmy przekonani, że każdy uczestnik otrzymał wiele wskazówek, które pomogą mu w rozumieniu zagadnień na tyle, by samodzielnie prowadzić działania SEO.