Tydzień z Performance Marketingiem
Szkoła Gospodarki Cyfrowej skupia się na edukowaniu, a dokładnie zwiększaniu kompetencji zawodowych przedstawicieli branży handlu elektronicznego. W tym roku organizuje trzy tygodnie tematyczne: Tydzień z Performance Marketingiem, który właśnie dobiegł końca, Tydzień z B2B e-Commerce zaplanowany na początek maja oraz Tydzień z Cross-border e-Commerce, który odbędzie się sierpniu. Warsztaty oprócz tego, że dotyczą performance marketingu, B2B e-commerce i cross-border e-commerce, przekazują wiedzę z zakresu m.in.: narzędzi Google Ads i Google Analytics, sprzedaży i promocji na marketplace, marketing automation, social media selling, reklamy w mediach społecznościowych.
Na zakończenie Tygodnia z Performance Marketingiem odbyła się e-Izba Friday i debata „Performance Marketing: pandemia a efektywność” podczas, której eksperci podsumowali poprzedni rok, a także szukali odpowiedzi na pytania dotyczące przyszłości branży czy trendów długoterminowych w marketingu efektywnościowym.
Co jeszcze przygotowano dla uczestników Szkoły Gospodarki Cyfrowej? Po przystąpieniu do egzaminu we wrześniu, mają szansę zdobyć dyplom ukończenia Szkoły Gospodarki Cyfrowej 2021.
Wojciech Szymański 4 marca poprowadził warsztat, którego temat brzmiał „Łaska pańska na pstrym koniu jeździ – czyli o przychylności i nieprzychylności Google”. Jego wystąpienie było czwartym i ostatnim podczas Tygodnia Performance Marketingu. Wcześniej prelegenci mówili o wartości afiliacji, metodzie SXO, wyprzedzaniu konkurencji. Wojciech z kolei opowiedział o tym, jak Google wpływa na widoczność stron i dlaczego mamy do czynienia ze wzrostami i spadkami pozycji strony, a dokładniej:
- podał przykłady przychylności oraz nieprzychylności Google – zaprezentował wykresy widoczności oraz powody, dla których pozycje strony ulegają widocznym spadkom i wzrostom, wśród nich wymieniając zmiany struktury w serwisie, problemy z serwerem i zmianę algorytmu (tzw. update),
- przeanalizował kwestię dywersyfikacji kanałów ruchu – mówił o tym, żeby nie polegać jedynie na ruchu z Google i polecił dwa sposoby, które można wdrożyć w przypadku braku możliwości generowania ruchu z wyszukiwarki,
- wskazał, jak unikać negatywnych skutków kolejnych update’ów – według niego jest to możliwie dzięki np. wysokiej jakości treściom, mobile only, naturalności linkowania i myśleniu o stronie w kontekście marketingowym.
Izba Gospodarki Elektronicznej reprezentuje interesy gospodarcze przedsiębiorstw, zwłaszcza firm, które do niej należą. Jej misją jest rozwój gospodarki cyfrowej. Wspiera firmy, dostarczając im wiedzę i rozwiązania technologiczne. Skupia się również na rozwijaniu gospodarki przy udziale najnowszych technologii. Ideo Force ma zaszczy być członkiem e-Izby od 2019 roku. W naszej pracy agencyjnej stawiamy na rozwój, współpracę oraz wsparcie. I właśnie dzięki przynależności do Izby Gospodarki Elektronicznej możemy realizować naszą misję budowania społeczności cyfrowej.
Wojciech Szymański od wielu lat współpracuje ze środowiskiem akademickim – Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania, Wyższą Szkołą Ekonomii i Informatyki, Akademią Leona Koźmińskiego. Prowadzi szkolenia i warsztaty, np. webinar „Dlaczego Customer Journey jest kluczowe do pozyskiwania klientów w Internecie?” w ramach Cyfrowych rewolucji mBanku, których Ideo Force było partnerem. Swoją wiedzę ubiera w słowa pisane, czego efektem są liczne publikacje, jak chociażby książka „Content marketing – współczesny poradnik po marketingu treści” czy „Leksykon pozycjonowania”, a także gościnne wpisy na eksperckich blogach i artykuły – ostatni powstał dla magazynu Tygrysy Biznesu i dotyczył strategii marketingowej w biznesie online.