Relacja z Festiwalu SEO 2021
Festiwal SEO to jedno z największych wydarzeń SEO w Polsce organizowane w Katowicach – w tym roku 15 października. Wnioskami z prelekcji podzieli się uczestnik festiwalu Mirosław Dubaj - Account Manager w Ideo Force.
Moim zdaniem festiwal to świetny sposób na poznanie różnych taktyk pozycjonowania stron. Mimo teoretycznie znanych wytycznych, warto wykorzystywać niecodzienne sposoby, o czym przypominali prelegenci. Na wyróżnienie moim zdaniem zasługują wystąpienia, które przedstawiają niestandardowe metody. Festiwal SEO to także świetny sposób na utrwalenie wiedzy oraz poznanie ciekawych case study.
DAMIAN SAŁKOWSKI. Senuto.
Według badania Damiana Sałkowskiego istnieją elementy, które charakteryzują się większym współczynnikiem korelacji Pearsona w zakresie zajmowanych pozycji m.in. meta title, nagłówki h1, h2 uwzględniające słowo kluczowe. Liczba linków prowadzących do stron oraz ilość domen, z których strona posiada link, stanowi mniejszą wartość korelacji.
Z drugiej strony przykładowo sandbox (piaskownica dla nowych stron) w pierwszych miesiącach niewątpliwie uniemożliwia osiągnięcie wysokich pozycji. Jednak analizując topowe pozycje nie znajdujemy znaczącego wpływu wieku domeny w stosunku do zajmowanych miejsc co potwierdza test Damiana Sałkowskiego. Długość opisu oraz wskaźnik DR z popularnego narzędzia Ahrefs także nie stanowi znaczącej korelacji w przeprowadzonym badaniu.
GABRIELA RÓG. PromoTraffic.
Klienci bardzo często kierują pytania w stosunku do agencji dotyczące wymaganego budżetu, który zagwarantuje widoczność zbliżoną do konkurencji. Gabriela Róg z PromoTraffic wykorzystuje w tym celu Excel przeliczając wskaźniki popularnych narzędzi na orientacyjne kwoty. Techniczne parametry SEO są dla wielu przedsiębiorców niezrozumiałe, dlatego przełożenie danych na szacunkowy budżet jest według Gabrieli przejrzystą formą.
MIŁOSZ KRASIŃSKI. Chill Fruit Web Consulting.
Linki to niewątpliwie znaczący czynnik w pozycjonowaniu. Jednym ze sposobów może być bezpośredni kontakt z dziennikarzami, blogerami co rekomenduje Miłosz Krasiński z Chill Fruit Web Consulting. Budowanie relacji w ten sposób może zagwarantować wartościową bazę kontaktów, co stanowi solidny fundament dalszych działań w outreachu marketingowym. Nawiązując kontakt według prelegenta, warto pamiętać o używaniu prostego, zrozumiałego języka. Negocjowanie cen oraz przypominanie się to także must have w tego typu działalności co podkreśla Miłosz.
Sebastian Heymann z EACTIVE #wiemyjak to pierwszy prelegent po przerwie. Żartobliwie docenia punktualną obecność. Sebastian przedstawia wyniki z Google Grafika. Podkreśla fakt, iż wszystkie się różnią. Nie ma dwóch identycznych. Co więc zrobić otrzymując grafikę od producenta? Warto, chociażby zmienić rozmiar co może wpłynąć na zwiększenie widoczności.
Czy duplikacja treści to poważny problem właściciel stron? Według autora Google zdaje sobie sprawę z tego faktu, dlatego ustalając ranking, bierze pod uwagę inne czynniki. Konieczne jest oczywiście unikanie identycznej treści poprzez błędy na stronie, przykładowo jako brak przekierowania wersji http na https. Sebastian dementuje przykładową plotkę sugerującą, iż Google uwzględnia jedynie treść dodaną w pierwszej kolejności.
EWELINA PODRES-SIAMA. Fox Strategy.
Ewelina Podres-Siama z Fox Strategy sugeruje m.in. urozmaicać title w postaci emotikonów, podając przykład jej osobistego bloga. Zewnętrzne publikacje zaś mogą wygenerować sprzedaż, dlatego warto dbać o wartościowy content. Prezentacja rekomenduje również obserwacje fraz znajdujących się w bliskiej okolicy TOP3, co stanowi podstawę do ich szybkich wzrostów. Obserwowanie konkurencji oraz weryfikacja sezonowości danej branży również powinny stanowić według prelegentki jeden z etapów prac pozycjonerskich.
DAMIAN KIEŁBASA. Contadu.
Damian Kiełbasa z CONTADU przedstawia korzyści, jakie oferuje zaawansowana technologia umożliwiająca tworzenie contentu. Uwzględnienie wszystkich słów kluczowych może być pracochłonne, dlatego pomoc w postaci algorytmu jest ciekawym rozwiązaniem zapewniającym odpowiednie nasycenie wymaganych sformułowań. Według Damiana narzędzie Contadu skutecznie wypełnia temat semantycznego SEO. Jako przykład autor odnosi się do strony przedstawiając wzrosty będące efektem optymalizacji z wykorzystaniem Contadu.
DANIEL DURIŠ. Basta Digital.
Daniel Duriś z Basta Digital przypomina o ważnych punktach związanych z migracją stron, przedstawiając przykłady z sukcesem przeprowadzonych prac tego typu. Daniel sugeruje m.in. crawlowanie serwisu przed oraz po zakończeniu migracji, sprawdzenie przekierowań lub pliku robots.txt.
Oprócz aspektów technicznych, autor bazując na swoim doświadczeniu, zwraca także uwagę na czynnik ludzki, którym jest odpowiednia komunikacja, szczególnie w przypadku wielu osób zaangażowanych w projekt.
TOMASZ WIELICZKO. Xann Marketing.
Tomasz Wieliczko z Xann Marketing to niewątpliwie postać wyróżniająca się charyzmą. Przedstawia przykład sklepu na bazie PrestaShop opisując jak ważna jest reputacja domeny poprzez linki prowadzące do niej. Mimo braku optymalizacji on site prezentacja ukazuje wygenerowane wzrosty widoczności, będące według autora efektem publikacji sponsorowanych.
Tomek wraca również do frazy jednorożec SEO, która jest formą rywalizacji pomiędzy niektórymi pozycjonerami.
MICHAŁ BORZYSZKOWSKI. Widoczni.
Michał Borzyszkowski z widoczni przedstawił must have każdego audytu. Poleca on bardzo dokładnie sprawdzać audytowaną stronę oraz Google Search Console. Reprezentant widoczni.pl nie zachęca do pośpiechu, rekomendując precyzyjną weryfikację każdego szczegółu, który stanowi m.in. wynik crawlowania. Michał przypomina również o dokładnej analizie wersji mobilnej, sugerując, iż wiele osób pomija ten element.
MACIEJ CHMURKOWSKI. Adinspire. SZYMON SŁOWIK. Takaoto.
Maciej Chmurowski z Adinspire oraz Szymon Słowik z Takaoto, przedstawili dwa podejścia do zdobywania linków. Popularne platformy, z których link może mieć każdy? Czy własne serwisy określane popularnie jako PBN-y? Oczywiście warto szukać kompromisu, decydując się na dwa z powyższych rozwiązań. Dowiedzieliśmy się, iż, według statystyk publikacje sponsorowane są dostępne długi czas, co stanowi znaczącą korzyść. Domenę pod budowę zaplecza warto zaś dokładnie przeanalizować, tak by zaplecze nie powstało na bazie witryny ze złą reputacją.