Pracowity I kwartał

2019 rok zaczęliśmy pełni energii i z gotowością do działania. Nie zwlekaliśmy długo i ruszyliśmy do przodu intensywnie pracując nad realizacją postawionych celów. Publikowaliśmy artykuły, udzielaliśmy eksperckich wypowiedzi, uczestniczyliśmy w konferencjach, wydarzeniach branżowych (także tych, których realizacji podjęliśmy się samodzielnie), nawiązywaliśmy partnerstwa, podejmowaliśmy nowe współprace, prowdziliśmy szkolenia…. i wiele więcej. Sami nie wiemy, kiedy minął nam ten pierwszy miesiąc.

Wypowiedzi naszych ekspertów pojawiały się wielokrotnie w zewnętrznych serwisach. Możemy się pochwalić tym, że Ideo Force było obecne aż trzy razy w raportach IAB Polska. W publikacji „Casebook – 13 CASE STUDIES SEM” – opisaliśmy, w jaki sposób zdobyliśmy uwagę nowych użytkowników i zwiększyliśmy ten segment ruchu o 550% w serwisie internetowym marki 2KC. Z kolei w raporcie „Perspektywy Rozwojowe Reklamy Online w Polsce” przedstawiliśmy trendy w cyfrowym employer brandingu w 2019 roku. Natomiast trzecie pojawienie się Ideo Force było dla nas wyjątkowym wyróżnieniem – uwzględniono nas na mapie podmiotów IAB w kategorii „Agencje e-commerce”- zobacz mapę. Ukazał się również raport "E-commerce 2019" wydany przez Interaktywnie z naszym komentarzem eksperckim.


Nie spoczęliśmy jednak na laurach i działaliśmy dalej!

W styczniu Joanna Tymowicz – nasza Client Service Director, pojawiła się w Wirtualnych Mediach – serwisie branżowym, który gromadzi tysiące czytelników zainteresowanych mediami, rynkiem interaktywnym, marketingiem, PR-em i telekomunikacją. To także jeden z najpopularniejszych portali w Polsce. Nasza ekspertka podzieliła się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi zmian i trendów jakie można obserwować w social media.

Musimy przyznać, że w dużej mierze, trzy pierwsze miesiące 2019 roku poświęciliśmy wiedzy. Zarówno tej przekazywanej przez nas, jaki czerpanej od innych - m.in. od Google. Wiemy całkiem sporo o współczesnym rynku interaktywnym, ale zdajemy sobie sprawę, że zawsze można nauczyć się czegoś nowego!

Szkolenie BootCamp

Występowanie w roli prelegentów sprawia nam zawsze ogromną radość i satysfakcję. Jedną z idei stojących za tym co robimy na co dzień jest uświadamianie – zarówno przedsiębiorców, jak i społeczeństwa – o znaczeniu marketingu internetowego w XXI wieku.

Pojawiliśmy się na spotkaniu merytorycznym organizowanym przez Inkubator technologiczny SAMSUNG. Wojciech Szymański – Managing Director Ideo Force odkrył wtedy tajniki personal brandingu oraz networkingu w kontekście LinkedIn. Wydarzenie wzbudziło duże zainteresowanie wśród słuchaczy. Uświadomiło nam to mocniej o rosnącym zainteresowaniu tematyką digital marketingu i postanowiliśmy jeszcze intensywniej działać w kierunku współpracy z uczelniami wyższymi.

Niedługo później Wojciech Szymański wyruszył na kolejny wykład. Tym razem wystąpił na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie opowiedział o znaczeniu personalizacji w marketingu i Big Data, a także o video, transmisjach live oraz chatbotach w social media. Po prelekcji chętnie wziął udział w dyskusjach ze studentami i pracownikami uczelni.

Nie musieliśmy czekać długo i pojawiło się kolejne zaproszenie. Tym razem wystąpiliśmy lokalnie – podczas wykładów otwartych na Politechnice Rzeszowskiej. Podczas prelekcji pt. „W czym mogę pomóc? Czyli jak budować pozytywne doświadczenia klientów poprzez zarządzanie marketingiem w e-commerce” poruszyliśmy niezwykle popularny obecnie temat e-commerce.

Wojciech Szymański wykład

Akademickie podróże w pierwszym kwartale 2019 zakończyliśmy w Łodzi na Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej z wykładem Daniela Kazaneckiego o content marketingu. O tym wydarzeniu napisaliśmy więcej tutaj: https://www.ideoforce.pl/o-firmie/aktualnosci/goscimy-na-akademii-humanistyczno-ekonomicznej-w-lodzi,229.html.

Daniel Kazanecki wykład Łódź

W roli eskpertów wystąpiliśmy również podczas regionalnej imprezy branżowej „Kolbuszowa 2.0”, która z edycji na edycję cieszy się coraz większym uznaniem i popularnością. Cieszymy się, że mogliśmy być partnerami tego wydarzenia – zarówno jako prelegenci, jak i partnerzy. W sympatycznej i swobodnej atmosferze barcampu, Paweł Szczyrek, nasz Creative and Content Manager, opowiedział publiczności o chatbotach, wskazał na ich rodzaje, możliwości wykorzystania oraz znaczenie dla e-commerce. Już nie możemy doczekać się kolejnej edycji!

Paweł Szczyrek Chatboty

Swobodna, barowa atmosfera służy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych, a i wiedzę przyswaja się jakby łatwiej... Dlatego zadbaliśmy o taki klimat już w zeszłym roku podczas pierwszego z cyklu spotkań – LinkedIn Local Rzeszów. Do tej pory, Joanna Tymowicz i Adrianna Staniszewska, koordynatorki tego wydarzenia, już 3 raz zaprosiły lokalną społeczność LinkedIna do spotkania się twarzą w twarz, poza internetem, a popularność eventu ciągle rośnie. W styczniu networking odbył się pod nazwą LinkedIn Local Rzeszów #B. B jak #Big, #Best #Businness.


W marcu stanęliśmy w szeregu partnerów jednego z bardziej znanych wydarzeń w branży SEO, czyli SEO MeetUp, które odbyło się na Stadionie Narodowym w Warszawie.

SEO MeetUp

Koniec kwartału zbliżał się wielkimi krokami, ale bynajmniej nie próżnowaliśmy. Zajęliśmy się organizacją drugiej edycji konferencji Lunch z e-commerce – tym razem w Warszawie. Poprzednia, rzeszowska odsłona cieszyła się dużym zainteresowaniem, co skłoniło nas do podjęcia tego wyzwania jeszcze raz. Lunch z e-commerce odbędzie się już niebawem, bo 17.04.2019 w Golden Floor Tower. Tym razem na tym pełnym wiedzy spotkaniu pojawi się 5 prelegentów, 10 partnerów i 80 uczestników.

lunch z e-commerce

Aby jednak móc dzielić się z innymi swoją wiedzą, sami musimy (i chcemy!) ją stale aktualizować. Dlatego bierzemy udział w licznych szkoleniach wewnętrznych oraz wyjazdowych m.in. do siedziby Google Polska. W ten sposób zdobywamy świeże informacje u samego „źródła Internetu”. Wdrażanie zdobytej wiedzy w prowadzone projekty podjęli się m.in. Krzysztof Wójcik – Account Manager oraz Kamil Ziomek i Jarosław Rzepa – nasi specjaliści do kampanii CPC. Krzysiek uczestniczył w prezentacjach z zakresu sprzedaży i obsługi klienta podczas SalesBootcamp, natomiast nasi SEMowcy dowiedzieli się jak wprowadzać i wykorzystywać systemy uczące się w kampaniach reklamowych. Automatyzacja rozwiązań nie tylko ułatwi ich pracę, ale również ją przyspieszy i uczyni jeszcze bardziej efektywną. Z kolei nasi pozycjonerzy udali się na Praktyczne Szkolenie SEO prowadzone przez Zgreda – znaną postać w branży. Wierzymy, że przywieziona wiedza pozwoli jeszcze sprawniej „wybijać’ strony internetowe do TOP3.

Również we własnym zakresie organizowaliśmy liczne szkolenia wewnętrzne, na których kierownicy projektów dzielili się swoimi doświadczeniami i dobrymi praktykami z codziennej pracy. Inspirowaliśmy się wzajemnie z zakresu UX, prowadzenia reklam na Facebooku, e-mail marketingu, pozycjonowania, a także Google Ads. O wielu z naszych projektach można przeczytać na naszej stronie https://www.ideoforce.pl/realizacje/.

Poszerzanie i posiadanie wiedzy jest jednym z naszych atutów, dzięki którym jesteśmy w stanie pozyskiwać nowych Klientów. W przeciągu ostatniego kwartału wygraliśmy kilka ciekawych przetargów na kompleksową obsługę e-marketingową. Zakres prowadzonych prac był naprawdę szeroki - począwszy od makietowania serwisów www, wdrożenia e-commerce i badań użyteczności, poprzez wdrożenie chatbota, tworzenie wartościowych treści i efektywnych reklam, a kończąc na bieżącej obsłudze w sieci. A to tylko nieliczne aspekty z szeregu obowiązków z jakimi spotykamy się na co dzień w naszej pracy.

Z dnia na dzień z zadowoleniem dostrzegamy coraz więcej pozytywnych efektów naszych starań i wysiłków, co napędza nas do dalszego działania. Jesteśmy przekonani, że to co robimy ma sens i owocuje jeszcze lepszymi, wymiernymi efektami – nie tylko dla Ideo Force, ale przede wszystkim dla naszych Klientów.