Podsumowanie II kwartału

Wraz z wiosną nastał dla naszej firmy jeszcze intensywniejszy czas.  Aktywnie uczestniczyliśmy w wielu projektach – organizacja konferencji, uczestnictwo w branżowych wydarzenia, dzielenie się wiedzą na warsztatach, szkolenia, współpraca i partnerstwo, współtworzenie raportów, wystąpienia naszych specjalistów. Z pewnością – działo się! Podsumowanie naszej aktywności jasno pokazuje, że rozwój jest jedną z naszych mocnych stron.

Jesteśmy agencją specjalizującą się w e-commerce, dlatego zdajemy sobie sprawę z problemów,  jakie dotykają polską branżę. Postanowiliśmy przeanalizować obecną sytuację, zwłaszcza że rynek rozwija się dynamicznie. Wspólnymi siłami specjalistów Ideo Force i OnData powstał raport Problemy polskiego e-commerce. Chcieliśmy nie tylko omówić sytuację polskiego e-commerce, ale również poruszyć wiele innych zagadnień. Wśród tematów, które zbadaliśmy były m.in.: kwestie platform sprzedażowych, mobile, narzędzi, SEO czy współpracy z agencjami marketingowymi. Publikacja raportu miała miejsce 16 kwietnia, a ebook dostępny jest tutaj.

raport problemy polskiego e-commerce

17 kwietnia w budynku Warsaw Trade Tower odbyła się druga edycja konferencji Lunch z e-commerce. Prelegentami byli specjaliści aktywnie działający co dzień w branży e-commerce. Katarzyna Ugorowska z SARE zaznajomiła zebranych z tematem dotyczącym pracy z materią online. Firmę SentiOne reprezentował Piotr Hurnik, który opowiedział o nadchodzących w e-commerce zmianach, w tym sztucznej inteligencji i botach. W zacnym gronie występujących, również i my mieliśmy swoich przedstawicieli. Tomasz Kwiatkowski mówił o sklepie internetowym z branży motoryzacyjnej, Paweł Szczyrek przedstawił zagadnienie dotyczące strategii marketingowej, a Marcin Lipiec podjął się omówienia tematu dotyczącego zmian zachodzących na ścieżce zakupowej.

2. edycja Lunchu z e-commerce

Pomiędzy wystąpieniami i oczywiście smacznym lunchem odbywał się networking, a Agata z KAMAN Show na żywo prowadziła transmisję z wydarzenia na Facebooku. Na zakończenie Luchu z e-commerce #2 premierowo zaprezentowano raport opracowany na podstawie analizy sytuacji sklepów online w Polsce: Problemy polskiego e-commerce. Warto wspomnieć, że konferencja otrzymała akredytację DIMAQ, a więc została włączona do systemu punktacji w ramach recertyfikacji DIMAQ – międzynarodowego standardu kwalifikacji digital marketingowych.

2. edycja lunchu z e-commerce

W dniach 25-26 kwietnia w Rzeszowie odbył się Kongres Profesjonalistów Public Relations. Ideo Force, uczestniczyło w wydarzeniu jako partner i występujący. Event od kilku lat gromadzi specjalistów zarządzających liczącymi się spółkami na polskim (i nie tylko) rynku oraz przedstawicieli agencji e-marketingowych. Jednym z prelegentów reprezentujących naszą firmą był ekspert ds. marketingu internetowego, e-commerce i e-PR, Wojciech Szymański. Poprowadził warsztaty praktyczne, poruszając temat skutecznych narzędzi przydatnych w pracy z social media. Uczestnicy zostali zaznajomieni  z Customer Journey i Consumer Insight oraz narzędziami dedykowanymi do tych rozwiązań. Nie zabrakło wiedzy z przykładami w postaci case study, omówienia touchpointów czy ustawień. Wiemy, że narzędzia w e-marketingu, którego częścią są social media, pozwalają działać przede wszystkim skutecznie. Dlatego z przyjemnością podzieliliśmy się wiedzą o ich wykorzystaniu.

Raporty i analizy pozwalają spojrzeć na marketing z szerokiej perspektywy, zatem staramy się brać udział w ich przygotowaniu jak najczęściej. Uczestniczyliśmy w tworzeniu raportu Marketing w wyszukiwarkach. Wszystko o SEO I SEM, który powstał pod patronatem Onet, WP, Interia, Gazeta.pl i Business Insider Polska. Wojciech Szymański, który od wielu lat zajmuje się marketingiem internetowym, jest przekonany o tym, że jeśli chce się dobrze pozycjonować stronę to należy zapomnieć o jej pozycjonowaniu, a skupić się na wartościowym marketingu. Jego wypowiedź na ten temat została przytoczona w raporcie. Ideo Force pod jego kierunkiem skutecznie weryfikuje potrzeby konsumentów. Na podstawie tych informacji jesteśmy w stanie opracować taką strategię marketingową w wyszukiwarce, która w pełni odniesie sukces.

Efektem połączenia sił wielu agencji pod szyldem interaktywnie.com jest obszerne podsumowanie obejmujące tematy, takie jak wartość rynku reklamy w wyszukiwarce, informacje o Google Ads SEO i reklamie PPC oraz porady dotyczące prowadzenia kampanii SEM. W raporcie poruszono kwestię współpracy z agencją SEO/SEM wraz z wyborem tej najwłaściwszej. Opracowanie ukazało się końcem kwietnia.

Festiwal SEO to jedno z tych wydarzeń, które przez branżę nie może pozostać niezauważone. W Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach 10 maja 2019 odbyła się 7. edycja Festiwalu SEO. Wydarzenie zawsze licznie gromadzi specjalistów SEO i e-commerce, dlatego nie mogło i nas tam zabraknąć. Prelegenci poruszali tematy związane z link buildingiem, pozycjonowaniem i optymalizacją strony, ruchem organicznym w e-commerce, danymi z Google Search Console, pracą z klientem. Festiwal jest okazją do wysłuchania wystąpień tych, którzy na co dzień zajmują się SEO, a więc ich wiedza jest poparta zastosowaniem omawianych rozwiązań. To również wydarzenie sprzyjające nawiązywaniu biznesowych znajomości i wymianie doświadczeń – a wszystko po to, by jeszcze lepiej oferować usługi SEO.

28 maja Wojciech Szymański odpowiadał na pytania dotyczące zwiększania konwersji i sprzedaży w sklepie online. Uczestnicy grupy dyskusyjnej Marketing i Biznes utworzonej na Facebooku mieli okazję pytać Wojciecha o wszystkie tematy związane z e-commerce. Managing Director Ideo Force nie raz udowodnił, że wiedza ma ogromne znaczenie, zwłaszcza, jeśli jest umiejętnie przekazywana innym. Pozostając w temacie e-commerce, wspomnijmy jeszcze o naszym udziale w Performance Bites: Showcase. Siła atrybucji. Dzięki uczestnictwu w wydarzeniu, które odbyło się 30 maja, poznaliśmy inspirujące case study znanych marek. Głos zabrali specjaliści zajmujący się performance marketingiem, a my dowiedzieliśmy się, co klienci sądzą o atrybucji.

Współpraca z Inkubatorem technologicznym SAMSUNG już po raz drugi pozwoliła nam na podzielnie się specjalistyczną wiedzą. Tym razem występującym był Creatvie and Content Manager Ideo Force. Daniel Kazanecki jest praktykiem, dlatego też temat, który zaprezentował, a więc  Content marketing – czyli jak mówić o marce poparty był rozległym doświadczeniem w tworzeniu strategii marketingowych wielu marek. Jak wiemy, współczesny użytkownik jest wręcz atakowany przekazem marketingowym. Uczestnicy wydarzenia, które odbyło się 24 maja, mieli okazję dowiedzieć się dlaczego ten typ komunikacji przynosi marce więcej szkody niż pożytku. Daniel opowiedział również znaczeniu content marketingu w budowaniu wizerunku firmy w Internecie, a zebrani mieli okazję poznać informacje przydatne w tworzeniu skutecznych rozwiązań.

inkubator

Marketing internetowy zawitał do radia. Wojciech Szymański był jednym uczestników debaty radiowej, w której poruszano zagadnienia dotyczące e-marketingu. W audycji prowadzonej 5 czerwca przez Szymona Tarandę udział wzięli również Grzegorz Hajduk i Maciej Ulita. Gośćmi Radia Rzeszów byli praktycy z wieloletnim doświadczeniem. Rozmowa specjalistów obejmowała kwestie prowadzenia kampanii reklamowych, budowania silnej marki oraz możliwości i granic wykorzystania reklamy.

Nieustanne pogłębianie wiedzy w obliczu zmieniających się trendów w marketingu internetowym nie pozwala nam na zwalnianie tempa. Daniel Kazanecki 11 czerwca wziął udział w szkoleniu: Jak zbudować silną markę? zorganizowanym przez Sprawny marketing. Wystąpienie zostało poprowadzone przez Pawła Tkaczyka, specjalistę od budowania wizerunku marek, mówcę i autora książek Zakamarki marki i Grywalizacji. Cenne lekcje wyniesione ze szkolenia pozwalają nam jeszcze skuteczniej wspierać firmy w analizowaniu potrzeb konsumentów i opracowywaniu strategii marketingowych.

cetyfikat sprawny marketing

Wiemy, że zbudowanie silnej marki nie należy do najłatwiejszych zadań, dlatego nie zapominamy o merytorycznym przygotowaniu –  doświadczenie zawsze łączymy z najnowszą wiedzą. W czerwcu szkolił się również nasz specjalista od Google Ads. W połowie miesiąca Kamil Ziomek zgłębiał wiedzę na temat jednej z funkcjonalności od Google – Search Ads 360. Krzysztof Wójcik, Account Manager przed, którym e-commerce nie ma tajemnic, 26 czerwca wziął udział w szkoleniu organizowanym przez IAB Polska dotyczącym Programmatica.

Udział w konkursach jest okazją do weryfikacji działań każdej firmy. W drugim kwartaletego roku Ideo Force było finalistą SemKRK Awards 2019. Są to wyróżnienia przyznawane firmom za najlepsze case studies kampanii realizowanych przez polskie agencje. Byliśmy nominowani w jednej z trzech kategorii: Najlepsza kampania Google Ads. Projekt, który zgłosiliśmy dotyczył kampanii generującej sprzedaż dla jednego z naszych klientów, firmy Senso-Rex LT. Przeorganizowała ona na nowo strategię marketingową, wdrażając jednocześnie kampanię reklamową. Osiągnięte efekty pozwoliły nam na nominację w SemKRK Awards. Rozstrzygnięcie prestiżowego konkursu odbyło się 19 czerwca.

Nagroda przyznawana w ramach semKRK Awards jest jedyną tego typu w Polsce, dlatego zakwalifikowanie się do ostatniego etapu konkursu utwierdziło nas, że zmierzamy w dobrym kierunku. SemKRK to nie tylko rywalizacja, ale również okazja do wysłuchania szeregu ciekawych prelekcji poruszających tematykę SEO, reklam PPC i analityki.

semKRK

27 czerwca w Rzeszowie odbyła się 4. edycja LinkedIn Local. Ideo Force jest partnerem wydarzenia. Dlatego też w przygotowaniach uczestniczyli przedstawiciele naszej firmy: Adrianna Staniszewska, Wojciech Szymański i Joanna Tymowicz. LinkedIn Local jest inicjatywą, która gromadzi osoby mające ze sobą na co dzień kontakt jedynie przestrzeni internetowej. Spotkania te nie mają charakteru sprzedażowego, ale służą nawiązywaniu kontaktów i pogłębianiu wiedzy. W ramach tej edycji prelegentami byli Adrian Gamoń, ekspert od budowania wizerunku, Dorota Mastalska, specjalista ds. networkingu i Joanna Drabik – stylistka współpracująca z markami, którym pomaga tworzyć strategię wizerunkową. Wspierane przez nas wydarzenie zgromadziło przedstawicieli wielu branż, który postanowili na jakiś czas opuścić LinkedIn, poznać członków swojej sieci oraz nawiązać zupełnie nowe znajomości.

linkedin local rzeszów

Połowa roku za nami, a druga zapowiada się niemniej pracowicie. Jesteśmy pełni energii i gotowi na nowe wyzwania. Oczywiście zdamy relację z podejmowanych działań, podsumowując tym samym kolejny kwartał.