Podsumowanie 2022 roku w Ideo Force!
Rok #2022 nie był łatwy dla branży e-commerce. Z jednej strony mogliśmy obserwować rozwój technologii i kanałów sprzedaży, a z drugiej wiele firm musiało zmierzyć się nie tylko z trudną rzeczywistością postpandemiczną, ale też nauczyć się szybko funkcjonować w nowej sytuacji geopolitycznej. Ta wywołała m.in. zaburzenie łańcucha dostaw w Europie, utrudniając prowadzenie niemalże każdego biznesu.
Mijający rok nie należał więc do najłatwiejszych, jednak mimo to w ostatnich 12. miesiącach w naszej agencji wiele się wydarzyło. Pracowaliśmy nad licznymi projektami z obszaru e-marketingu, wspierając naszych Klientów w realizacji najtrudniejszych celów. Podjęliśmy także szereg ciekawych inicjatyw i zdobyliśmy kilka prestiżowych wyróżnień. Teraz postanowiliśmy uruchomić wehikuł czasu i przenieść się pamięcią do tego, co działo się w Ideo Force w #2022 roku.
STYCZEŃ
Początek roku rozpoczęliśmy od otrzymania Złotego Stempla „QUALID CERTIFIED” w programie IAB Polska, którego celem jest m.in. poprawa jakości reklamy cyfrowej. Otrzymanie stempla potwierdziło, że aktywnie wspieramy zdrowy ekosystem reklamy online w Polsce, zachowując wysoki standard świadczonych przez nas usług z obszaru e-marketingu.
LUTY
Złoty stempel „QUALID CERTIFIED” to nie jedyne wyróżnienie, które otrzymaliśmy wraz z początkiem roku. Już w lutym dowiedzieliśmy się, że Ideo Force znalazło się w gronie 3% najlepszych agencji w Polsce według Google! Tym samym otrzymaliśmy status Partnera Premium, w ramach nowego programu Google Partners, co było docenieniem osiągnięć naszej firmy w obszarze marketingu internetowego.
W #2022 mocno skupialiśmy się także na działaniach, związanych z e-commerce w branży meblarskiej. To jeden z silnie rozwiniętych sektorów w e-handlu, a skutecznym wsparciem dla funkcjonujących w nim firm, są działania z obszaru e-marketingu.
W lutym opublikowaliśmy na łamach miesięcznika BIZNES.meble.pl artykuł pt. „W jaki sposób branża meblarska może promować się w Internecie?” W publikacji pisaliśmy m.in. o tym, jak duże jest znaczenie contentu w sklepach internetowych. Zwróciliśmy także uwagę na ważne w branży meblarskiej trendy, takie jak np. visual commerce.
MARZEC
Koniec pierwszego kwartału #2022 był jednocześnie początkiem tegorocznych webinarów, organizowanych przez Ideo Force. To właśnie w marcu odbył się pierwszy z nich pt. „Marketing 5.0, czyli krótki brief dla dyrektora marketingu”. Wydarzenie poprowadził Dyrektor Zarządzający naszej agencji – Wojciech Szymański, który opowiadał uczestnikom m.in. o transformacji marketingu, przepaści pokoleniowej, czy technologii, która może usprawnić działania marketingowe. Podał także 15. rad na to, jak postępować, by prowadzić marketing zgodnie z założeniami marketingu 5.0. Zainteresowanie webinarem było tak duże, że w kolejnych miesiącach postanowiliśmy zorganizować jeszcze kilka tego typu wydarzeń.
W marcu opublikowaliśmy także kolejny artykuł na łamach miesięcznika BIZNES.meble.pl. Z e-sklepami z branży meblarskiej współpracujemy od wielu lat, stąd też doskonale znamy specyfikę tego sektora e-handlu. Jako specjaliści w zakresie działań z obszaru marketingu internetowego przygotowaliśmy publikację, w której wyjaśniliśmy m.in. jak skuteczne rozwiązania z zakresu UX, czy reklamy w Google Ads mogą wspierać rozwój meblarskich e-commerce.
KWIECIEŃ
Gdy za oknami powoli zaczęła pojawiać wiosna, dowiedzieliśmy się, że nasza agencja kolejny raz znalazła się w finale European Search Awards, czyli jednego z najbardziej prestiżowych konkursów w branży SEM na świecie.
Nasze zgłoszenie pt. „Ideo Force & Opak System – together we can do more” zyskało uwagę międzynarodowego jury, dzięki czemu znaleźliśmy się na shortliście konkursu w kategorii: Best Integrated Campaign: Large. Dojście do tak zaawansowanego etapu konkursu potwierdziło nasze kompetencje, w zakresie realizowania zintegrowanych kampanii reklamowych, a także dowiodło, że działania, które prowadzimy na rzecz naszych Klientów – są skuteczne.
W połowie kwietnia wzięliśmy udział w 21. Targach eHandlu. W ich trakcie odbyliśmy szereg rozmów biznesowych, odpowiadając na setki pytań, a także udzielając rekomendacji, w zakresie skutecznych rozwiązań e-marketingowych dla e-commerce. Mieliśmy także okazję wysłuchać wielu merytorycznych prelekcji. Jedną z nich wygłosił Dyrektor Zarządzający Ideo Force – Wojciech Szymański, który opowiedział uczestnikom wydarzenia o tym, jak polaryzacja dobrobytu wpływa na decyzje zakupowe klienta w e-commerce.
Tuż po powrocie z Targów zorganizowaliśmy także kolejny webinar pt. SEO & Content w branży meblarskiej. Tym razem wydarzenie poprowadził nasz doświadczony Creative and Content Manager – Paweł Szczyrek. Paweł opowiedział uczestnikom spotkania m.in. o tym, co zrobić, by ułatwić Klientom znalezienie e-sklepu w wyszukiwarce, jak przekuć „zimny” ruch w zaangażowanych użytkowników oraz, na jakie aspekty techniczne zwracać uwagę, publikując content w sieci.
Kwiecień zakończyliśmy sukcesem naszej Klientki – Pani Marzeny Pawłowskiej, którą zgłosiliśmy do konkursu pt. Kobieta e-commerce 2022. Pani Marzena jest właścicielką marki Zyzio & Zuzia, z którą współpracujemy właściwie od samego początku jej działalności online. W wyniku naszej współpracy widoczność sklepu w wyszukiwarce uległa poprawie, a co za tym idzie, zwiększeniu uległa także sprzedaż.
Pani Marzena została nominowana w 2. kategoriach, takich jak „Najlepszy sklep internetowy” oraz „Przedsiębiorcza mama w e-commerce”. To właśnie w tej 2. kategorii otrzymała specjalne wyróżnienie. Sukcesy naszych klientów są naszymi sukcesami, dlatego w podsumowaniu rocznym – kwiecień zaliczamy do bardzo udanych miesięcy!
MAJ
W maju nadeszła pora na organizację 5. edycji Konferencji Lunch z e-commerce, która odbyła się pod hasłem „Ja Ciebie też VUCA! Czyli rozwój e-biznesu na przekór niepewnym czasom!”. Był to ukłon w stronę kadry zarządzającej w e-biznesie, której przyszło zmierzyć się z prowadzeniem działalności, w czasach cechujących się zmiennością, niepewnością, złożonością i niejednoznacznością. Właśnie tym charakteryzuje się rzeczywistość VUCA, w której prowadzenie e-handlu wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też skutecznych narzędzi. Konferencja cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony uczestników. Nie była też jedyną edycją wydarzenia, którą zorganizowaliśmy w 2022 roku.
CZERWIEC
Lato w Ideo Force rozpoczęliśmy od kolejnego sukcesu naszej Klientki – Pani Marzeny Pawłowskiej. Tym razem właścicielka marki Zyzio & Zuzia otrzymała wyróżnienie w konkursie „Dyrektor E-commerce Roku 2022”. Konkurs był przeznaczony dla osób, które dzięki wysokim kompetencjom liderskim, wykorzystują w swoich e-biznesach innowacyjne rozwiązania. Pani Marzena łączy doświadczenie w e-handlu z inwestowaniem w skuteczne działania z obszaru e-marketingu. Dzięki takiemu podejściu nasza Klientka osiąga liczne sukcesy, współpracując z nami od początku prowadzenia działalności.
Czerwiec to także wystąpienie naszego doświadczonego Account Managera – Daniela Kazaneckiego na Konferencji pt. „Zarządzanie w warunkach niepewności” organizowanej przez katowicką Wyższą Szkołę Zarządzania Ochroną Pracy (WSZOP) we współpracy z Akademią Techniczno-Humanistyczną (ATH) w Bielsku-Białej. Nasz ekspert wygłosił w trakcie wydarzenia prelekcję pt. „Rola analityki internetowej w byciu przygotowanym na nieznane”, opowiadając o tym, jak wiele może zyskać firma, jeśli zdecyduje się na przeprowadzenie skutecznej analizy marketingowej.
Czerwiec to także miesiąc, w którym kolejny raz zostaliśmy partnerem konkursu Cyfrowe Rewolucje, organizowanego przez mBank. Celem konkursu jest pomoc firmom, które chcą rozwinąć swoją działalność w cyfrowym świecie. Jako Ideo Force wspieramy laureatów konkursu, w zakresie działań z obszaru e-marketingu już od pierwszej edycji tego wydarzenia. Jesteśmy ekspertami w branży e-commerce, dlatego przygotowaliśmy dla zwycięskich firm wsparcie m.in. w postaci przygotowania skutecznej strategii marketingowej.
LIPIEC
W Ideo Force dzielimy się wiedzą, nie tylko organizując konferencje i webinary, czy prowadząc szkolenia, ale też publikując artykuły na łamach różnych branżowych czasopism. W lipcu w dwumiesięczniku Online Marketing Magazyn ukazał się artykuł naszego doświadczonego Key Account Managera - Pawła Kotowicza. Paweł przygotował publikację pt. „Zestawienie 15 narzędzi i wtyczek, które zwiększą efektywność Twoich działań”, pisząc m.in. o narzędziach przydatnych w tworzeniu contentu, czy też takich, których stosowanie może wzbogacić e-commerce i sprawić, że będzie on wyróżniał się na tle konkurencji.
Lipiec był także miesiącem, w którym uzyskaliśmy tytuł Microsoft Advertising Partner, co potwierdziło wysokie kwalifikacje naszych specjalistów, w zakresie prowadzenia kampanii w Bing Ads.
SIERPIEŃ
Późne lato, jak i jesień w naszej agencji zdecydowanie upłynęły pod hasłem: UX. W sierpniu zorganizowaliśmy webinar o wykorzystaniu UX w strategii digital marketingu, który poprowadził nasz doświadczony UX Designer - Mateusz Bober. W trakcie spotkania nasz ekspert opowiadał o tym, jakie działania podjąć, by poprawić User Experience cyfrowego produktu. Przedstawił m.in. narzędzia, których warto użyć do optymalizacji UX, wskazując, że działania zmierzające do zwiększenia użyteczności serwisu powinny być prowadzone regularnie, a uwzględnienie UX wyłącznie na początkowych etapach projektu, bez dalszej optymalizacji jest błędem.
Sierpień to także miesiąc, w którym wraz z Opak-System zostaliśmy nominowani w prestiżowym konkursie e-Commerce Polska awards, organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Nominacja w kategorii: „Best adaptation to new digital reality B2B - podmioty średnie i duże” była docenieniem skutecznej strategii e-marketingowej, dzięki której marka Opak-System z miesiąca na miesiąc generowała większą sprzedaż, mimo funkcjonowania w rzeczywistości VUCA.
WRZESIEŃ
We wrześniu wzięliśmy udział w gali E-commerce Summit mBanku. W trakcie wydarzenia poznaliśmy laureatów 3. edycji konkursu Cyfrowe Rewolucje. Tym samym mieliśmy okazję poznać zwycięskie firmy – Mroomy oraz Planteon, z którymi w ramach partnerstwa w konkursie, podjęliśmy współpracę, w zakresie prowadzenia działań z obszaru e-marketingu.
Wrzesień to zdecydowanie miesiąc, który w tym roku obfitował w szereg licznych wydarzeń. To właśnie wtedy zorganizowaliśmy pierwsze spotkanie z cyklu UX Meeting. All about UX. Celem wydarzenia było stworzenie przestrzeni, w której wszystkie osoby zainteresowane poprawą User Experience, mogły pogłębić swoją wiedzę w tym zakresie, zdobyć wartościowe kontakty i poznać perspektywę, zarówno pasjonatów, jak i specjalistów UX.
W trakcie spotkania zwróciliśmy uwagę m.in. na problem inkluzywności cyfrowych produktów, które powinny być dostępne dla wszystkich.
We wrześniu w BIZNES.meble.pl ukazał się także nasz kolejny artykuł, który oscylował wokół tematyki UX. W publikacji podpowiadaliśmy, co zrobić, by mimo niepewnych czasów dla branży meblarskiej, zachować efektywną sprzedaż w e-commerce. To jednak nie wszystko.
Podczas gdy w Marketing Manager Ideo Force – Barbara Kossak, wraz z naszym ekspertem w zakresie UX – Mateuszem Boberem uczestniczyli w UX Meeting, Dyrektor Zarządzający agencji– Wojciech Szymański oraz Wiceprezes – Joanna Tymowicz brali udział w Kongresie Profesjonalistów PR. Nasza agencja była partnerem tego prestiżowego wydarzenia. Kongres to miejsce spotkań doświadczonych specjalistów, zajmujących się różnymi obszarami działań z zakresu PR i szeroko rozumianej komunikacji.
Jako Ideo Force jesteśmy marką zaangażowaną społecznie, co przejawia się w różnych, podejmowanych przez nas inicjatywach. Jedną z nich było zorganizowanie wykładu pt. „Bezpieczny Internet”, dla dzieci z jednej z rzeszowskich szkół podstawowych. W trakcie wydarzenia skupiliśmy się na bezpieczeństwie najmłodszych w sieci, przekazując im wskazówki, dotyczące ich bezpieczeństwa w Internecie.
Wrzesień zakończyliśmy udziałem w Gali Dekady e-Commerce Polska awards. W jej trakcie poznaliśmy nie tylko laureatów konkursu organizowanego przez e-Izbę, w którym byliśmy nominowani, ale też wzięliśmy udział w wyjątkowym podsumowaniu ostatnich 10. lat w branży e-commerce.
Atmosfera w trakcie gali sprzyjała networkingowi, co stworzyło przestrzeń do wspólnej wymiany doświadczeń, pomiędzy przedstawicielami sektora e-handlu. Jesteśmy wdzięczni Izbie Gospodarki Elektronicznej, za zaproszenie i możliwość udziału w tym wyjątkowym wydarzeniu.
PAŹDZIERNIK
W październiku ponownie wzięliśmy udział w Targach eHandlu. W trakcie 22. edycji wydarzenia odbyliśmy szereg biznesowych rozmów, udzielając rekomendacji w zakresie skutecznych rozwiązań, ułatwiających osiągnięcie zakładanych celów biznesowych w e-commerce. W trakcie Targów odbyło się także wystąpienie Mateusza Bobera, który opowiedział uczestnikom, jak optymalizować doświadczenia użytkowników w oparciu dane, czyli Data Driven UX.
Październik to także miesiąc, w którym premierę miał przygotowany przez nas raport pt. „Ranking widoczności sklepów internetowych z branży meblarskiej”. W raporcie dogłębnie przeanalizowaliśmy praktyki SEO liderów z branży meblarskiej oraz przedstawiliśmy gotowe rozwiązania do wdrożenia w witrynie, dzięki którym można zwiększyć jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania.
Raport jest w pełni bezpłatny. By go pobrać, wystarczy wypełnić krótki formularz.
LISTOPAD
Ponieważ UX to jeden z bardzo istotnych obszarów e-marketingu, po Targach eHandlu postanowiliśmy jeszcze mocniej skupić się na temacie wykorzystania danych, w projektowaniu pozytywnych doświadczeń użytkowników. Listopad zaczęliśmy więc od artykułu autorstwa Mateusza Bobera, opublikowanego na łamach Nowego Marketingu.
Był to także miesiąc, w którym w naszej agencji gościliśmy Pana Marcina Perłaka - właściciela firmy Mroomy, która zwyciężyła w konkursie Cyfrowych Rewolucji mBanku. Wspólnie omówiliśmy przebieg współpracy, której celem jest wsparcie firmy, w działaniach z obszaru e-marketingu.
GRUDZIEŃ
Grudzień upłynął nam pod znakiem dwóch branżowych wydarzeń. Początkiem miesiąca, gdyż 7. grudnia zorganizowaliśmy bezpłatny webinar pt. Badania satysfakcji pracowników katalizatorem rozwoju marki. Wydarzenie poprowadził doświadczony ekspert z agencji PR Exacto – Przemysław Szuba. Przemysław opowiedział uczestnikom, jak przygotować profesjonalne badania opinii kadr w firmie, dzieląc się z nimi także specjalną checklistą, zawierającą pigułkę najważniejszych informacji, dotyczących tego typu badań.
Niespełna 2 dni po webinarze odbyła się 6. edycja Konferencji Lunch z e-commerce, nad którą pracowaliśmy od wielu miesięcy. Tym razem wydarzenie poświęciliśmy zagadnieniom związanym z rozwojem przywództwa i umiejętności miękkich, mających ogromne znaczenie w twardym e-biznesie.
W opinii uczestników wydarzenia była to najlepsza z jego dotychczasowych edycji, dlatego już teraz podjęliśmy decyzję o organizacji 7. Konferencji Lunch z e-commerce, która odbędzie się w 2023 roku!
Rok #2022 zakończyliśmy otrzymaniem tytułu Gazeli Biznesu. Przynależność do grona Gazel mobilizuje nas do dalszego rozwoju i utwierdza w przekonaniu, że podążamy właściwą ścieżką, podejmując trafne decyzje biznesowe.
Jesteśmy dumni, że nasze działania pod kątem rozwoju, przynoszą zamierzone efekty.
Mamy nadzieję, że przyszły rok będzie dla nas równie dobry, czego serdecznie życzymy także naszym Klientom oraz Partnerom biznesowym, dziękując za zaufanie, którym darzą nas od wielu lat.