Nasi klienci w Rankingu Sklepów Internetowych 2020!
Ranking Sklepów Internetowych Opineo to coroczne zestawienie ujęte w 15 kategoriach, tworzone na podstawie opinii klientów. Ocenie podlega szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość pakowania przesyłki w pięciopunktowej skali i deklaracja polecenia zakupów w danym sklepie znajomym. Tegoroczna edycja pozwoliła zebrać prawie 2 miliony głosów. W rankingu e-commerce znaleźli się nasi klienci: Apetete.pl, Iparts.pl, Ucando.pl, Sklepkawa.pl i Elfi.pl. Dla nich to wyróżnienie, a dla nas powód do dumy. Cieszymy się, że marki, dla których pracujemy odnoszą sukcesy.
Ranking Opineo jest najpopularniejszym tego typu rankingiem sklepów internetowych. Obecność w nim gwarantuje dotarcie do ogromnej liczby nowych użytkowników i wzbudza zaufanie klientów. Informacje o rankingu, jak i poszczególnych kategoriach publikowane są w największych serwisach informacyjnych i branżowych.
W kategorii „Artykuły zoologiczne” 2. miejsce zajęło Apetete.pl. Klienci tego sklepu często dzielą się swoimi opiniami. W ubiegłym roku Apetete było na 3. miejscu zestawienia rankingu Opineo. W 2020 r. klienci zostawili ponad 9,5 tysiąca opinii, a średnia ocen wyniosła 4,88. Sklep sprzedaje artykuły dla psów i kotów. Działa na rynku polskim od 2014 r. oferując produkty najwyższej jakości – wszystkie są szczegółowo sprawdzane pod kątem bezpieczeństwa. Są to m.in.: karmy suche i mokre, żwirki, legowiska, pielęgnacja, preparaty lecznicze czy suplementy diety. W ramach współpracy z Apetete.pl prowadzimy profil marki na Facebooku, gdzie wdrażamy płatne kampanie reklamowe Facebook Ads, promujemy posty i organizujemy konkursy.
Zwycięzcą kategorii „Dla dzieci” jest sklep Elfi.pl ze średnią ocen 4,97 oraz 100% wskaźnikiem poleceń. Co istotne, to pierwsze wyróżnienie marki i pierwsza obecność w rankingu – Elfi.pl zwyciężyło także w kategorii „Debiuty”. Elfi.pl oferuje wyjątkowe, personalizowane wideo od św. Mikołaja, w którym znajdą się zdjęcia odbiorców oraz stworzenie listu do św. Mikołaja. Firma działa globalnie, zapewniając różne wersje językowe tego nietypowego prezentu. Liczba ocen klientów wyniosła prawie 2,7 tysiąca, co potwierdza, że sklep trafia w gusta najmłodszych. Nasza współpraca z marką dotyczy płatnych działań w social media.
Jednym z liderów kategorii „Motoryzacja” jest nasz wieloletni klient, marka iParts oferująca części samochodowe. Sklep internetowy Iparts.pl utrzymał swoją 3. pozycję z ubiegłego roku. Jest największym tego typu sklepem w Polsce i najszybciej rozwijającym się, docenianym w niezależnych rankingach. W ofercie ma blisko 3 miliony części do samochodów osobowych, terenowych, sportowych i dostawczych, ponadto klienci otrzymują kody rabatowe i darmową dostawę. Sklep działa przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. W tym roku kupujący zostawili 16,2 tys. opinii, a Iparts.pl otrzymał średnią ocen w wysokości 4,87.
Z iParts współpracujemy z zakresie pozyskiwania opinii, zarówno w Opineo, jak i w obszarze opinii konsumenckich Google i w innych serwisach (np. Trustpilot) oraz na stronie internetowej. W Opineo zajmujemy się zapraszaniem klientów do wystawienia opinii posprzedażowej, moderujemy opinie i rozwiązujemy ewentualne spory. Prowadzimy także pozycjonowanie, kampanie mailingowe i posprzedażowe, tworzymy rozwiązania w ramach Inbound Marketingu (np. artykuły eksperckie i teksty poradnikowe, infografiki oraz animacje), wspieramy firmę we współpracy z blogosferą i influencerami, zajmujemy się social mediami – w tym kampaniami płatnymi, tworzeniem i publikacją treści.
W tej kategorii na 7. miejscu znalazł się także sklep Ucando.pl. Wszystko za sprawą prawie dwóch tysięcy opinii i średniej ocen wynoszącej 4,83. Sklep UCANDO od 2014 r. sprzedaje tysiące części samochodowych, gwarantuje 30 dni na darmowy zwrot i zapewnia swoim klientom dostęp do porad ekspertów w dogodnej dla nich formie – online lub telefonicznie. Wśród asortymentu znajdziemy części zamienne, oleje i płyny, akcesoria i opony. UCANDO po raz pierwszy jest laureatem w rankingu Opineo.
Zapewniamy Ucando.pl kompleksową obsługę e-marketingową. W szczególności skupiamy się na pozycjonowaniu, tworzeniu treści, przygotowaniu planów marketingowych, strategii oraz planów promocji. Zajmujemy się także procesem pozyskiwania opinii.
Kolejny nasz klient zdobył miejsce 10. w kategorii „Żywność”. Sklepkawa.pl oceniło 16,9 tysiąca klientów – średnia ocen wyniosła 4,95. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną i hurtową kaw ziarnistych i mielonych. W asortymencie konsumenci znajdą również herbaty, akcesoria i ekspresy. Oferta przeznaczona jest dla klientów indywidualnych, kawiarni i restauracji oraz firm i hurtowni w całym kraju.
Dla klienta realizujemy działania w zakresie SEO, kampanii Google Ads i Facebook Ads oraz obsługujemy Sales Manago. W zakresie prac pozycjonerskich jest to m.in.: copywriting off-site (artykuły na serwisy zewnętrzne) i copywriting on-site, regularna analiza SEO strony i przygotowywanie wytycznych co, do optymalizacji, link building, aktywność na forach. Tworzymy także prezentacje, ogłoszenia, wizytówki, publikujemy wpisy na blogach. Kompleksowo obsługujemy Google Ads ze szczególnym uwzględnieniem kampanii tekstowych, RLSA, PLA oraz display. W zakresie Sales Manago odpowiadamy za wysyłkę newsletterów oraz opracowanie i przygotowanie strategii automatyzacji e-marketingu na stronie.
W branży e-commerce obserwujemy nagłe przyspieszenie i jak mówią sami twórcy raportu, pandemia spowolniła gospodarkę, ale stała się katalizatorem rozwoju e-biznesów. Prognozy mówią też o 10% wzroście udziału e-commerce w polskim handlu detalicznym w ciągu 2-3 lat. Pandemia wpłynęła także na zmiany w zakresie płatności online czy promocji. Wiele sklepów internetowych weszło na nowe tory e-biznesu, w pełni wykorzystując obecną sytuację. Wszystko wskazuje, że e-commerce’owa rewolucja trwa i nic nie zapowiada jej końca.