Szkolimy z narzędzi Social Media
Panie, Panowie czarne czapki z głów, czyli precz z black hat, powitajmy siłę komunikacji i merytorycznej dyskusji. Kongres Profesjonalistów Public Relations, 25-26 kwietnia! Od budowania relacji po gaszenie pożarów mniejszych i większych.
Ponad dwudziestu prelegentów, trzy dni merytorycznych wystąpień, godziny networkingu, ogrom wiedzy i merytorycznej śmietanki, czyli kilka słów o Kongresie Profesjonalistów PR, którego byliśmy partnerem, uczestnikiem i prelegentem. Chciałoby się powiedzieć: PO PROSTU WOW, ale bądźmy profesjonalni i doszlifujmy grabber w naszym teaserze: PRowy Business event na szczytowym poziomie!
Przechodząc do meritum, 25-26 kwietnia to zdecydowanie dni, które warto było spędzić w mieście innowacji – Rzeszowie. Uczestnicy kongresu to specjaliści kluczowych spółek polskiego rynku oraz eksperci komunikacji z agencji PRowo-marketingowych. Z kim mieliśmy możliwość się spotkać? Między innymi z ekspertami ds. komunikacji PEPCO, LOT, VELUX, Samsung Electronics Polska i wielu, wielu innych. Pełny skład na https://kongresprofesjonalistow.pl/prelegenci-2019/ (My też tam jesteśmy!)
Pierwszy dzień rozpoczął się od PRowego podsumowania ubiegłego roku i nakreślenia aktualnych trendów. Płynnie przeszliśmy przez współpracę z influencerami po zarządzanie kryzysowe. Tym o to sposobem doszliśmy do ostatniego dnia wydarzenia, w którym skupiliśmy się na mediach społecznościowych, brand heroes, i warsztatach. Uczestnicy mogli wybrać pomiędzy warsztatem z monitoringu mediów społecznościowych a skutecznymi narzędziami w pracy z Social Media. Ten drugi temat należał do nas, szkoliliśmy Uczestników ze sprawdzonych narzędzi wykorzystywanych przy Social Media.
Uczestnicy w czasie warsztatu zaczęli od poznania Customer Journey oraz poszczególnych narzędzi wykorzystywanych na jego ścieżce. Krokiem kolejnym było poznanie Consumer Insight, czyli rozpoznanie potrzeb klienta, jego celów oraz psychologia zachowań wraz z narzędziami wspierającymi. Po analizie podstawowych zagadnień, omówieniu użytkowników poszczególnych kanałów i ich preferencji, uczestnicy warsztatu przeszli do praktycznego case study w którym, rozwiązywali zadanie związane z ich odbiorcami. Po zakończonym tasku omówiono poszczególne touchpointy, optymalizację ścieżki, propozycje usprawnień. Czasem jednak obserwacja i analiza zachowań naszych bezpośrednich odbiorców nie wystarczy. Internet to potężne narzędzie, które zapewnia szerokie spektrum możliwości, ale i pewnych utrudnień. Większość grup docelowych jest rozproszona, korzysta z różnych kanałów i szuka informacji w odmienny sposób. O tym, jak znaleźć zagubionych poszukiwaczy i przygarnąć pod skrzydła naszej marki opowiedzieliśmy przy okazji narzędzi służących analizie i monitoringu. Brand24, Sharebee, Buffer czy Answerthepublic to jedynie cztery z kilkunastu omówionych narzędzi, bez których obecność w Social media nie byłaby tak samo efektywna.
Podsumowując, jeśli w tym roku nie udało Wam się dotrzeć na Kongres Profesjonalistów PR to nie dopuśćcie do tego w przyszłym. My już zaczynamy testować nowe narzędzia, analizujemy aktualne trendy i zbieramy nowe smaczki, które przedstawimy Wam w przyszłym roku!