Kwiecień pełen branżowej wiedzy!

W dniu 13 kwietnia zorganizowaliśmy webinar pt. „Dlaczego Microsoft Advertising (Bing Ads) powinien być Twoim wyborem?”. To właśnie to wydarzenie przygotowaliśmy z myślą o naszych klientach, którym przybliżyliśmy możliwości tego ekosystemu reklamowego. Drugi z webinarów odbył się 25 kwietnia i dotyczył tematyki User Experience, stąd też był prowadzony pod hasłem „Wykorzystaj UX w strategii digital marketingowej i odnieś sukces!”. Zapraszamy do zapoznania się z krótką relacją z obu wydarzeń. 

Webinar: Dlaczego Microsoft Advertising (Bing Ads) powinien być Twoim wyborem? 

W ostatnim czasie zainteresowanie kampaniami Microsoft Ads rośnie, a coraz więcej firm chce odkryć potencjał tego narzędzia, jako skutecznego kanału reklamy dla e-commerce. Jedną z misji naszej agencji, jest pogłębianie wiedzy klientów, w zakresie skutecznych rozwiązań digital marketingowych, a webinary to jedna z form edukacji, którą praktykujemy już od dłuższego czasu. Wydarzenie poprowadził nasz Senior Online Advertising Specialist – Piotr Mastalerz, który w swojej karierze zrealizował już ponad 150. wysoko konwertujących kampanii reklamowych dla marek, funkcjonujących w różnych branżach. 

W trakcie webinaru Piotr zapoznał klientów ze specyfiką Microsoft Ads, jako kanału reklamowego, generującego dodatkową szansę na sprzedaż w e-commerce. Korzystanie z reklam w tym ekosystemie, to m.in. możliwość ekspansji nowych obszarów reklamowych i docierania do pożądanych grup docelowych. Webinar był doskonałą okazją do tego, by dowiedzieć się, jakie korzyści może przynieść marce reklama w tym ekosystemie.

Microsoft Ads (Bing Ads) w pigułce 

Mniejsza konkurencja, specyficzny profil użytkowników i atrakcyjne stawki CPC. To tylko niektóre z powodów, dla których warto wypróbować Microsoft Ads, jako jedno ze źródeł pozyskiwania ruchu w sklepie internetowym. Wykorzystując ten ekosystem, docieramy w większości do starszych użytkowników, charakteryzujących się wyższymi dochodami i mocniej skonkretyzowanymi potrzebami. Ten kanał polecany jest także tym, którzy szukają skutecznych opcji targetowania B2B i chcą dotrzeć do zaangażowanej społeczności.

Z jakich formatów reklamowych można skorzystać w Microsoft Ads?

  • Reklamy tekstowe - standardowe, tworzone w oparciu o słowa kluczowe lub dynamiczne reklamy tekstowe DSA. Ciekawym formatem jest także Multimedia Ads, czyli reklamy tekstowe, które dodatkowo wzmacniane są przekazem graficznym.
  • Reklamy produktowe –  dzielą się na inteligentne kampanie produktowe (wyświetlane w wynikach wyszukiwania, z automatycznie określanymi stawkami i odbiorcami) i standardowe kampanie produktowe (można wydzielać w nich produkty/ kategorie do osobnych grup reklam i samodzielnie decydować o stawkach). 
  • Reklamy Audience Network  - to typ reklamy nastawiony na zasięg i budowanie świadomości marki. Komunikaty wyświetlane są w sieci partnerskiej Microsoft, do której zalicza się m.in. Outlook, Microsoft Edge, czy MSN.

Nasza agencja posiada status Microsoft Advertising Channel Partner, co jest potwierdzeniem wysokich kompetencji naszych specjalistów, w zakresie prowadzenia kampanii w tym ekosystemie reklamowym. Nasze kampanie zwiększają zasięg marki i maksymalizują zyski w e-commerce, zapewniając klientom stałe wzrosty. Już teraz możemy poinformować, że w naszych planach jest także organizacja kolejnego webinaru o Microsoft Advertising (Bing Ads), który tym razem będzie przeznaczony dla szerszej publiczności. O dacie tego wydarzenia – poinformujemy już wkrótce. Zachęcamy do śledzenia naszych mediów społecznościowych, by być z nami na bieżąco. 

Webinar: Jak wykorzystać UX w strategii digital marketingowej i odnieść sukces? 

W dobie dużej konkurencyjności w branży e-commerce nie można pozwolić sobie na to, by jedynym wyróżnikiem marki były atrakcyjne ceny, czy wysoka dostępność produktu. Jednym z determinantów sprzedaży jest także wygoda użytkowników. Tę można zapewnić poprzez dbałość o ich pozytywne doświadczenia, wynikające z dużej użyteczności cyfrowego produktu. Dane jasno wskazują, że projekty rozwojowe powinny przeznaczać około 10% swojego budżetu na użyteczność. Po jej przeprojektowaniu witryny zwiększają pożądane wskaźniki, średnio o 135%!

To m.in. takie informacje przekazywał uczestnikom webinaru prowadzący – Mateusz Bober, będący Senior UX/UI Designerem w naszej agencji. Mateusz ma na swoim koncie realizację ponad 150. projektów o tematyce UX/UI. Na co dzień zajmuje się projektowaniem i optymalizacją cyfrowych produktów, należących do firm, będących liderami w swoich branżach. 

Dobrze zaprojektowany UX ma wpływ na realizację celów biznesowych, takich jak np. wzrost zysków. W czasach, gdy większość e-sklepów korzysta już z nowoczesnych technologii, na poziom osiąganych przychodów, często wpływają detale. To właśnie one składają się na intuicyjność cyfrowego produktu. Jak więc o nią zadbać? Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych wskazówek, które zostały przekazane uczestnikom webinaru.

  • Wysoka użyteczność to również większa powracalność -  jeśli zapewnimy użytkownikom pozytywne doświadczenia (m.in. w wyniku intuicyjnej nawigacji na stronie), jest duże prawdopodobieństwo, że zrealizują oczekiwane działanie (np. zakup produktu) i będą chcieli wrócić do e-commerce w przyszłości. Jeśli doświadczenia użytkownika będą na dobrym poziomie – będzie wracał.
  • Systematyczny pomiar KPI – systematyczny pomiar KPI zapewnia m.in. szybsze wyłapywanie problemów, lepszy przegląd zachodzących zależności i krytycznych punktów lejka sprzedażowego oraz sprawniejszą reakcję i wdrażanie usprawnień, a także dokładniejsze porównanie wyników „przed” vs. „po”.
  • Przeprowadzanie badań - najszybszą metodą badań jest analiza metodą wędrówki poznawczej. Polega ona na realizowaniu zadań typowych dla użytkownika, poprzez wcielenie się w jego rolę. Warto spisać typowe zadania użytkownika, a następnie spróbować je zrealizować (mogą to być zadania, takie jak np. „Znajdź klocki dla 3-letniego dziecka” „Znajdź numer do obsługi klienta”) lub zlecić takie badanie specjalistom z obszaru UX.  Zadania muszą  mieć prawidłowo określony zakres tak, aby oddawały realia strony. 
  • Zmiany warto wprowadzać na podstawie  testów A/B – widząc, że użytkownikom brakuje np. sekcji opinii na stronie głównej, warto przetestować różne wersje wyglądu witryny, a następnie porównać dane. Chcąc sprawdzić np. która komunikacja w CTA jest efektywniejsza – nie należy zmieniać przy tym pozycji innych treści na stronie. Zmieniając więcej niż jedną rzecz, nie będziemy mieć pewności, która ze zmian przyniosła oczekiwane rezultaty, wpływając np. na zwiększenie przychodów. 
  • Błędy, których lepiej unikać  - do nieprawidłowości zalicza się m.in. niewłaściwą priorytetyzację elementów, bezrefleksyjne wdrażanie rozwiązań, które ma konkurencja oraz traktowanie UX writingu, jako ostatniego elementu procesu. 

Z dużą dozą pewności możemy stwierdzić, że nie było to ostatnie wydarzenie poświęcone UX, które zorganizowaliśmy w tym roku. User Experience to jedna z tych dziedzin digital marketingu, z którą warto być na bieżąco, by zwiększać ergonomię swojego e-biznesu, realnie wpływając przez to na zyski. Zapraszamy do śledzenia naszych mediów społecznościowych, gdzie na bieżąco informujemy o przygotowywanych przez nas webinarach i innych branżowych wydarzeniach.