Jak Ideo Force spędziło 2018 rok?
Realizację tego celu podjęliśmy z entuzjazmem – nie tylko realizując zamknięte szkolenia dla naszych klientów, ale przede wszystkim udzielając się podczas ogólnopolskich i lokalnych wydarzeń – zarówno w roli prelegentów, jak i partnerów oraz organizatorów wydarzeń. Zbliżający się koniec roku to idealny (i „tradycyjny”) moment dla podsumowań. Dlatego chcieliśmy przypomnieć najważniejsze wydarzenia, podczas których można było spotkać naszych ekspertów.
Lokalnie i ogólnokrajowo
semKRK #8
9 marca
Przede wszystkim powróciliśmy na semKRK jako partnerzy imprezy. Jesteśmy dużymi fanami tego wydarzenia, będącego jednym z najpopularniejszych w branży. Wyjątkowa atmosfera barcampu, niepowtarzalny Kraków i cenna wiedza specjalistów SEM to niezwykła mieszanka stojąca za sukcesem cyklicznych spotkań. W marcu tego roku impreza gościła w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, a swoją wiedzą podzielili się: Monika Kołodziejczyk, Bartłomiej Kaczmarczyk, Łukasz Kołodziejczyk, Katarzyna Baranowska, Maria Cieślak i Oskar Braszczyński.
Kolbuszowa 2.0 #2
20 kwietnia
Gorąco wspieramy też ciekawe i merytoryczne spotkania lokalne, a Kolbuszowa 2.0 jest właśnie jedną z nich. To inicjatywa, która łączy biznes z szeroko rozumianym marketingiem internetowym w postaci spotkań otwartych dla wszystkich zainteresowanych osób. Digital to branża, która rozwija się niezwykle dynamicznie i jest jedną z podstawowych przestrzeni funkcjonowania nowoczesnych przedsiębiorstw. Dlatego tego rodzaju wydarzenia są doskonałym miejscem dla utrwalenia i poszerzania wiedzy, w oparciu o doświadczenia branżowych praktyków. Ideo Force zostało oficjalnym sponsorem drugiej edycji imprezy, która odbyła się w Sali Konferencyjnej w Fundacji na rzecz kultury fizycznej i sportu. Jednym z czterech zaproszonych prelegentów była Joanna Tymowicz – nasza Client Service Director, która wzięła pod lupę social media i ich rolę w budowaniu lojalności i zaufania klientów.
Gala Podkarpackiej Nagrody Gospodarczej
18 października
Od 17 lat regionalni przedsiębiorcy są wyróżniani prestiżową nagrodą wręczaną podczas uroczystej Gali. Każdego roku, kapituła wyłania dynamiczne i rozwijające się firmy, które ocenia w licznych kategoriach – rentowności, innowacyjności, budowania relacji z otoczeniem biznesowym, customer relations czy kreowania wizerunku marki. W tym roku wręczenie nagród zostało połączone z Kongresem Business Without Limits, jednym z najważniejszych wydarzeń gospodarczych na Podkarpaciu. Ideo Force, razem i takimi markami jak Olimp Labs, Poczta Polska i Fundacja VCC, zostało partnerem Gali zwieńczającej XVII edycję PNG.
Szkolenie: Jak budować sieć biznesowych kontaktów na LinkedIn?
25 października
Po udanym LinkedIn Local Rzeszów bynajmniej nie spoczęliśmy na laurach. W październiku zorganizowaliśmy w naszej siedzibie, pierwsze (w Rzeszowie!), darmowe szkolenie ze świata LinkedIn – otwarte dla każdej zainteresowanej osoby. Bartek Ziemiański, trener LinkedIn, opowiedział o tym jak prawidłowo budować sieć kontaktów oraz sprawić, żeby zaowocowały konkretnymi korzyściami biznesowymi, a także o tym, jakich błędów unikać.
Wojna światów – zderzenie teorii z praktyką
7 listopada
Początkiem listopada zawitaliśmy w Krakowie na Uniwersytecie Pedagogicznym, gdzie zorganizowano ciekawe wydarzenie – przede wszystkim z myślą o studentach, chociaż na publiczności pojawiły się także zainteresowane tematem osoby, które już dawno miały za sobą czasy uczelniane za sobą. Wojna światów – zderzenie teorii z praktyką, to spotkanie, podczas którego zaprezentowano różne spojrzenia na biznes, konfrontując teorię z rzeczywistością oraz udzielając praktycznych wskazówek. Pośród wielu prelegentów pojawił się także Wojciech Szymański, który bazując na swojej wiedzy i doświadczeniach, opowiadał o tym jak unikać marketingowych błędów i mitów, które popełniają szczególnie początkujący przedsiębiorcy i startupy.
semKRK #10
9 listopada
Jak się okazało, nie powiedzieliśmy też ostatniego słowa na semKRK! 10. edycja imprezy odbyła się na początku listopada i mimo jesiennej aury, ucieszyliśmy się z możliwości wzięcia aktywnego udziału w tym wydarzeniu. semKRK zawsze jest cennym źródłem wiedzy i praktycznych wskazówek jak poruszać się w interaktywnej rzeczywistości oraz tego, jak budować silną markę w cyfrowym świecie. Ideo Force reprezentował Wojciech Szymański, który posiada bogate, wieloletnie doświadczenie w działaniach SEM. Uczestnikom opowiedział między innymi o nietypowych sposobach budowania pozycji marek w sieci, wpływie parametrów behawioralnych oraz roli przekierowań 301 z podobnych tematycznie serwisów sieciowych.
Śniadanie Biznesowe #7
20 listopada
Śniadanie Biznesowe w G2A Arena to spotkanie, w którym uczestnicą eksperci, pasjonaci i przedsiębiorcy. Łączy ich wszystkich chęć kreowania lepszej rzeczywistości i szeroko pojętego biznesu. Także w Ideo Force takie cele motywują nas do działania. Dlatego z chęcią objęliśmy patronatem siódmą już edycję tego popularnego wydarzenia, którego tym razem tematem przewodnim stały się social media oraz budowanie marki osobistej. Gośćmi Śniadania byli Szymon Mierzwa i Agata Koman, którzy rozmawiali z uczestnikami o najnowszych trendach w mediach społecznościowych. Z kolei Joanna Tymowicz – Client Service Director w Ideo Force przygotowała prelekcję „Z siecią na pracowników, czyli kreatywny employer branding w mediach społecznościowych”.
Lunch z e-commerce
29 listopada
Jedną z najświeższych inicjatyw (i niestety ostatnich w 2018 roku), za którą stoi Ideo Force jest Lunch z e-commerce, dedykowany lokalnym przedsiębiorcom działającym w szeroko pojętej branży sprzedaży online. Oprócz wyśmienitego posiłku przygotowaliśmy dla uczestników pierwszej edycji wydarzenia kilka prelekcji, podczas których podzieliliśmy się naszymi doświadczeniami i praktyczną wiedzą. Wojciech Szymański zwrócił uwagę na błędy popełniane przez sklepy internetowe i wskazał na sposoby ich unikania. Tomasz Kwiatkowski opowiedział o tym, jak skazać swoją markę na sukces, a Łukasz Szymański – Head of Marketing and PR w Ideo – podsumował panujące trendy i wskazał na prawdopodobne kierunki rozwoju w 2019 roku. Na zakończenie całodniowego spotkania odbyła się prelekcja Pawła Szczyrka połączona z warsztatami tworzenia własnych chatbotów.
Międzynarodowo w Polsce
Social Media Week Warszawa #1
14-15 czerwca
Mijający rok był szczególną gratką dla specjalistów i pasjonatów nowoczesnego marketingu. Jedna z największych imprez na świecie – Social Media Week zawitała w końcu do Polski! Idea tego wydarzenia powstała w 2009 roku w USA, a już rok później odbyły się pierwsze międzynarodowe spotkania SMW – jednocześnie w Nowym Jorku, San Francisco, Toronto, Berlinie, Londynie i Sao Paulo. W czerwcu 2018 roku do międzynarodowego grona dołączyła także Warszawa. A razem z nią grupa naszych specjalistów, która w towarzystwie świetnych specjalistów dzieliła się swoją wiedzą i praktycznymi wskazówkami. Podczas naszego wystąpienia poruszyliśmy zagadnienie employer brandingu, które jak pokazały kolejne miesiące stało się jednym z ważniejszych działań marketingowych w Polsce – „Wysokie loty, czyli o flircie branży lotniczej z Social Media. Skuteczny Employer Branding”.
LinkedIn Local Rzeszów #1
26 lipca
LinkedIn Local to kolejna, niezwykle interesująca i międzynarodowa inicjatywa. Jej założenie jest proste – umożliwić społeczności skupionej wokół serwisu spotkanie twarzą w twarz. Networking to okazja nie tylko do tego, aby poznać osoby, które znało się wyłącznie z serwisu społecznościowego, ale także porozmawiać i wymienić doświadczeniami. LinkedIn Local w Polsce odbywał się już w Poznaniu, Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Ale pomysł spodobał się nam tak bardzo, że postanowiliśmy przenieść go na nasz lokalny, rzeszowski grunt. Nie namyślając się długo zorganizowaliśmy pierwsze spotkanie, które odbyło się w miłej, barcampowej atmosferze i muzyce na żywo. To wydarzenie uświetniła dwójka wyjątkowych gości – Bartka Ziemiańskiego, inicjatora LinkedIn Local w Polsce oraz Pauliny Kawa – Zięby, osoby pełnej energii oraz entuzjastki podróżowania. Opowiedzieli nam sporo ciekawych rzeczy o atutach budowania sieci kontaktów oraz zdrowych relacji międzyludzkich.
Internet Beta#10
19 – 21 września
Internet Beta na stałe została wpisana w kalendarze zarówno marketingowych ekspertów, jak i osób zainteresowanych nowoczesnymi technologiami i elektronicznymi kanałami komunikacji. Podczas tego trzydniowego wydarzenia poruszane są dziesiątki najpopularniejszych i najważniejszych tematów – z zakresu zarządzania, przedsiębiorczości, rozwoju społeczeństwa cyfrowego czy e-marketingu. Od dawna chętnie uczestniczymy w prelekcjach, przygotowywanych przez najlepszych specjalistów w Polsce. Podczas 10. edycji Internet Beta, wzięliśmy także czynny udział – Ideo Force było reprezentowane przez Wojciecha Szymańskiego, który rozwinął dla zgormadzonych osób temat niesztampowych rozwiązań SEO i ich wypływie na budowanie popularności serwisów w wyszukiwarkach.
E-commerce Standard #13
25-26 września
E-commerce Standard to jedna z tych pozycji w kalendarzach przedsiębiorców i marketingowców, która oznaczona jest dużym wykrzyknikiem. Dzięki niej na dwa dni Warszawa zamienia się w centrum polskiego e-commerce, a branżowi specjaliści, biznesmeni i osoby zajmujące się sprzedażą online uczestniczą w ciekawych prelekcjach, warsztatach oraz panelach dyskusyjnych. Podczas tegorocznej edycji na szczególną uwagę zasługiwały zagadnienia związane z personalizacją ofert, uczeniem maszynowym, działaniami digital w czasach banner blindness czy wzrostem znaczenia mobile shoppingu. Jednak nasz udział nie kończył się wyłącznie na aktywności w angażujących dyskusjach. Wojciech Szymański – CEO Ideo Force oraz ekspert ds. marketingu interaktywnego oraz e-commerce zaprosił uczestników do udziału w warsztatach „Co jeszcze zrobić w SEO, gdy już wszystko zostało zrobione”, podczas których zaprezentował niestandardowe i często pomijane techniki pozycjonowania.
LinkedIn Local Rzeszów #2
25 października
25 października upłynął nam pod znakiem LinkedIn. W ciągu dnia odbyło się szkolenie prowadzone przez Bartka Ziemiańskiego, a wieczorem ponownie spotkaliśmy się z lokalną społecznością w klubie Hola Lola. Pozytywne przyjęcie pierwszej edycji imprezy skłoniło nas do organizacji kolejnej. I tak oto w miłej, barowej atmosferze, przy muzyce na żywo mogliśmy porozmawiać na interesujące nas tematy – nie tylko te biznesowe. Oczywiście przygotowaliśmy także specjalnie na tą okazję dwie prelekcje. Pierwszą z nich – „Smoki, pegaz i wyrozumiały szef, czy istnieją?” – poprowadził Wojciech Szymański, CEO Ideo Force. Z kolei Aneta Michno – dyrektor ICF Rzeszów oraz certyfikowany coach biznesu – opowiedziała nam „Jak wejść na zawodowy szczyt i uniknąć facepalmu?”.
Mijający rok obfitował w ciekawe wydarzenia, konferencje oraz szkolenia. Cieszymy się, że mogliśmy wspierać merytorycznie i organizacyjnie imprezy, a także bezpośrednio dzielić się posiadaną wiedzą. Planujemy już kalendarz na kolejny rok, który zapowiada się równie ekscytująco!