E-commerce Academy by Ideo Force
Facebook’owa grupa E-commerce Academy by Ideo Force powstała z myślą o wspieraniu, dostarczaniu wiedzy o rynku e-commerce, inspirowaniu i dzieleniu się doświadczeniem z osobami, które prowadzą sklepy internetowe lub dopiero myślą o sprzedawaniu online oraz wszystkich zainteresowanych tą tematyką.
Grupa zaczęła funkcjonować na początku maja, w istotnym dla gospodarki czasie, kiedy dla wielu okazało się, że sprzedawanie nie zawsze musi odbywać się stacjonarnie.
Tak więc pierwszy post nawiązywał do pandemii, która do tej pory oddziałuje na biznes i sprawia, że wielu przedsiębiorców zdecydowało się na pełne lub częściowe przeniesienie działalności do Internetu.
Dlaczego warto być członkiem grupy E-commerce Academy by Ideo Force?
- będziesz na bieżąco z wydarzeniami dotyczącymi e-commerce i e-marketingu,
- poznasz sposoby na zwiększenie sprzedaży i przydatne narzędzia,
- przeczytasz artykuły dotyczące gospodarki i handlu elektronicznego,
- dostaniesz informacje i porady związane z rynkiem e-commerce i social media,
- zainspirujesz się branżową literaturą i tekstami specjalistów z całego świata.
Do tej pory w dyskusji na grupie ukazały się informacje z zakresu:
- Narzędzi – polskie rozwiązanie dla e-commerce Trustisto pokazujące powiadomienia o zdarzeniach w sklepie internetowym (np. ile osób w danym momencie ogląda produkt), Liveprice monitorujące i analizujące ceny w porównywarkach cenowych, Google Optimize pozwalające na wykonywanie testów A/B i weryfikację przyjętych hipotez, OptinMonster do powiadomień w formie popup w oparciu o wiele rodzajów triggerów, Google Tag Manager służące do zarządzania skryptami na stronie bez konieczności wdrażania ich przez programistów, RocketLink.io do skracania linków i osadzania własnych skryptów, Refericon zachęcające klientów do polecenia sklepu, narzędzie marketing automation user.com, porównywarka cen Ceneo, narzędzie z gotowymi szablonami i grafikami Crello.
- Wydarzeń i akcji – Impact Webinar „Uziemieni choć mobilni, czyli co dziś faktycznie daje marce kanał mobilny” i „Content marketing – sposób na zaangażowanie Twoich Klientów”, Virtual Summit „Jak rozwinąć biznes i pozyskiwać klientów online?”, Konferencja Online Marketing Day, Golden Marketing Conference (GMC Live!), video z transmisji live Pawła Tkaczyka na temat tego, jak Internet zmienia proces podejmowania decyzji, akcja społeczna Cyfrowe rewolucje mBank Polska, webinar „E-commerce w B2B - Jak zacząć”.
- Rozważań ekspertów – do tej pory poruszono tematy, takie jak „Koronawirus nie musi oznaczać końca Twojego biznesu”, „Co determinuje sprzedaż w sklepie internetowym poza ceną?”, a także zagadnienia dotyczące osiągania prosperity w burzliwych czasach, współpracujących i efektywnych zarządów firm, dwóch szkół generowania zysku, obaw przed zakupami przez Internet, znaczenia opinii w e-commerce, podejścia last-click vs. atrybucja, wysokiego współczynnika konwersji.
- Social media – funkcje LinkedIn wspierające wirtualną strategię sprzedaży, reklamy dynamiczne dla e-commerce na Snapchat, posty na Instagramie napędzające sprzedaż, skuteczna sprzedaż na LinkedInie, wskazówki social media dla e-commerce, nowy format reklam na YouTube, narzędzie Facebook Shops oraz opcje Facebook i Instagram Shops przydatne podczas tworzenia niestandardowych grup odbiorców, TikTok For Business, zakupy z poziomu telefonu na Instagramie i w Google, social commerce, wtyczka czatu do Messengera.
- Literatury – książki, o których wspomniano na grupie to:
- „Dawaj innym szczęście. Ścieżka pasji zysku i celu” (Tony Hsieh),
- „Konwersja w e-commerce” (Sebastian Suma, Łukasz Plutecki, Krzysztof Bartnik),
- „Skuszeni. Jak tworzyć produkty kształtujące nawyki konsumenckie” (Hoover Ryan, Nir Eyal), „E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda” (Artur Dąbrowski, Filip Kłodawski), „Kod kulturowy” (Clotaire Rapaille),
- „E-commerce na platformach ofertowych. Allegro, eBay, Amazon” (Mateusz Bienias, Mirosław Smużniak),
- „Tajniki Konwersji” (Chris Smith),
- „Biblia e-biznesu" (pod red. Macieja Dutko),
- „IT Product Manager. Pierwsze kroki” (Dawid Pacholczyk),
- „Abc marketingu B2B” (Łukasz Kosuniak),
- „Biblia handlowca” (Jeffrey Gitomer),
- „To jest marketing!” (Seth Godin),
- „E-commerce w praktyce. Lekcje skutecznej sprzedaży online" (praca zbiorowa)
- Mini audytów sklepów internetowych – analizą objęto już rosyjski sklep all4sportshop.ru, sklep ogrodniczy www.ogrodosfera.pl, manufakturę minko.co, sklep zoologiczny zooart.com.pl, komputerowy x-kom.pl, sklep z odzieżą dla dzieci smyk.com, butysportowe.pl, aptekę internetową a-manada.pl, drogerię online ekobieca.pl.
- Poleceń treści przygotowywanych przez specjalistów dotyczących m.in.: analizy konkurentów PPC w e-commerce, wspierania procesów zakupowych przez social media, porównania najpopularniejszych platform PIM, User Experience Twojej witryny (infografika), chatbotów w biznesie, szybkiego przeniesienia sprzedaży do Internetu, zarządzania katalogiem produktów na podstawie raportu Akeneo 2020 Global B2B Survey, Instagram Checkout, Raportu Problemy polskiego e-commerce, prędkości ładowania się strony internetowej, Vanity Metrics, Google Tag Manager, spadków ruchu organicznego z Google, współpracy z influencerami, projektowania doświadczenia klienta, zwiększania konwersji poprzez optymalizację ścieżki zakupowej.
- Porady dotyczących zwiększania sprzedaży – cross-selling, segmentacja klientów sklepu internetowego, efektywność mailingu, skuteczne Call to Action (CTA), kampanie Lookalike Audience, wyszukiwarka wewnętrzna, tworzenie podstrony koszyka i planowanie poszczególnych elementów realizacji zamówienia, testy A/B, scarcity marketing – strach przed brakiem, wybór CMS-a pod sklep internetowy, sposoby na ratowanie porzuconych koszyków.
- Artykułów o gospodarce i biznesie, w tym o tarczy antykryzysowej czy przeprowadzce sieci handlowych do online.
- Publikacji ze świata mówiących o trendach technologicznych kształtujących handel elektroniczny, powodach, dla których witryny e-commerce wymagają unikalnych opisów produktów, poprawie doświadczenia klienta dzięki wideo, sklepie atrakcyjnym dla klientów, przydatnych funkcjach koszyka zakupowego (porady od PrestaShop), pomysłach na szybki wzrost sprzedaży w sklepie internetowym, kanałach marketingowych napędzających sprzedaż, zasadach neuronauki wpływających na polepszenie optymalizacji konwersji, idealnej stronie produktu mobilnego, metodzie odroczonej płatności ("Kup teraz, zapłać później"), informowaniu klientów o wzroście cen, YouTube, jako narzędziu sprzedaży, sposobach promowania opinii, elementach, które powinny znaleźć się na stronie głównej sklepu, narzędziach do optymalizacji starej treści pod kątem nowych konwersji.
- Marketplace – Allegro (w tym "Program powitalny", „Allegro Polecam”, Allegro Ads), Emag, Empik, eCarefour.pl, Ebay, zalety kupowania i sprzedawania na marketplace, narzędzie do statystyk sprzedaży Allegro Trade Analytics, system do obsługi sprzedaży w jednym miejscu, czyli Base Linker.
- Nowinek i ciekawostek branżowych – w tym najczęściej kupowane produkty online przez Polaków w okresie izolacji, ranking wpływowych influencerów w e-commerce, 4 anglojęzyczne blogi warte obserwowania.
To nie wszystko. Na grupie dyskutujemy o zakupach czy najchętniej odwiedzanych sklepach i dzielimy się spostrzeżeniami. Dołącz do E-commerce Academy by Ideo Force i bądź na bieżąco! Możesz z nami tworzyć świat, w którym handel elektroniczny ma szczególne znaczenie. Zachęcamy do aktywności, publikowania postów, komentowania – odpowiemy na Twoje pytania, rozwiejemy wątpliwości, a także polecimy internesujące treści i szkolenia. Mamy nadzieję, że zarazimy Cię naszą miłością do e-commerce. Od wielu lat zajmujemy się generowaniem sprzedaży.