Druga edycja konferencji Lunch z e-commerce
17 kwietnia 2019 roku odbyła się już 2. edycja organizowanej przez Ideo Force konferencji: Lunch z e-commerce. Pierwsza edycja miała miejsce w Rzeszowie. Prelegentami byli: Wojciech Szymański Managing Director agencji interaktywnej Ideo Force, Tomasz Kwiatkowski – Account Manager w Ideo Force, Łukasz Szymański Head of Marketing and PR w Ideo oraz Paweł Szczyrek – Creative and Content Manager.
Wojciech podzielił się z uczestnikami praktyczną wiedzą o błędach sklepów internetowych, których uniknięcie pozwoli wyprzedać magazyny i osiągnąć sukces biznesowy. Tomek mówił o dobrych praktykach pozwalających przebić e-commercowy sufit i skazujących nasz sklep na sukces. Po przerwie na lunch wystąpił Łukasz Szymański prezentując przewidywane trendy e-commerce w 2019 roku. Jako ostatni wystąpił Paweł Szczyrek, który za cel postawił sobie nauczyć uczestników podstaw tworzenia chatbota. Dlatego tez oprócz merytorycznego wystąpienia, Paweł przygotował warsztaty podczas których pokazał krok po kroku jak powstaje chatbot. Cieszyło się to ogromnym zainteresowaniem i uśmiechem na twarzach, kiedy to nasi goście wychodzili z częściowo wykonanym własnym chatbotem.
Więcej na ten temat pisaliśmy w aktualnościach końcem listopada: 1. edycja konferencji Lunch z e-commerce.
Z drugą edycją było całkiem inaczej. Więcej uczestników, więcej prelekcji, więcej partnerów, więcej wiedzy… Konferencja odbyła się na 38. Piętrze budynku Warsaw Trade Tower w sali konferencyjnej Golden Floor. Klimat wydarzenia dopełniał widok z okna: cała Warszawa w zasięgu wzroku.
Wśród naszych prelegentów gościliśmy ciekawe osoby z firm, takich jak Sare, czy SentiOne – znane wśród markerów firmy zapewniające niezbędne narzędzia do usprawniania prowadzenia działań e-marketingowych.
Pierwszym prelegentem był Tomasz Kwiatkowski, który opowiedział historie wielkiego sklepu internetowego branży motoryzacyjnej. Przedstawił jego problemy i sposoby reagowania na nie oraz jego sukcesy, które pozwoliły mu dojść do pozycji lidera. Kolejne wystąpienie należało do Katarzyny Ugorowskiej, która jest Account Managerem w SARE. Katarzyna przedstawiła temat: „Kowal marketingu, czyli jak pracować z materią online”. Z wystąpienia uczestnicy dowiedzieli się jak wziąć działania online w swoje ręce i przekuwać pomysły w e-commerce'owe sukcesy.
Po wystąpieniu Katarzyny był czas na pyszną kawę, deser oraz oczywiście networking. Wymiana kontaktów trwała blisko godzinę, tak jak emitowana w tym czasie transmisja na żywo opublikowana na naszym fanpage’u na Facebooku. Transmisję poprowadziła Agata z KAMAN Show. Energię działania i chęć rozpowszechnienia idei naszej konferencji poprzez nagranie live, można zobaczyć na naszym Facebooku.
Po godzinnej przerwie przyszła pora na wystąpienie Marcin Lipca, który opowiedział o zmianie jaka została wprowadzona na ścieżce zakupowej i jaki ona miała wpływ zyski e-commercu. Całość oparta o doświadczenie ze współpracy ze znaną marką mebli Black Red White.
Po prelekcji nastąpił czas na wyczekiwany lunch wzbogacony licznymi rozmowami, przemyśleniami, nowymi inspiracjami. Zaraz po nim wszyscy uczestnicy wrócili do sali, by w dalszym ciągu poszerzać swoją wiedzę i czerpać nowe pomysły.
Kolejną część spotkania rozpoczął Piotr Hurnik w zastępstwie za Jagodę Prętnicką-Markiewicz – SentiOne. Piotr opowiedział o ty jak będzie zmieniał się i jak dotąd zmienił się rynek e-commerce dzięki sztucznej inteligencji i botom. Zademonstrował nam voicebota, który umożliwił obsługę swojego konta w banku.
Kolejnym mówcą był Paweł Szczyrek, który na podstawie doświadczenia ze współpracy z Cobi opisał jak tworzyć strategię marketingowe i na czym się w głównej mierze skupiać, by wyróżnić swoją markę spośród konkurencji. Bogata wiedza i interesująca prezentacja sprawiły, że w głowach uczestników rodziły się nowe ciekawe rozwiązania marketingowe.
Zakończeniem eventu było premierowe przedstawienie Raportu „Jakie problemy ma dzisiaj e-commerce w Polsce”. Jest to raport, przy którym pracowały dwie firmy: Ideo Force oraz onData. Powstał w celu przedstawienia problemów z jakimi zmagają się obecnie sklepy internetowe w Polsce i jak sobie z nimi radzą. Analiza została oparta o wypowiedzi internautów na blogach, forach, artykułach itp. Raport można pobrać na https://www.ideoforce.pl/pobierz/raport-problemy-polskiego-e-commerce.html.
W tej części warto również wspomnieć o naszych partnerach, którzy wsparli nas organizacyjnie. Każdy z nich dołożył swoją „cegiełkę” do welcome packów, które wręczyliśmy Uczestnikom konferencji. Wśród partnerów były firmy: SARE, SentiOne, SEMSTORM, Questus, Blue Iron (który udostępnił nam kilka butelek żelaza w płynie do degustacji), Magazyn E-commerce, Exacto, Uczelnia Techniczno-handlowa im. H. Chodkowskiej, Surfer, IabPolska, Thulium oraz Newsline. Partnerzy po wydarzeniu publikowali notki opisujące event, dla przykładu: https://thulium.pl/blog/spotkanie-na-szczycie-wiezowca/.
Co jest również istotne Konferencja lunch z e-commerce dostała akredytację DIMAQ.
Każda prelekcja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem i mnóstwem pytań do mówcy, z czego bardzo się cieszymy i wierzymy, że przekazana wiedza zaowocuje w codziennej pracy. Serdecznie dziękujemy wszystkim za przybycie i mamy nadzieje, że zobaczymy się na 3. edycji!