Digital Transformation Playbook
Przyczyniliśmy się do powstania poradnika IAB Europe Digital Transformation Playbook. Jest to wydawnictwo poruszające tematy związane z transformacją cyfrową. IAB Europe jest stowarzyszeniem, które zajmuje się cyfrowym ekosystemem marketingu i reklamy. Jego misją jest rozwój biznesu na rynku europejskim poprzez współpracę w zakresie tworzenia standardów i programów branżowych.
Udział w przedsięwzięciu, które zaowocowało powstaniem Digital Transformation Playbook jest dla nas powodem do dumy. Potwierdza to również nasze kompetencje, rozległe doświadczenie, możliwości i potencjał. Znaleźliśmy się w gronie organizacji takich, jak IAB Polska, IAB Turkey, IAB Portugal i marek, takich jak L’Oréal Turkey, Pandora, Bluerank, Publicis Media, Wavemaker, Crido czy Google. Wśród nich jest dziewięć firm członkowskich IAB Polska. Ideo Force jest członkiem IAB Polska od 2017 roku, a nasi specjaliści uczestniczą w zadaniach związanych z SEM, UX oraz e-commerce.
Marki i organizacje biorące udział w projektowaniu i definiowaniu rozwiązań marketingowych doskonale zdają sobie sprawę z dynamiki przemian cyfrowych. Eksperci, obserwując zmiany i będąc jednocześnie w samym ich centrum, są w stanie wyciągać trafne wnioski. IAB Europe Digital Transformation Playbook jest tego dowodem. Jest również efektem zaangażowania specjalistów, którzy stawiają na współpracę, dialog i wspomaganie innych na drodze do transformacji cyfrowej.
Transformacja cyfrowa jest koncepcją ściśle związaną z marketingiem internetowym i reklamą. Proces przekształceń dotyczy zmiany środowiska biznesowego, już nie tylko pod kątem technologicznym, ale przede wszystkim kulturowym – na poziomie świadomości.
Digital Transformation Playbook przybrał formę e-booka w języku angielskim, a treść została podzielona na sekcje. Tematyka poszczególnych części dotyczy zdefiniowania transformacji cyfrowej, pomiaru dojrzałości cyfrowej organizacji oraz ścieżki transformacji cyfrowej krok po kroku. W e-booku znalazły się również wskazówki profesjonalistów, materiały video oraz odesłania do artykułów zewnętrznych, white paper, opinie ekspertów.
Ponadto inspirujące case study wraz z konkretnymi rozwiązaniami, historiami sukcesów i opisem najlepszych praktyk marek takich, jak L’Oréal Turkey czy Pandora. Poradnik wyjaśnia tematy kwestii cyfrowych, które obejmują zagadnienia dotyczące reklamy, innowacji, przywództwa, zmiany, klientów i wiele innych. Twórcy zapewniają, że nie jest to jednorazowy projekt, a początek regularnej aktywności, mającej na celu wgląd w przemiany cyfrowego świata.
W części dotyczącej „transformacji cyfrowej krok po kroku” znajduje się treść przygotowana przez zespół Ideo Force pod kierunkiem Wojciecha Szymańskiego. Temat „From marketing mix and 5P to Inbound marketing” dotyczy przekształceń w sferze marketingu cyfrowego. Zagadnienia poddane analizie to ewolucja koncepcji miksu marketingowego, strategia przyciągania klienta (którą jest idea inbound marketingu) na płaszczyznach online i offline, kanały przekazu marketingowego (wyszukiwarka, social media i content marketing), inbound marketing w strategii marketingowej przedsiębiorstwa.
Całość została domknięta wnioskami, wśród których jest ten mówiący o tym, że zarówno marketing, jak i klienci są dzisiaj online. Wojciech Szymański jest przekonany, że podstawą budowania biznesu jest relacja między firmą a jej klientami. Maksymalizacja działań skierowanych na odbiorcę marki stanowi właściwy kierunek, zwłaszcza jeśli mówimy o wzroście zysków. Zachęcamy wszystkich zainteresowanych przemianami cyfrowymi do lektury e-booka. Znajdziecie go na stronie: https://iabeurope.eu/knowledge-hub/iab-europe-digital-transformation-playbook-2019/.
Marketingiem internetowym zajmujemy się od kilkunastu lat. Tworzymy koncepcje, schematy komunikacji, budujemy wizerunek, pracujemy nad rozpoznawalnością marek w wyszukiwarkach, zarządzamy profilami klientów w social media wdrażając unikalne rozwiązania, prowadzimy kampanie reklamowe. Generujemy sprzedaż w e-commerce.
-> ZOBACZ, CZYM SIĘ ZAJMUJEMY <-
Na co dzień służymy naszym klientom wiedzą i zaangażowaniem, wierząc że wspólnymi działaniami, przyczyniamy się do kształtowania przestrzeni marketingowej w Internecie. Niewątpliwie, udział w tworzeniu Digital Transformation Playbook jest sukcesem, ponieważ pokazuje, że jesteśmy skuteczni. Działalność Ideo Force została dostrzeżona, a my mieliśmy okazję zaprezentować nasz punkt widzenia.
Projekt dotyczący transformacji cyfrowej jest dla nas szczególnie ważny. Nie tylko dlatego, że cenimy współpracę, dialog i wymianę doświadczeń z najlepszymi w branży. Jak bardzo górnolotnie to nie brzmi – marketing internetowy jest naszą misją. Wierzymy, że branża cyfrowa daje ogromne pole do wdrażania, testowania i udoskonalania koncepcji e-marketingowych (obejmujących również e-commerce). Dziękujemy IAB Polska, IAB Europe i każdej marce zaangażowanej w powstanie e-booka. Mamy nadzieję, że spotkamy się ponownie, wspólnie biorąc udział w przedsięwzięciach wpływających na budowanie świadomości cyfrowej.