Artykuł Wojciecha Szymańskiego na łamach Magazyn Online Marketing
Znaczna część użytkowników, opuszczających witrynę, już do niej nie wraca, a brak działań, których celem jest ponowne przyciągnięcie ich na stronę, jest jak marnowanie szansy na sprzedaż. Istnieją jednak rozwiązania, dzięki którym można dotrzeć do osób, które miały już styczność z marką i mogą chcieć ponownie skorzystać z jej oferty. To m.in. remarketing, będący głównym tematem artykułu Wojciecha Szymańskiego.
Zarówno remarketing, jak i retargeting mają na celu nakłonić użytkowników do zrealizowania określonych działań w witrynie. Czasami te dwa pojęcia próbuje się różnicować, określając retargeting, jako docieranie do użytkowników, którzy mieli już kontakt z cyfrowym produktem (ale nie doszło do konwersji), a remarketing, jako próbę dotarcia do tych, którzy już skorzystali z oferty danej marki. Biorąc jednak pod uwagę działania prowadzone w Google – zarówno remarketing, jak i retargeting, określane są mianem kampanii remarketingowych.
Kampanie remarketingowe – 5 przydatnych protipów
- Szczegółowy podział list remarketingowych – lista „wszyscy” to za mało. Prowadząc działania digital marketingowe, warto więc pamiętać o tym, by na bieżąco tworzyć listy, zamiast czekać, aż będą zawierały taką liczbę użytkowników, która pozwoli na uruchomienie efektywnej kampanii remarketingowej.
- Dobór listy remarketingowej – na etapie budowy świadomości firmy, warto wykorzystywać tzw. „szerokie” listy remarketingowe (minimalnie 1000 UU).
- Dywersyfikacja źródeł pozyskiwania list remarketingowych - dobrą praktyką jest zbieranie list z wielu źródeł, dzięki czemu łatwiej będzie dopasować działania do wykorzystywanej w nich platformy (np. na etapie „domykania” lejka sprzedaży lepiej sprawdza się Google Ads, podczas, gdy w zbieraniu zapisów na wydarzenia, wymierne efekty przynoszą np. działania prowadzone w social mediach).
- Uwaga na capping – zbyt częste wyświetlanie reklamy jednemu użytkownikowi, może wywołać skutek odwrotny do zamierzonego, zniechęcając go do marki.
- Segmentacja użytkowników z list remarketingowych - to ważne zwłaszcza przy prowadzeniu działań, nastawionych na ratowanie porzuconych koszyków (użytkowników można selekcjonować m.in. według stron, z których opuszczali witrynę).
To zaledwie ułamek dobrych praktyk, o których warto pamiętać przy prowadzeniu kampanii remarketingowych. Jeśli chcesz poznać szczegółowe wskazówki i pogłębić swoją wiedzę w tym temacie – artykuł Wojciecha Szymańskiego jest dostępny dla prenumeratorów Magazynu Online Marketing, pod linkiem: https://o-m.pl/artykul/remarketing-i-retargeting-typowe-bledy-i-niestandardowe-pomysly-na-przyciaganie-klientow
Serdecznie zachęcamy do lektury!