Skuteczny copywriting SEO łączy umiejętność pisania z wiedzą pozycjonerską i znajomością narzędzi. Słowa kluczowe naturalnie wplatane w tekst dają się zauważyć w wyszukiwarce, a czytelnikom dostarczają przydatnych informacji. Korzystamy ze słów, które będą sprzedawać i pozycjonować. Zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić!
SEO copywriting
Przez lata zmieniały się techniki i sposoby pozycjonowania serwisów internetowych, w tym tworzenia treści. Wcześniej skupiały się nie tyle na oczekiwaniach użytkowników, ile na wymaganiach Google i stanowiły odpowiedź na działania konkurencji. W pogoni za wysokimi pozycjami często zapominano, że odbiorcami strony są nie roboty wyszukiwarek, ale ludzie poszukujący konkretnych produktów, usług, informacji.
Jak jednocześnie poprawić doświadczenie użytkowników i pozycje w Google? Pracę w ramach tych dwóch obszarów łączą słowa, dlatego tak ważną rolę odgrywa obecnie SEO copywriting. Wiemy, jak tworzyć materiały atrakcyjne dla ludzi i dobrze odbierane przez roboty Google. Przygotujemy treści bazujące na odpowiednich słowach kluczowych, rozmieszczonych na stronie z należytą częstotliwością, a przy tym zadbamy o odczucia i potrzeby czytelników.
Co to jest copywriting SEO?
Jest to pisanie tekstów na strony internetowe przy zachowaniu zasad związanych z pozycjonowaniem. SEO teksty muszą spełniać te same warunki, co treści pisanie w mniejszym stopniu pod kątem wyszukiwarek. A więc copywriter SEO ma za zadanie przygotować oryginalne treści na stronę, wartościowe pod względem zawartych informacji, bezbłędne. Teksty SEO zawierają pasujące do strony słowa kluczowe w odpowiednim rozmieszczeniu i zagęszczeniu. Treści takie powinny być zoptymalizowane. Oznacza to, że SEO copywriter zajmuje się nie tylko słowami kluczowymi, ale dba także o nagłówki (H1-H6), tytuł, meta description, linki, układ i formatowanie treści (np. pogrubienia, wypunktowania).
Obecnie coraz więcej treści przygotowanych jest właśnie pod SEO, a znaczenie content marketingu rośnie. Na stronach internetowych, gdzie zawartość w postaci tekstu spełnia wymagania Google obserwujemy większy ruch. Oznacza to, że witryna buduje poprzez teksty SEO pozycję w wyszukiwarce.
Jak pisać teksty przyjazne dla Google i jednocześnie wartościowe dla użytkownika? Pamiętajmy, że nie piszemy jedynie pod roboty Google. Dobry tekst na stronie internetowej powinien nie tylko zawierać słowa kluczowe (w tym z długiego ogona), ale musi być:
- zoptymalizowany pod SEO,
- wiarygodny i oryginalny (wysokiej jakości),
- angażujący (zawierający CTA),
- przydatny dla użytkownika,
- optymalnej długości,
- zaprezentowany w atrakcyjnej formie (np. wraz z grafiką),
- odpowiednio nasycony słowami kluczowymi (nie może być ich za dużo).
Content marketing w służbie SEO
Content można wykorzystywać na wiele sposobów. Mogą to być materiały służące do promocji firmy, bądź treści dostosowane do algorytmu wyszukiwarek. W ten sposób możemy wygenerować wysokiej jakości ruch na stronie. Jednak aby był to ruch jakościowy, treści muszą zawierać wartość dodaną dla odbiorców. Oznacza to, że użytkownik korzystający ze strony, otrzymuje dokładnie taką informację, jakiej potrzebuje. Tak właśnie działa content marketing, który przynosi efekty wyłącznie wtedy, kiedy treści są odpowiednio tworzone (copywriting), zarządzane i promowane.
Warto w tym miejscu wspomnieć o ZMOT, czyli Zero Moment Of Truth (zerowy moment prawdy). Jak wynika z badania, które Google przeprowadziło na próbie około pięciu tysięcy internautów w celu wsparcia teorii ZMOT, aż 84% badanych wykorzystuje Internet, aby wyszukiwać informacji o produktach, które chcą kupić. Co więcej, wartość zakupów poprzedzonych sprawdzaniem cen i informacji o towarach w sieci, a następnie sfinalizowanych w sklepach tradycyjnych, stanowi w Polsce 6% całego handlu detalicznego. Jest to popularne zjawisko nazywane „efektem ROPO” (Research Online Purchase Offline).
Zalety SEO copywritingu
SEO copywriting jest usługa, z której korzysta coraz więcej właścicieli witryn. Stanowi uzupełnienie procesu pozycjonowania. Przygotowanie i zarządzanie treścią ma ogromne znaczenie w budowaniu widoczności w wyszukiwarce. Pozycja strony w Google jest jednoznaczna z ruchem, a ten jak wiemy wpływa na sprzedaż. Bez względu na to, czy wykorzystamy copywriting w e-commerce (np. jako opisy do sklepów internetowych) czy wtedy, kiedy oferujemy usługi lub zajmujemy się dystrybucją treści typowo informacyjnych, zalet jest więcej. Rozbudowa stron internetowych o treści ze słowami kluczowymi, sprawia, że użytkownik dostaje dokładnie to, czego szuka. Dzięki temu, że słowa kluczowe tekstów SEO odpowiadają zawartości strony internetowej, pojawi się ona w Google, jako odpowiedź na konkretne pytanie. Zoptymalizowanie tekstu znacząco poprawia doświadczenia użytkownika. Zawartość strony staje się czytelna, układ przejrzysty, a klient z łatwością odnajduje potrzebne informacje.
Jak pracujemy?
Copywriting dla firm od Ideo Force to tworzenie treści na strony internetowe, w których zawarte są frazy kluczowe istotne dla pozycjonowania strony.
Nasze usługi copywriterskie to przygotowanie lub optymalizacja tekstów pod kątem pozycjonowania. Teksty są spójne z przekazem, jaki nasi klienci kierują do swoich odbiorców. Przygotowujemy unikalne treści na stronę. Oznacza, że piszemy treści SEO od podstaw – nie ma mowy o powielaniu czy jakimkolwiek braku oryginalności. Są nie tylko przystosowane do wyszukiwarki, ale poprawne pod względem merytorycznym, stylistycznym i ortograficznym.
Całość jest przyjazna dla czytelników, którzy zostają na stronie dłużej i odwiedzają ją ponownie w poszukiwaniu równie wartościowych treści. Stosujemy nagłówki, podkreślenia, unikamy powtórzeń, dobieramy odpowiednią dla strony czcionkę. Wszystko to sprawia, że strona z taką zawartością tekstową szybciej pojawi się w wynikach wyszukiwania Google.
W zależności od treści znajdujących na stronie, w zakresie SEO copywritingu:
- tworzymy lub optymalizujemy nagłówki H1-H6,
- przygotowujemy lub poprawiamy meta description,
- tworzymy albo optymalizujemy tytuły podstron (meta title),
- dopracowujemy już istniejące treści w serwisie,
- rekomendujemy zmiany mające na celu podniesienie eksperckości i wiarygodności contentu (zgodnie z ideą trusted content),
- optymalizujemy wyniki behawioralne (zwiększamy czas trwania odwiedzin z wyszukiwarek i zmniejszamy współczynnik odrzuceń).
W ramach usługi copywritingu SEO oferujemy tworzenie treści przeznaczonych do publikacji w serwisach zewnętrznych w ramach pozyskiwania linków pod pozycjonowanie (tekst pozycjonerski), przygotowanie tekstów dla strony internetowej lub ich przeredagowanie z uwzględnieniem czynników wpływających na pozycje witryny w wynikach wyszukiwania. SEO copywriting, który oferujemy dotyczy treści takich, jak np.:
- teksty na stronę internetową,
- opisy produktów w sklepie internetowym,
- treści na blogi,
- artykuły wysokiej jakości (specjalistyczne).
Prowadzenie bloga jest idealnym wsparciem w zakresie budowania wizerunku eksperta w branży, a zarazem generowania ruchu na swojej stronie. Artykuły na blog firmowy możemy przygotować w ramach umowy na pozycjonowanie lub jako oddzielne zadanie. Regularne publikowanie treści w serwisie jest "mile widziane" przez roboty wyszukiwarki. Warto pamiętać również o tym, że ich unikalność ma ogromne znaczenie na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania.
Oto podstawowe typy tekstu SEO, które nasi copywriterzy tworzą:
- Artykuł – najprostszy sposób dzielenia się wiedzą z użytkownikami. Artykuł może być ekspercki lub sponsorowany. Za artykuł ekspercki uważa się tekst o wysokiej wartości merytoryczne i zawierający specjalistyczną wiedzę z różnych dziedzin. Nie może to być artykuł „jeden z wielu”, dlatego wybrane zagadnienie musi zostać przedstawione w sposób oryginalny, ciekawy, ale i wyczerpujący. Jak sama nazwa wskazuje, taki artykuł powinien być przygotowywany przez eksperta, co dla odbiorcy jest sygnałem, że temat przeanalizował i opracował autorytet w określonej dziedzinie. Jeśli artykuł ekspercki przywodzi na myśl autorytet, to marka, która się pod nim podpisze lub zostanie w nim wymieniona, automatycznie będzie odbierana jako ekspert w danej dziedzinie.
- Visual artykuł – coraz większą popularność zyskują wizualne formy contentu. Powoduje to konieczność poszukiwania nowych rodzajów treści, które często stanowią niejako wypadkową już istniejących. Przykładem tego zjawiska jest visual article, który stanowi standardowy tekst, ale opracowany graficznie. Sposób przedstawiania informacji może być dowolny i zazwyczaj zależy wyłącznie od inwencji twórczej copywritera lub content designera.
- Case study – studium przypadku, jest rodzajem dokumentu o wysokiej zawartości merytorycznej. Jest to rzetelna analiza wybranego zdarzenia, przeprowadzona w celu wskazania koncepcji wartych naśladowania oraz błędów, których należy unikać. Definicja case study wydaje się prosta, jednak przygotowanie wartościowego dokumentu jest już nieco bardziej skomplikowane. Wynika to przede wszystkim z faktu, że podstawą studium przypadku musi być konkretne zdarzenie – zrealizowany z sukcesem projekt. Wybranym zagadnieniem jest więc zazwyczaj przedsięwzięcie firmy, na przykładzie którego prezentowana jest zalecana koncepcja. Przedstawienie praktykowanych metod, co ważne – skutecznych, świadczy również o profesjonalizmie firmy i jakości jej usług.
- White paper – to rodzaj krótkiego, ale rzetelnie opracowanego dokumentu, będącego analizą określonego zagadnienia. Ponieważ celem raportu jest dostarczenie odbiorcom przydatnych informacji na wybrany temat (produkt, usługa, projekt), dokument powinien stanowić praktyczne opracowanie ułatwiające podjęcie decyzji zakupowej.
- Tutorial – to w zasadzie rodzaj instrukcji, jednak nie tej powszechnie znanej, lecz bardziej rozbudowanej, w pewnym stopniu przypominającej nawet poradnik lub przewodnik. Z tego też względu tutorial jest traktowany jako treść o charakterze instruktażowo-poradnikowym, która wymaga bardziej szczegółowego opracowania aniżeli zwykła instrukcja.
- Prezentacja – to forma visual content marketingu, w której połączone zostają tekst i obraz. Oprócz zdjęć i grafiki może zawierać materiały multimedialne – pliki video i nagrania audio. Bardzo ważne jest, aby do tworzenia prezentacji wykorzystywać różne formy przedstawiania treści, które sprawią, że będzie ona ciekawsza i bardziej dynamiczna. Mogą się w niej również znaleźć linki, które odeślą do informacji znajdujących się na oficjalnej stronie lub blogu firmy.
Efekty naszych prac
SEO copywriting kierujemy do rozbudowanych serwisów internetowych i mniejszych stron. Wiemy, jak pisać teksty SEO, które sprawią, że strona poprawia pozycję w Google. Nasi copywriterzy tworzą treści zawierające słowa ogólne lub z długiego ogona.
Efekt naszej pracy przedstawia poniższy print screen z Google Analytics. Dla jednego z klientów prowadzimy sekcję BLOG wraz z sekcją PORADY. Łącznie obie te sekcje w skali miesiąca generują około 30 000 odsłon, a większość z nich pochodzi z ruchu organicznego wyszukiwarki Google. Istotne jest, że analizujemy ten ruch, tak aby zmaksymalizować jego potencjał pod kątem konwersji.