Snapchat to aplikacja mobilna, której użytkownicy przesyłają sobie zdjęcia i filmy. Swoje miejsce mają tutaj również reklamodawcy, których grupą docelową są młodzi ludzie. Ze Snapchat Ads korzystają firmy z branży e-commerce, lokalne przedsiębiorstwa, twórcy technologii i aplikacji, restauracje czy marki kosmetyczne i motoryzacyjne.
Snapchat Ads
Co to jest Snapchat Ads? To system reklamowy stworzony z myślą o markach, które chcą promować się w aplikacji mobilnej Snapchat, służącej do przesyłania zdjęć i filmów. Użytkownikami Snapchata są głównie osoby młode. Dlatego wśród reklamodawców odnajdą się w szczególności marki oferujące produkty pokoleniu Z. Snapchat jest trzecim kanałem social media w Polsce pod względem zasięgu reklamowego (12% w 2019 r.) zaraz po Facebooku i Instagramie.
Za pomocą platformy reklamowej Snapchata, czyli Menedżera reklam (Ads Manager) firmy mogą tworzyć reklamy i zarządzać kampaniami, w tym wieloma reklamami jednocześnie. Promocję Twojej firmy na Snapchat możemy zrealizować na dwa sposoby, korzystając przy tym z kilku formatów reklam takich, jak np. pojedynczy obraz lub film, Story Ads, Commercials i Collection Ads, czyli 4 dotykane kafelki.
Cele kampanii w Snapchat Ads
Pierwszym modelem kampanii reklamowej jest Instant Create (natychmiastowe tworzenie), pozwalającym na szybkie utworzenie reklamy w postaci pojedynczego obrazu lub wideo. Drugi to Advanced Create (zaawansowane tworzenie), który umożliwia przygotowanie kampanii dając pełną kontrolę nad budżetem i optymalizacją.
W ramach kampanii Instant Create Snapchat Ads oferuje 5 cele reklamowe:
- Wizyty w witrynie (Website Visits) – kieruje użytkowników Snapchata do strony internetowej.
- Połączenia i wiadomości (Calls & Texts) – koncentruje się na kontakcie telefonicznym i SMS-owym użytkowników z firmą.
- Zainstalowanie aplikacji (App Installs) – zachęca użytkowników do pobrania aplikacji.
- Ponowne korzystanie z aplikacji (App Visits) – ma skłonić użytkowników do powrotu do aplikacji.
- Promowanie lokalnych miejsc (Promote Local Place) – buduje świadomość o pobliskiej firmie i zachęca Snapchatterów do wizyty.
Reklama Advanced Create ma 3 główne cele, z których każdy realizuje kolejne:
- Budowanie świadomości (Awareness) – reklama ma zwiększyć świadomość o marce, aplikacji i produktach oraz zaprezentować nowe produkty klientom lub potencjalnym klientom.
- Rozważanie zakupu (Consideration) – z celem związane jest zachęcanie użytkowników do podjęcia działań takich, jak instalacja aplikacji, ruch w witrynie i aplikacji, zwiększanie zaangażowania użytkowników, wyświetlanie filmów, jak również generowanie potencjalnych klientów.
- Zwiększanie konwersji (Conversion) – celem są konwersje w witrynie i sprzedaż katalogów. Wymaga zainstalowania fragmentu kodu JavaScript. Snap Pixel jest konieczny do mierzenia konwersji, a więc śledzenia działań użytkowników po obejrzeniu przez nich reklamy (np. subskrypcje, sprzedaż), konwersji związanych z aplikacjami (np. instalacje i działania następujące po instalacji) i monitorowania skuteczności kampanii.
Zalety Snapchat Ads
Reklama na Snapchacie nie jest zarezerwowana dla wybranych. Wręcz przeciwnie, mimo wykluczenia z promocji niektórych produktów i usług (m.in.: napoje alkoholowe, serwisy hazardowe, leki) reklama sprawdza się w e-commerce, usługach finansowych, telekomunikacyjnych, ubezpieczeniowych, zdrowotnych, w branży turystycznej i rozrywkowej. Korzystają z niej także instytucje rządowe i politycy, restauracje i firmy zajmujące się tworzeniem rozwiązań technologicznych. Promocja na Snapchacie służy również do reklamowania aplikacji.
Korzyści, jakie daje reklama na Snapchat to przede wszystkim większa sprzedaż i rozpoznawalność. Każdego dnia z aplikacji korzysta średnio 265 mln osób na świecie, poświęcając na to około 30 minut (dane Snapchat z 2021 r.). W Polsce Snapchata używa ponad 3 mln osób.
Główne zalety Snapchat Ads to:
- pełna kontrola nad kampanią – reklamodawcy mają dostęp do statystyk i raportów zawierających wskazane przez nich dane (wybrane kampanie, zestawy reklam, reklamy w dolnym przedziale czasowym),
- segmentowanie odbiorców – użytkowników do których kierujemy reklamę z pomocą Snapchat Ads można dzielić według stopnia ich zaangażowania (np. na podstawie list adresów e-mail, użytkowników podobnych klientów, w oparciu o wzorce zakupowe),
- retargeting – funkcja kierowania na odbiorców zaangażowanych w reklamę pozwala na wyświetlanie się reklam snapchatterom, którzy już ją widzieli lub skorzystali z oferty,
- targetowanie – Snapchat pozwala dotrzeć do ściśle określonej grupy osób na podstawie lokalizacji, wieku użytkowników, ich zainteresowań, języka, wydawcy treści, urządzeń.
- poznawanie odbiorców – firma jest w stanie na Snapchacie śledzić konwersję według urządzeń, poznając w ten sposób zachowania użytkowników w miejscu do jakiego odsyła reklama,
- remarketing – Snapchat umożliwia osadzenie na stronie pixela zawierającego dane o użytkownikach i na podstawie uzyskanych w ten sposób informacji wyświetla reklamę,
- niski koszt pozyskania ruchu – cechą charakterystyczną reklamy na Snapchat jest generowanie dużej ilości ruchu na stronę internetową przy małym koszcie jego pozyskania,
- szybki wgląd w płatności – Snapchat Ads daje łatwy dostęp do faktur, podglądu transakcji i wydatków na koncie.
Jak pracujemy?
Jeśli Twoją grupą odbiorców są głównie lub chociaż w części osoby młode, albo gdy planujesz rozszerzenie odbiorców oferty, warto wykorzystać potencjał reklamy na Snapchacie.
Nie musisz robić tego samodzielnie. Zajmiemy się przygotowaniem kampanii na Snapchat od postaw. Aby skorzystać z funkcji Snapchat Ads konieczne jest posiadanie konta firmowego. Dlatego pracę zaczynamy od założenia i konfiguracji konta, czyli wprowadzenia informacji o firmie i danych dotyczących rozliczania kampanii. Zajmiemy się zarządzaniem płatnością w zależności od formy na którą zdecydujesz się: podpięciem karty płatniczej, podłączeniem konta Paypal lub linią kredytową (opcja zalecana dla największych firm).
Wybierzemy cel kampanii zgodny z celem, jaki chcesz zrealizować (np. kierowanie użytkowników Snapchata do strony internetowej lub budowanie świadomości o produktach), a także sposób jej przygotowania (Instant Create lub Advanced Create). Następnie zaimportujemy grafikę ze strony internetowej, bazy lub specjalnie przygotowaną przez naszych grafików – to Ty wybierasz źródło obrazu w reklamie. Dopasujemy nagłówek, tekst i przycisk CTA, dodamy logo firmy. Kolejnym krokiem będzie określenie czasu trwania kampanii i budżetu oraz opcji kierowania. Nasi specjaliści ds. social media dostosują format reklamy do oczekiwanych efektów.
Będziesz od nas regularnie otrzymywał raporty z kampanii, a w nich informacje dotyczące między innymi liczby wyświetleń poszczególnych reklam, ilość przesunięć do góry powodujących przejście na stronę, dane o osobach, które wyświetliły reklamę.
Wnikliwie analizujemy zmiany, jakie zachodzą w reklamach na Snapchat, jak i w samym narzędziu do obsługi kampanii. Dbamy o przestrzeganie wytycznych serwisu i korzystamy ze wszystkich dostępnych rozwiązań Ads Manager. Od uruchomienia reklamy jesteśmy na bieżąco z informacjami dostarczanymi przez Snapchat – optymalizujemy wszelkie działania związane z kampanią.