Jedną z naszych usług jest kompleksowe prowadzenie profili w social media, a więc również obsługa kampanii reklamowych, w tym Pinterest Ads. Platforma ta pozwala użytkownikom na wyszukiwanie produktów, pomysłów i inspiracji, dlatego tak chętnie korzystają z niej sklepy internetowe, które właśnie tutaj znajdują swoich klientów.
Pinterest Ads
Na Pintereście zapiszemy piny i linki w postaci zdjęć, do których możemy w każdej chwili wrócić. Jest to możliwe dzięki wcześniejszemu utworzeniu własnej "tablicy", na której w ramach bloków tematycznych umieszczamy wybrane materiały. Na Pintereście możemy też dzielić się naszą tablicą z innymi użytkownikami, pozwalać im na przeglądanie inspiracji, polubienie poszczególnych elementów, komentowanie i umieszczenie materiałów w swojej kolekcji.
Żadna inna sieć społecznościowa nie koncentruje się aż tak na inspirowaniu swoich użytkowników. Pinterest odpowiada na naturalną potrzebę dzielenia się informacjami o swoich zainteresowaniach oraz umożliwia poszukiwanie i obserwowanie osób o podobnym hobby. Znajdują tutaj swoje miejsce marki, które nie tylko inspirują, ale i promują swoje produkty dzięki Pinterest Ads.
Formaty reklam na Pinterest
Pinterest jako reklama? Jak najbardziej! Jednym z najczęstszych pytań związanych z reklamą na tym kanale social media jest: jak zareklamować się na Pinterest? Menedżer reklam Pinterest (Pinterest Ads Manager) daje możliwości skutecznego zaprezentowania oferty. Narzędzie pozwala tworzyć, edytować i zarządzać kampaniami Ads Pinterest, udostępniając markom cztery formaty reklam.
- Reklamy (Promoted Pins) – promowane piny to podstawowy format zawierający wyróżniony obraz z krótkim opisem, realizowany przy założeniu jednego z wybranych celów marketingowych (budowanie świadomości, rozważenie zakupu, konwersja).
- Promowane piny filmowe (Promoted Video Pins) – reklama wideo przystosowana do każdego celu kampanii, dostępna w wielu rozmiarach, z możliwością dodawania nakładek i napisów.
- Promowane piny karuzelowe (Promoted Carousels) – format reklamy złożony z maksymalnie pięciu zdjęć, które użytkownicy mogą przesuwać.
- Promowane piny aplikacji (Promoted App Pins) – reklama pozwala na instalowanie aplikacji z poziomu Pinteresta, bez konieczności wychodzenia ze strony. W ramach optymalizacji możemy wskazać współczynnik CPI (Cost Per Install).
Pinterest a e-commerce
Kampania Pinterest Ads doskonale sprawdzi się w e-commerce. Dla 60% użytkowników Pinteresta platforma jest miejscem rozpoczęcia zakupów, a 72% twierdzi, że w czasie, kiedy nie szukali produktów, zdecydowali się na zakup. Blisko 70% użytkowników to właśnie tutaj dowiedziało się o nowych produktach. Pinterest jest medium, które warto rozważyć, zwłaszcza jeśli działasz w sektorze B2C. W szczególności, jeśli grupą docelową są kobiety, ponieważ to one stanowią blisko 70% użytkowników całej platformy.
Dlaczego warto korzystać z Pinteresta?
- Jedna z najpopularniejszych stron internetowych na świecie – serwis jest jedną z najczęściej odwiedzanych stron w Internecie z 322 milionami aktywnych użytkowników w ciągu miesiąca.
- Skuteczna forma przedstawienia oferty w wybranych branżach – o ile mechanik samochodowy nie będzie w stanie uzyskać z prowadzenia profilu na Pinterest wymiernych korzyści, o tyle w niektórych branżach, takich jak moda, zdrowie i uroda, wyposażenie wnętrz czy dieta, kanał pozwala docierać do użytkowników zainteresowanych konkretnymi produktami.
- Pinterest generuje konwersje wspomagane – serwis bezpośrednio nie sprzedaje, jednak jest narzędziem do inspirowania i tworzenia w świadomości odbiorców potrzeb. Pinterest generuje blisko 33% więcej przejść na stronę docelową, niż Facebook. Użytkownicy szukają najczęściej pomysłów na dekoracje i aranżację wnętrza.
- Pomaga podjąć decyzję o zakupie – prawie 90% aktywnych użytkowników Pinteresta twierdzi, że serwis pomaga im w podejmowaniu decyzji zakupowych. Za pomocą Pinteresta dowiadują się o markach i zapoznają treściami brandowymi.
- Niska konkurencyjność – reklama na Pinterest w Polsce z uwagi na mniejszą liczbę reklamodawców, jest łatwiej dostrzegalna przez użytkowników.
Obsługa Pinterest Ads
Pierwszym krokiem do stworzenia kampanii Pinterest Ads, jest założenie profilu firmowego. Pokażemy Twoim odbiorcom, że warto być na bieżąco z pinami, które udostępniasz. Uzupełnimy profil wysokiej jakości contentem, stworzymy tablice podzielone na sekcje, dodamy odpowiednie hashtagi. To dzięki prawidłowemu oznaczaniu zdjęć, użytkownicy znajdą treści, a my dostaniemy szansę na zaangażowanie ich Twoją ofertą. I zamierzamy ją w pełni wykorzystać!
Tworzymy reklamy, wybieramy cel kampanii, określamy budżet i harmonogram, mając na uwadze wytyczne dla reklam na Pinterest. Kierujemy reklamę na zainteresowania użytkowników, odbiorców, czyli osoby mające styczność z firmą, a także na słowa kluczowe korzystając przy z tym z opcji wykluczania słów i raportów o wyszukiwanych wyrażeniach. Kierowanie na odbiorców pozwoli nam przygotować listę osób podobnych do klientów. Targetowanie może odbywać się również na podstawie danych demograficznych (np. tylko kobiety) i miejsca docelowe (np. wyniki wyszukiwania, podczas przeglądania Pinteresta).
Prowadzimy kampanie reklamowe z użyciem narzędzia Pinterest Ads, używając tagu Pinteresta. Tag możemy wykorzystać do śledzenia konwersji (zobaczyć co użytkownicy robią na stronie po kliknięciu w reklamę), mierzenia wyników kampanii i stworzenia grupy odbiorców do kolejnej kampanii według danych uzyskanych w trakcie prowadzenia obecnej.