Instagram jest drugim po Facebooku najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce. Platforma wyróżnia się rozbudowanymi mechanizmami demograficznego i behawioralnego targetowania reklam. Poprowadzimy dla Ciebie kampanie, których cel będzie zgodny z Twoimi potrzebami wizerunkowymi, sprzedażowymi czy związanymi z zasięgiem.
Instagram Ads
Instagram Ads jest uniwersalnym narzędziem umożliwiającym reklamowanie się na Instagramie. System reklamowy (podobnie, jak narzędzie Facebook Ads), daje zaawansowane opcje targetowania reklamy, w tym targetowania automatycznego. Dzięki temu dotrzesz z reklamą do wybranych użytkowników.
Promocję firmy możemy kierować na podstawie lokalizacji użytkowników, danych demograficznych (np. wiek i płeć), dotychczasowych zainteresowań w aplikacji i zachowań (również na innych kanałach społecznościowych takich, jak Facebook). Menadżer reklamy w Instagram ma również funkcję tworzenia niestandardowych grup odbiorców (np. na podstawie adresu e-mail) lub grup osób podobnych do klientów firmy. Instagram dysponuje również szeregiem unikalnych formatów i narzędzi do publikowania reklam oraz badania ich skuteczności.
Cele kampanii w Instagram Ads
Reklama firmy na Instagramie pozwala realizować cele biznesowe w ramach trzech segmentów, jaki są rozpoznawalność, rozważanie zakupu i konwersja.
Wśród bardziej szczegółowych celów możemy wymienić wyświetlenie filmu, przejście do strony z ofertą, zwiększenie liczby pobrań aplikacji mobilnej lub aktywności. Połączenie reklam z organicznym prowadzeniem konta na Instagramie doskonale realizuje cele zasięgowe i przyczynia się do budowania silnej marki.
Ważnym elementem reklamy na Instagramie jest możliwość wchodzenia z nią w interakcję, co podnosi wiarygodność reklamowanego podmiotu (tzw. „social proof”).
Korzystanie z konta firmowego, dzięki któremu możemy reklamować produkty i usługi, pozwala w pełni realizować cele biznesowe.
- Dotarcie do konkretnej grupy odbiorców – to marka wybiera użytkowników, którzy zobaczą reklamę, kierując przekaz zgodny z potrzebami osób korzystających z Instagrama.
- Sposób na “ślepotę banerową” – internauci odruchowo ignorują elementy wizualne, jednak na Instagramie skupieni są na treściach graficznych, co umożliwia przyciągnięcie ich uwagi na wizualnym przekazie reklamowym w dużo wyższym stopniu, niż w przypadku innych kanałów typu display.
- Budowanie zasięgu – emisja reklam na Instagramie w ramach marketingu efektywnościowego powoduje przyrost osób obserwujących profil firmy, co zwiększa zasięg organiczny postów publikowanych na koncie reklamodawcy.
- Rozpoznawalność – zwiększenie popularności zarówno firmy, jak i oferowanych przez nią produktów, w tym aplikacji. Budowanie rozpoznawalności może odbywać się na poziomie lokalnym lub krajowym.
Formaty reklam na Instagramie
Instagram pozwala na reklamowanie się przy użyciu kilku formatów. To, jak ostatecznie reklama będzie wyglądała, zależy od wybranego formatu i umiejscowienia. Reklama może pojawić się w sekcji Eksploruj oraz w Aktualnościach i relacjach użytkowników, tuż obok zdjęć i filmów udostępnionych przez znajomych. Menadżer reklam pozwala na wyświetlenie podglądu każdej reklamy, a więc jeszcze przed uruchomieniem kampanii możesz sprawdzić, czy przekaz jest spójny z wizerunkiem firmy na profilu.
Formaty reklamy na Instagramie:
- Obraz – reklamę możemy zaprezentować jako pojedynczy obraz w jednym z trzech formatów: kwadratowym, poziomym lub pionowym.
- Film – wideo może mieć maksymalnie 60 sekund i przybrać format kwadratowy lub poziomy w kilku proporcjach (z wyjątkiem wideo na Stories).
- Reklamy karuzelowe – przekaz reklamowy pojawia się w aktualnościach lub relacjach i ma format kwadratowy, lub pionowy.
- Instagram Stories – powstaje przy wykorzystaniu dowolnego wymiaru zdjęć lub filmu o długości 120 sekund, a format obsługuje multimedia używane w innych miejscach.
Zalety reklamy na Instagramie
Reklama dla firm na Instagramie jest jedną z bardziej opłacalnych form promocji w social media. Oto główne zalety narzędzia Instagram Ads:
- Niski koszt – płatne kampanie Instagram oferuje już przy niewielkich wydatkach, a koszt kliknięcia możliwy jest już od kilkunastu groszy.
- Pełna kontrola nad budżetem – budżet określany jest przed uruchomieniem kampanii, a więc to reklamodawca decyduje, ile chce zapłacić np. za posty sponsorowane.
- Opłata za efekt – podobnie jak w przypadku innych kanałów pozyskiwania ruchu z nastawieniem na maksymalną konwersję, Instagram Ads może być rozliczany w modelu CPC.
- Precyzyjne targetowanie – Instagram Ads udostępnia mechanizm targetowania reklam (np. na podstawie wykorzystywanego urządzenia i języka) oraz korzystanie z list remarketingowych i grup podobnych odbiorców.
- Szeroki wybór formatów reklam – Instagram daje do dyspozycji szereg kreatywnych formatów, np. reklama w Instagram Stories, reklama w formie zdjęć, wideo, kolekcji czy w sekcji Eksploruj.
- Wygodna obsługa – zarządzanie kampanią z dowolnego urządzenia, dostęp do konfiguracji, edycji i wyników kampanii. Obsługa odbywa się w ten sam sposób, co działania reklamowe na Facebooku.
Obsługa Instagram Ads
Obecnie marki nie muszę wiedzieć jak zrobić reklamę na Instagramie. Zarządzaniem kampanią reklamową w mediach społecznościowych zajmują się agencje specjalizujące się w reklamie internetowej. Narzędzia takie jak Instagram Ads czy Facebook Ads wymagają nie tylko aktualnej wiedzy o ich funkcjonowaniu, ale także umiejętności analitycznych. Co więcej, nasza agencja oferuje nie tylko przygotowanie i wdrożenie reklamy, ale także kompleksową obsługę profilu, w tym projektowanie treści i kontakt z obserwatorami.
Współpracę w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych na Instagramie rozpoczynamy od szczegółowego określenia celów i przedmiotu kampanii. Kolejny etap to ocena i ewentualne skorygowanie treści oraz ustawień profilu na Instagramie. W razie potrzeby zakładamy konto firmowe lub przekształcamy profil w konto profesjonalne. Następnie zajmujemy się konfiguracją narzędzi do pomiaru wyników prowadzonej kampanii na podstawie wybranych wcześniej wskaźników.
Trzeci etap to planowanie budżetu i czasu kampanii – na tej podstawie przygotowujemy harmonogram, a po analizie potrzeb marki określamy grupy docelowe. Ostatnim krokiem przed uruchomieniem promocji, jest zaprojektowanie kreacji, określenie częstotliwości ich zmiany i sposobu testowania skuteczności każdej z nich. Ważnym elementem realizacji kampanii reklamowej na Instagramie jest ustalenie formy i sposobu raportowania wyników działań promocyjnych.
Efektywność kampanii reklamowej w Instagram Ads zależy przede wszystkim od właściwej realizacji. Jednak spore znaczenie ma witryna lub aplikacja, która często jest miejscem docelowej konwersji. W kampaniach, w których celem jest działanie użytkownika na stronie internetowej lub w aplikacji, użyteczność i poprawność działania serwisu stanowi obiekt naszych analiz. W tej sytuacji optymalizacja prowadzonych działań reklamowych obejmuje nie tylko same kreacje, sposób targetowania, stawki i budżet, ale również elementy i funkcjonalności strony internetowej/aplikacji.
Nie musisz zastanawiać się, jak zdobyć followersów na Instagramie, ani wiedzieć, jak zrobić post reklamowy na Instagramie. Nasi specjaliści od reklamy i social media, zajmą się tym. Zaprezentujemy przykłady reklamy na Instagramie, aby przedstawić możliwości, jakie daje narzędzie Instagram Ads.
Cena reklamy na Instagramie uzależniona jest od szeregu czynników, ale możliwe jest generowanie wartościowych kliknięć użytkowników już od kilkunastu groszy. Koszt promocji na Instagramie jest rozliczany w modelu CPM, czyli reklamodawca płaci po wyświetleniu reklamy. Wydatki pochodzą z ogólnego budżetu na reklamę, który podczas kampanii nie zostaje przekroczony.