Reklama w social media jest wciąż najskuteczniejszym sposobem dotarcia do klientów. Każdy z serwisów społecznościowych ma system reklamowy, który pozwala w pełni wykorzystać jego możliwości. W zależności od systemu masz do dyspozycji formaty i cele kampanii, dzięki którym zrealizujesz cele swojej firmy, np. zwiększenie ruchu na stronie.
Social media ads
Serwisy społecznościowe umożliwiają płatne promowanie produktów i usług. Reklama zawdzięcza swą skuteczność między innymi danym o użytkownikach, które dotyczą ich zachowań, aktywności w social media, preferencji dotyczących treści, demografii, lokalizacji. Informacje te pozwalą tworzyć przekaz interesujący dla grupy docelowej i komunikować się z właściwymi osobami w odpowiednim momencie. Reklama w Social Media może być bezpośrednia, osobista i angażująca, może budować zaufanie przyszłego klienta już od pierwszego kontaktu.
Usługa Social Media Ads sprawdzi się zarówno w przypadku kampanii wizerunkowych, zasięgowych, jak i leadowych czy sprzedażowych. Wybierzemy serwis, który zrealizuje Twoje cele biznesowe, określimy grupę docelową i przygotujemy przekaz odpowiadający jej potrzebom.
Gdy zasięg organiczny to za mało
Media społecznościowe możemy dzielić ze względu na rodzaj na:
- platformy społecznościowe (np. Facebook, Twitter, Linkedin),
- komunikatory (np. Messenger, WhatsApp),
- serwisy opiniotwórcze (np. TripAdvisor, TrustedShops, Opineo),
- środowiska wymiany zdjęć (np. Instagram, Snapchat),
- platformy wideo (np. Youtube, Vimeo, Twitch),
- blogosferę,
- platformy ekonomii współdzielenia (AirBnB, Kickstarter, Wspieram.to, Zrzutka.pl).
Niezależnie od typu, ich wspólną zaletą z punktu widzenia marketingu internetowego jest ogromny potencjał reklamowy. Działania na rzecz realizacji celów biznesowych w mediach społecznościowych możemy podzielić na organiczne (bezpłatne) oraz płatne.
Prowadzenie płatnych działań promocyjnych w obszarze social media pozwala niejednokrotne na realizowanie celu kampanii (lead, sprzedaż) już w miejscu kontaktu z klientem, czyli w samym serwisie społecznościowym bez konieczności odsyłania go np. do strony www lub aplikacji. Zajmiemy się tym. Dzięki znajomości narzędzi promocji poprzez Social Media pomożemy znacząco zwiększyć zasięg publikowanych treści i tym samym zbudować pozytywny wizerunek Twojej marki. Nasi specjaliści przeprowadzą analizę, opracują szczegółowe grupy docelowe i pomogą tym samym dotrzeć do użytkowników zainteresowanych prezentowaną ofertą.
Zalety reklamy w social media
- Duży zasięg – tylko jedna na 5 osób nie korzysta z mediów społecznościowych i ich ilość ciągle maleje. Tym kanałem komunikacji można dotrzeć do zdecydowanej większości potencjalnych klientów.
- Precyzyjne targetowanie – reklama w mediach społecznościowych ma najbardziej precyzyjne możliwości w zakresie wybierania cech użytkowników, do których chcemy dotrzeć.
- Bezpośredni kontakt – social media najskuteczniej skracają dystans między biznesem i potencjalnym klientem. Dają szereg narzędzi ułatwiających nawiązanie błyskawicznej, dwukierunkowej komunikacji.
- Wysoka konwersja – skuteczne wykorzystanie możliwości reklamy w mediach społecznościowych pozwala realizować jedne z najbardziej efektywnych kampanii marketingowych online.
- Niski koszt – jednostkowy koszt dotarcia komunikatu marketingowego do potencjalnego klienta w mediach społecznościowych należy do jednych z najniższych.
- Brak minimalnych wydatków – brak tej bariery pozwala na korzystanie z tego medium przez każdy biznes niezależnie od jego wielkości i budżetu którym dysponuje.
- Kierowanie na podobnych użytkowników – media społecznościowe jako jedne z nielicznych udostępniają mechanizmy pozwalające docierać z reklamą do użytkowników podobnych do tych, którzy są już naszymi klientami lub posiadają określony zestaw cech.
Obsługa reklam w social media
Początkiem każdej kampanii reklamowej jest określenie precyzyjnych i mierzalnych celów kampanii. Istotne jest na początku poznanie marki, a także produktów i usług będących przedmiotem kampanii. Specyfika prowadzenia biznesu ma bezpośredni wpływ na kształt skutecznej reklamy w mediach społecznościowych.
Kolejnym etapem jest dobranie odpowiednich serwisów społecznościowych, a także narzędzi analitycznych pozwalających na bieżąco śledzić wyniki prowadzonych działań oraz narzędzi pozwalających na maksymalnie efektywne poprowadzenie kampanii.
Trzeci etap to określenie planowanego budżetu oraz czasu realizacji kampanii. Na tej podstawie przygotowywany jest harmonogram i określane są grupy docelowe, na których będzie realizowana kampania. Ostatni krok przed uruchomieniem promocji to zaprojektowanie kreacji oraz określenie częstotliwości ich zmiany i metody weryfikowania skuteczności każdej z nich. Ważnym elementem realizacji kampanii reklamowej w mediach społecznościowych jest też doprecyzowanie formy i sposobu raportowania efektów działań promocyjnych.
Efektywność kampanii reklamowej w social media zależy przede wszystkim od jej realizacji. Duże znaczenie ma tutaj natychmiastowe reagowanie na zmiany parametrów, ponieważ charakterystyczne dla tej formy promocji są dynamiczne zmiany skuteczności kampanii w krótkich okresach czasu. Niewiele mniejsze znaczenie ma sama witryna lub aplikacja, która często jest miejscem docelowej konwersji. W tych kampaniach, w których celem jest konwersja na stronie internetowej lub w aplikacji, użyteczność i poprawność ich działania jest również obiektem naszych analiz. W tej sytuacji optymalizacja prowadzonych działań reklamowych obejmuje nie tylko same kreacje, sposób targetowania, stawki i budżety, ale również elementy i funkcjonalności witryny lub aplikacji.
Dlaczego my?
- Ponad 18 lat pomagamy naszym klientom zaistnieć w internecie.
- Mamy na swoim koncie ponad 1000 projektów e-marketingowych, w tym również projekty z obszaru reklamy w social media.
- Prowadzimy z sukcesami skuteczne kampanie w social media.
- Wykorzystujemy wiele serwisów społecznościowych do prowadzenia zróżnicowanych reklam.
- Posiadamy wysokie kwalifikacje - oprócz wiedzy i kompetencji w zakresie prowadzenia profili w social media w naszym zespole posiadamy zespół kreatywny odpowiedzialny za stworzenie koncepcji komunikacji oraz grafików odpowiedzianych za kreacje.
- Każdy klient posiada indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego. Account Manager odpowiada za bieżącą komunikację z klientem oraz koordynację wszystkich prac w zespole projektowym, co usprawnia proces współpracy.
- Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce oraz Europie: Signia Hearing, Pratt & Whitney, Blanx, Uczelnia Techniczno – Handlowa, Bratex i wiele innych.
Najczęstsze pytania
- Dlaczego warto reklamować się w social media?
Social media to aktualnie najpopularniejszy sposób na spędzanie wolnego czasu. Sam Facebook skupia już prawie 2,5 mld użytkowników z całego świata. Taka ilość osób, stojących ciasno tuż obok siebie, zajęłaby prawie tyle miejsca, co dwie powierzchnie Warszawy (ponad 1000 km2). A teraz wyobraź sobie, że ci wszyscy ludzie to Twoi potencjalni klienci. Całkiem sporo, prawda?
Social media to ogromne bazy danych, z których można korzystać za darmo i bez ograniczeń. Gromadzą informacje o użytkownikach, takie jak płeć, wiek czy zainteresowania oraz umożliwiają wykorzystywanie ich do swoich celów marketingowych. Dzięki temu możesz tworzyć bardzo różne i szczegółowe grupy odbiorców, a więc docierać dokładnie do tych użytkowników, którzy będą zainteresowani Twoją reklamą. Pozwala to pozyskać wiele wartościowych leadów, a jednocześnie zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy.
Dodatkowo social media to doskonałe miejsce do budowania i umacniania swojego wizerunku - regularne posty, wydarzenia i interakcja z klientami zapewnia nam nie tylko pozytywny odbiór, ale także sympatię i lojalność odbiorców.
- Jaki jest koszt reklamy w social media?
Koszt reklam w social mediach może być zarówno bardzo niski, jak i skrajnie wysoki. Można go dostosować samodzielnie, analizując przewidywane statystyki dla poszczególnych grup odbiorców oraz dziennych kwot. Na Facebooku stawki za około 1000 wyświetleń zaczynają się już od 5 zł, natomiast koszt za 1 polubienie strony może zaczynać się już od kilkudziesięciu groszy.
Jednak nie tylko wybrana kwota decyduje o sukcesie naszej kampanii. Istnieje szereg zmiennych, od których zależny jest finalny wynik, dlatego bardzo ważne jest, aby dokładnie i szczegółowo je przeanalizować i zoptymalizować. W przeciwnym razie możemy sporo przepłacić, a pozyskane wyświetlenia i kliknięcia nie będą skuteczne.
- Ustal cel kampanii - pomyśl, na czym najbardziej Ci zależy. Może to być na przykład zwiększenie ruchu na stronie internetowej.
- Wybierz lokalizację - nie wybieraj zbyt szerokiego obszaru, gdy prowadzisz lokalną firmę usługową. Nawet jeśli kogoś zainteresuje Twoja reklama, to nie przyjedzie do Ciebie z sąsiedniego województwa.
- Zdefiniuj grupę odbiorców - wybierz płeć i wiek użytkowników, sugerując się swoimi najczęstszymi klientami.
- Jakie są najpopularniejsze formaty reklam w serwisach społecznościowych?
Social media dają nam mnóstwo możliwości tworzenia reklam. Możemy wybierać spośród dużej liczby gotowych szablonów i z łatwością projektować swoje materiały. Najpopularniejszymi formatami reklam w serwisach społecznościowych są:
- reklamy graficzne - mają formę klasycznego posta ze zdjęciem oraz treścią. Dobrze sprawdzą się dla sezonowych promocji i nowych produktów.
- reklamy wideo - ma postać filmu z krótkim opisem. Takie reklamy wymagają znacznie więcej wkładu (zarówno pracy, jak i pieniędzy), a jednocześnie są niezwykle skuteczne i przyciągają uwagę.
- karuzele - jest to format, w którym można umieścić aż 10 zdjęć, które na wzór karuzeli można przesuwać w prawo i lewo. Taki rodzaj reklamy bardzo angażuje odbiorców i jest uznawany za wyjątkowo atrakcyjny.
- reklamy produktów - polegają na zaimportowaniu produktów z Twojego sklepu internetowego do reklamy. Są bardzo skuteczne do promowania promocji sprzedaży, edycji limitowanych czy produktów outletowych. Ostatnio bardzo często spotykane również w formie karuzeli.
- reklamy witryny internetowej - rodzaj reklam, które po kliknięciu kieruje użytkownika na Twoją stronę internetową. Świetnie sprawdzają się w przypadku promowania aktualizacji na stronie lub nowych wpisów na blogu.