Newsletter jest narzędziem, który nawet przy stosunkowo niewielkiej bazie subskrybentów przynosi korzyści w postaci promowania brandu czy zwiększania pośrednich i bezpośrednich konwersji. Często jednak wiadomości trafiają do spamu, a wynika to głównie z nieprawidłowej higieny bazy oraz niewłaściowego projektu newslettera.
Tworzenie newslettera
W dobie komunikatorów i połączeń telefonicznych oraz dostępu do informacji wciąż ogromne znaczenie w komunikacji klientami ma newsletter. Jeśli chcesz wykorzystać potencjał marketingowy e-maila i zachęcić użytkowników do czytania, postaw na wiadomości zawierające treści przydatne dla poszczególnych segmentów grup odbiorców. Jakie jeszcze? Z pewnością spersonalizowane, przyjemne w odbiorze, zachęcające do działania, np. przejścia na stronę z ofertą. Wiadomość powinna bez problemu otwierać się na urządzeniach mobilnych.
Tworzymy newslettery na podstawie przemyślanego szablonu, w którym zachowujemy odpowiednie proporcje każdego z elementów. Nasze wiadomości zawierają elementy prosprzedażowe oraz są zgodne wynikami analizy eyetrackingowej, a także zasadami User Experience (UX) i User Interface (UI).
Elementy newslettera
W każdym newsletterze powinniśmy zwrócić uwagę na następujące elementy:
- Nadawca – często pomijany element przy projektowaniu newslettera. Musimy zwrócić uwagę, aby mail nadawcy nie wzbudzał podejrzeń systemów antyspamowych i nie został przez to przeniesiony do folderu SPAM.
- Temat – jest to kluczowy element, który wpływa na Open Rate naszej kampanii. Powinien być zachęcający do otwarcia. Nie możemy tu jednak przesadzić, filtry w skrzynkach pocztowych są szczególnie czułe na zbytnią sztuczność w tym zakresie.
- Preheader – oprócz zachęcającej grafiki warto umieścić także standardowy tekst. Większość klientów pocztowych wymaga zgody na pobranie grafik. Nie pozwólmy, aby użytkownik dostał na pierwszy rzut oka pustą wiadomość!
- Układ graficzny – wszystkie elementy newslettera powinny być ułożone zgodnie z zasadami UX, a następnie testowane w celu osiągnięcia najlepszego efektu. Każda grupa subskrybentów cechuje się nieco innymi oczekiwaniami. W jednym przypadku dobrym rozwiązaniem będzie długi newsletter bazujący na szeregu istotnych informacji, w innym skuteczne będzie tworzenie minimalistycznych newsletterów z jedną grafiką i hasłem.
- Stopka – na dole każdego newslettera powinna znaleźć się stopka, w której znajdziemy informacje o firmie, możliwości wypisania czy linkach do mediów społecznościowych.
Dlaczego warto?
- Kanał komunikacji i sprzedaży – skuteczny i przejrzysty projekt newslettera jest w stanie zapewnić stałe źródło transakcji. Możesz poprzez wiadomości informować subskrybentów o promocjach i wyprzedażach, o tym co nowego pojawiło się w ofercie. Przebudowa projektu newslettera u jednego z naszych klientów potrafiła wygenerować 10-krotnie większą ilość transakcji przy braku innych zmiennych.
- Zaangażowanie odbiorców i budowanie wizerunku – tworzenie angażującej i atrakcyjnej wizualnie treści w ramach newslettera przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku marki i zwiększa szansę na to, że odbiorcy skorzystają z prezentowanej w wiadomości oferty.
- Przewaga nad konkurencją – newsletter to szansa na wyróżnienie marki spośród konkurencji. Kreatywne i oryginalne treści przykuwają uwagę użytkowników i budują wizernuek firmy zorietnowanej na klietna. Stała komunikacja za pomocą wiadomości e-mail może być autem firmy, zwłasza jeśli podobne w branży firmy nie korzystają z tego rodzaju marketingu.
Jak tworzymy newsletter?
Każdy newsletter analizujemy indywidualnie. W celu przeprowadzenia skutecznej kampanii mailingowej możemy skorzystać z gotowych szablonów lub zaprojektować indywidualną grafikę dopasowaną do potrzeb klienta i grupy subskrybentów. W Ideo Force posiadamy sekcję kreatywnych grafików, którzy znają obecne trendy i wykorzystują swoją wiedzę do tworzenia atrakcyjnych projektów graficznych. Grafika po zaakceptowaniu przez klienta jest następnie dostosowana do wersji HTML z wyciętymi elementami.
Obsługa samej kampanii to przede wszystkim prowadzenie testów A/B w zakresie treści, tematów, grafiki, terminów wysyłki oraz higiena bazy: segmentacja klientów, podział klientów na aktywnych i nieaktywnych, aktywnych i kupujących, aktywnych i niekupujących itd. Podczas naszych prac analizujemy również zwroty wysyłki w celu wykrycia problemów i ograniczenie tego wskaźnika do maksymalnie 2-5%.
Ponadto każdy Klient podczas współpracy z Ideo Force otrzymuje opiekuna projetu, z którym jest w stałym kontakcie.
Dlaczego my?
- Posiadamy liczne grono zadowolonych klientów.
- Od blisko 2 dekad pomagamy klientom rozwijać ich marki, zapewniając szerokie, e-marketingowe wsparcie.
- Działamy na wszystkich najpopularniejszych narzędziach mailingowych jak Mailchimp, Sare, Freshmail, GetResponse i wielu innych.
- Posiadamy 50 specjalistów z różnych dziedzin, w tym specjalistów od UX/UI, grafików, programistów, analityków oraz ekspertów od e-mail marketingu.
- Działamy kompleksowo. Dla naszego klienta z branży motoryzacyjnej udało nam się poprawić ilość transakcji o 110% pracując na bazie powyżej 100 000 rekordów. Działania polegały na odpowiednim segmentowaniu bazy, testach A/B w projekcie newslettera oraz zapewnieniu odpowiedniej higieny bazy po każdej wysyłce.
- Przebudowa projektu newslettera u jednego z naszych klientów potrafiła wygenerować 10-krotnie większą ilość transakcji przy braku innych zmiennych.
- Pracujemy dla liderów w kraju i zagranicą. Wśród naszych klientów wyróżniamy: PayU, Nazwa.pl, iParts, Ucando, BPH THI, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →