E-maile to wciąż jedne z najpopularniejszych, najtańszych i najbardziej efektywnych sposobów bezpośredniej komunikacji z klientami. Wiadomości muszą odpowiadać oczekiwaniom subskrybentów i celom firmy, dlatego e-mail marketing potrzebuje strategii i odpowiednich treści, które nie tylko przyciągną uwagę, ale skłonią do działania.
Pozyskujemy adresy e-mail
W czasach silnej konkurencji, która korzysta z wielu kanałów i formatów komunikacji, budowanie bazy subskrybentów jest procesem czasochłonnym i wymagającym znajomości trendów e-mail marketingu. Firmy często mają problem z budowaniem swoich baz mailingowych. Nie wiedzą jak przyciągać nowych użytkowników, co im zaoferować i z jakich narzędzi korzystać. A przecież zaangażowanie osób, które wraziły zgodę na otrzymywanie wiadomości w ramach newslettera, jest dla firmy niezwykle cenne i dlatego nie może być mowy o błędach.
E-mail marketing to nie tylko tworzenie i wysłanie wiadomości, ale też budowanie bazy adresów e-mail. Jak pozyskujemy adresy e-mail? Korzystamy z wielu sposobów. Użytkownicy wyrażają zgodę na zapisanie się na listę np. na stronie internetowej, albo jeśli chcą otrzymywać informacje o promocjach.
Tworzymy i wysyłamy newslettery
Wykorzystujemy konkursy mające na celu pozyskiwanie nowych adresów, tworzymy akcje z nagrodami, organizujemy loterie. Co więcej wykorzystujemy social media (zwłaszcza serwis Facebook, ale nie tylko) oraz zaawansowane techniki content marketingowe.
Newsletter to jedno z tych narzędzi, które zakorzeniły się głęboko we współczesnym marketingu, a użytkownicy traktują go jako naturalny sposób komunikacji marki. Mimo to, wiele firm nie wykorzystuje jego pełnego potencjału lub popełnia błędy, które zniechęcają użytkowników do czytania wiadomości.
Przygotujemy dla Ciebie profesjonalne i angażujące treści, przykuwające uwagę swoją atrakcyjną formą. Sprawimy, że użytkownicy z chęcią będą zaglądać do wiadomości, a nie tylko mechanicznie je usuwać.
Opracujemy skuteczne strategie komunikacyjne, pozwalające aktywizować odbiorców i zachęcać ich do działania. Pokażemy Ci, jak tworzyć dedykowane oferty i dowiadywać się czego chcą klienci. Pamiętaj, że dobrze przygotowany newsletter potrafi zwiększyć wskaźniki konwersji nawet o kilkadziesiąt procent!
Więcej informacji znajdziesz tutaj: wysyłanie newslettera.
Wykorzystujemy e-mail remarketing
Remarketing jest popularnym sposobem na przypominanie użytkownikom o marce i zachęcaniem do skorzystania z oferowanych usług. Kryjące się za nim mechanizmy pozwalają precyzyjnie określić grupy odbiorców, zwiększając tym samym efektywność reklamy.
W końcu przecież chcemy dotrzeć przede wszystkim do tych, którzy potencjalnie skorzystają z wybranych usług!
Remarketing w mailingu reklamowym, pozwala komunikować się z osobami, które np. odwiedziły Twoją stronę ale niczego nie kupiły lub prezentując im spersonalizowane oferty przygotowane na podstawie ich koszyka zakupowego. W ten sposób, zachęcamy do ponownego zaglądnięcia do sklepu i zwiększamy szansę na finalizację zakupów.
Aktywność użytkowników to nieoceniona wiedza o ich potrzebach, zainteresowaniach i możliwościach. Istnieją liczne strategie e-mail marketingowe – nasi specjaliści pomogą wybrać te, które będą odpowiadać Twoim potrzebom.
Tworzymy schematy komunikacji
Mailing to obecnie jedna z najskuteczniejszych i najbardziej elastycznych form bezpośredniej komunikacji z klientem. Jest także relatywnie tania, co nie pozostaje przecież bez znaczenia. Co ciekawsze, mimo iż spora część użytkowników uważa go za spam, jego efektywność pozostaje na bardzo wysokim poziomie. Cały sekret tkwi w ich odpowiednim przygotowaniu.
Trzeba zapomnieć o prostym wysyłaniu wiadomości do zarejestrowanych użytkowników. W takim przypadku prawdopodobnie od razu zostaną wyrzucone do kosza.
O wysyłkę należy odpowiednio zadbać. Oprócz przygotowania atrakcyjnych i grafik oraz spersonalizowanej oferty, bardzo ważne jest opracowanie efektywnych strategii oraz schematów komunikacji w zakresie e-mail marketingu. To właśnie one pozwalają dotrzeć z odpowiednimi informacjami do właściwych osób, doprowadzić do konwersji, a pośrednio budować spójny i wiarygodny wizerunek marki.
Sprawna komunikacja z Klientem to gwarancja jego zadowolenia. Nie tylko wpływa ona pozytywnie na wizerunek przedsiębiorcy, ale i zapewnia firmie przewagę konkurencyjną. Zapoznaj się z ofertą Ideo Software House i stwórz w pełni profesjonalne Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta eBOK.
Najczęstsze pytania
- Dlaczego wybrać właśnie e-mail marketing?
Newsletter to narzędzie służące do stałej komunikacji z subskrybentami. Polega na regularnym wysyłaniu wiadomości, zawierających nowinki dotyczące m.in. funkcjonowania firmy czy przygotowanych promocji. Mailing natomiast to również wysłanie wiadomości, tylko z tą różnicą, że jest to jednorazowa reklama.
Takie wiadomości stale przypominają o istnieniu firmy. Pozwalają „oswajać” klienta oraz wyrabiać w nim pożądane nawyki zakupowe. Ważne jest także budowanie więzi, które umożliwiają zdobywanie stałych klientów – ludzie z reguły wybierają to, co jest im znane.
Newsletter pozwala dzielić się z subskrybentami tym, co najbardziej ich interesuje. Dzięki śledzeniu aktywności użytkowników na stronie oraz plikom cookies możemy śledzić preferencje poszczególnych klientów i dostosowywać do nich treści. Wysyłając subskrybentom to, czego oczekują, sprawiamy wrażenie czytania im w myślach i bezbłędnego rozpoznawania ich potrzeb. To z kolei przekłada się na zadowolenie oraz lojalność wobec marki. Mailing zaś jest komunikacją skierowaną na przekazywanie informacji o produkcie lub usłudze, zachęcenie do udziału w evencie, czy założenia konta w portalu.
- Czy e-mail marketing jest skuteczny?
Wirtualne skrzynki pocztowe są wręcz zasypywane reklamami, wydaje się więc, że e-mail marketing jest nieskuteczny. Osoba, która wyraziła chęć otrzymywania newslettera, nie wrzuci go jednak do kosza lub folderu ze spamem, jeżeli będzie zawierał wartościową treść. Wiadomości odpowiadające potrzebom i oczekiwaniom subskrybenta stanowią gwarancję sukcesu.
Aby mailing był skuteczny, należy mieć odpowiednią grupę odbiorców. Ważna jest przede wszystkim jakość tej grupy, nie tylko ilość osób do niej zapisanych. To, że będziemy mieć dużo osób w bazie, nie gwarantuje nam jeszcze sukcesu. Muszą to być osoby, które dobrowolnie zapisały się do listy i są świadome tego, co będą otrzymywać. Nieuczciwe zdobywanie adresów e-mail nie tylko nie przyniesie firmie żadnych korzyści, ale zniechęci klientów i wpłynie negatywnie na wizerunek przedsiębiorstwa.
Firma powinna być nastawiona nie tylko na to, co chce przekazać, ale przede wszystkim skupić się na potrzebach klientów. Ich opinię można poznać, przeprowadzając test A/B. Polega on na wysłaniu dwóch wersji wiadomości i wybraniu tej, która bardziej przypadła do gustu odbiorcom.
- Jak działa remarketing?
W dobie konsumpcjonizmu bardzo ważna jest „walka” o klienta. Działania marketingowe to obecnie nie tylko sprzedaż, ale i „zgadywanie” potrzeb konsumentów tak, by jak najtrafniej dopasować do nich swoją ofertę.
Sama intuicja jest już nieco przestarzała, dlatego warto wypróbować inny sposób – remarketing. Jest to sposób na pozyskanie stałych (zazwyczaj najbardziej wartościowych dla przedsiębiorstwa) klientów. Skupia się na użytkownikach, którzy odwiedzili już stronę danej firmy. Remarketing polega na ponownym kierowaniu komunikatu reklamowego do osób, które wstępnie wyraziły zainteresowanie konkretnym produktem lub usługą, ale ostatecznie ich nie kupiły. Retargeting działa dzięki plikom cookie, które pozwalają na profilowanie danych. Umożliwia to dokładniejsze personalizowanie wiadomości, co zwiększa ich skuteczność.
- Jakie są zalety remarketingu?
Remarketing pozwala docierać do osób, które wykazały zainteresowanie konkretną ofertą. Dużo efektywniej (i taniej) jest więc kierować reklamy właśnie do nich.
Skuteczny marketing polega na szybkim odpowiadaniu na bieżące potrzeby klientów, a remarketing odnajduje się w tym idealnie. Remarketing wpływa na wyrabianie pożądanych nawyków zakupowych, a co za tym idzie – zdobywanie stałych klientów. Są oni dużą wartością dla większości firm, generują stały, pewny zysk, co przekłada się na sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
Jeżeli dany użytkownik nie zdecydował się na zakup i wybrał jednak ofertę konkurencji, to jeszcze nic straconego. Poznanie potrzeb potencjalnego klienta (który wyraził zainteresowanie konkretnym produktem lub usługą), pozwala dostosować kolejną ofertę współgrającą z poprzednim wyszukiwaniem. Remarketing w kampaniach mailingowych daje możliwość wzmocnienia przekazu poprzez wysyłkę innej oferty, promocji, a także ratując utracone koszyki.