Użytkownicy chętnie poszukują porad autorytetów i równie często z nich korzystają. Darzą zaufaniem osoby wykwalifikowane w konkretnej dziedzinie. Masz wiedzę, ale nie umiesz przelać jej na papier? Jeśli zlecisz nam tworzenie treści, otrzymasz wysokiej jakości tekst, dzięki któremu dotrzesz osób zainteresowanych tym, co masz przekazania.
Artykuły eksperckie
Co to jest artykuł ekspercki? Za artykuły eksperckie uważa się teksty o wysokiej wartości merytorycznej, zawierające specjalistyczną wiedzę. Zagadnienie opisywane w takim artykule jest przedstawione w sposób oryginalny, ciekawy i wyczerpujący. Artykuły eksperckie to jeden z ważniejszych formatów content marketingu. Kreują wizerunek specjalisty, budują zaufanie, potwierdzają kompetencje, bo użytkownicy poszukują przede wszystkim wartościowych tekstów i publikacji ze sprawdzonymi informacjami.
Tekst poświęcony specjalistycznemu zagadnieniu stanowi doskonałą promocję firmy, która występuje w roli znawcy tematu. Artykuł może dotyczyć usługi lub jej komponentów, omawiać temat z szerokiej, historycznej perspektywy czy szczegółowo wyjaśniać zjawiska zachodzące w branży.
Wizerunek eksperta w Internecie
Tworzymy artykuły eksperckie, które wzbudzają zainteresowanie użytkowników. Wplatamy w nie opinie (wypowiedzi) ekspertów zawierające konkretne przykłady i przemyślenia. Dostarczamy odpowiedzi i rozwiązania problemów. Aby podkreślić wartość artykułu kierowanego do osób z zaawansowaną wiedzą, wykorzystujemy fachowe słownictwo. Oczywiście z umiarem, ponieważ mamy świadomość, że artykuł tematyczny ekspercki może być czytany przez laików. Staramy się przedstawić w kreatywny sposób dane zagadnienie, wzbogacając je o elementy graficzne.
Content marketing w naszym wydaniu to połączenie merytoryki, kreatywności, walorów językowych i elementów marketingowych. Za pomocą profesjonalnych tekstów zbudujemy wizerunek Twojej marki, przedstawiając ją jako eksperta w branży, zwiększając wiarygodność firmy i zaufanie do niej. Artykuły publikowane w sieci pozostają w niej na zawsze, zapewniając stałe wsparcie dla pozycjonowania strony internetowej i będąc źródłem wiedzy dla internautów.
Jaki jest koszt artykułu eksperckiego? Zależy to od kilku czynników, dlatego ceny naszych artykułów eksperckich mogą znacznie różnić się. Z pewnością dobry tekst kosztuje. Na cenę wpływa głównie miejsce publikacji (czasami wymaga opłaty), długość tekstu, czas realizacji, optymalizacja treści pod SEO, tematyka, doświadczenie osoby przygotowującej artykuł. Jak przygotowujemy artykuł ekspercki? Przede wszystkim skupiamy się na cechach dobrego artykułu eksperckiego, którymi są:
- duża wartość merytoryczna,
- ciekawe ujęcie informacji z danej dziedziny wiedzy,
- wypowiedzi profesjonalistów (np. specjalistów marki),
- interpretacja pojęć bez naukowego przytaczania definicji,
- atrakcyjna forma, czyli elementy graficzne (np. wykresy),
- przykłady, badania i analizy, wnioski.
Dlaczego warto?
Eksperckie artykuły mogą być elementem kampanii wizerunkowej lub sprzedażowej. Za pomocą specjalistycznych tekstów na temat zgodny z potrzebami grupy docelowej, firma wzmacnia swój wizerunek, stając się dla odbiorców autorytetem. Często też w ten sposób dostarcza im informacji potrzebnych do podjęcia decyzji zakupowej.
Korzyści, jakie dają artykuły eksperckie:
- kreowanie marki na eksperta w danej dziedzinie,
- utrwalenie wizerunku profesjonalnej marki w świadomości odbiorców,
- odziaływanie na ścieżkę zakupową klientów,
- wpływanie na podjęcie decyzji zakupowej,
- wzrost zaufania klientów do marki,
- budowanie długoterminowych relacji z klientami.
Artykuły eksperckie a pozycjonowanie
Artykuły eksperckie doskonale sprawdzają się również w pozycjonowaniu, gdyż w wyniku zmian wprowadzanych do algorytmu Google, wciąż rośnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości teksty i linki. Specjalistyczne artykuły SEO najczęściej są publikowane w wartościowych serwisach branżowych, a umieszczony w treści link może znacząco przyczynić się do poprawy pozycji strony docelowej w wynikach wyszukiwania.
Tworzenie artykułów eksperckich
Treści pisane przez ekspertów to na przykład artykuły sponsorowane, znane również jako artykuły na portale branżowe, wypowiedzi eksperckie lub artykuły specjalistyczne. Artykuł sponsorowany to profesjonalny tekst informacyjny nawiązujący do branży. Teksty tego typu nie są bezpośrednią reklamą. Napisane prostym językiem w ciekawy sposób wyjaśniają temat. Mogą zawierać linki odsyłające do produktu lub usługi, ponadto dotyczą tematów aktualnych i odpowiadają na potrzeby odbiorców.
Tworzymy unikalne, angażujące teksty eksperckie o charakterze naukowym, popularnonaukowym, poradnikowym i publicystycznym, zawsze dopasowując je do oczekiwań rynku i specyfiki grup docelowych. Wiemy, czego potrzebują odbiorcy i dokładamy wszelkich starań, aby spełnić ich oczekiwania. Podczas pracy nad tekstami eksperckimi zawsze konsultujemy się z klientem, a także (bardzo często) pracujemy na materiałach przez niego dostarczonych.
Odbiorcą artykułu eksperckiego może być zarówno specjalista, jak i osoba potrzebująca w danej chwili informacji na określony temat. W związku z tym, tekst nie może mieć charakteru rozprawy naukowo-badawczej, przepełnionej fachową terminologią.
Znamy zasady pisania artykułów eksperckich. Dlatego artykuły pisane przez specjalistów w naszej firmie w umiejętny sposób łączą fachowe słownictwo ze stosunkowo swobodnym stylem wypowiedzi i wiedzę teoretyczną z praktycznymi przykładami.