Reklama w Microsoft Ads (Bing Ads)
Jeśli korzystasz z reklam w Google Ads, zrozumienie działania Microsoft Ads (Bing Ads) z pewnością nie będzie dla Ciebie trudne. Ten ekosystem reklamowy działa niemalże identycznie, a tworzone w nim kampanie wyświetlają się w wyszukiwarce Bing, czy w zależności od wybranego formatu reklamowego – w sieci partnerskiej (m.in. Outlook).
Warto wykorzystać taką szansę – mimo że wyszukiwarka od Microsoft w Polsce, wciąż nie jest tak popularna jak Google, to wkrótce może się to zmienić – m.in. z uwagi na wdrożoną w systemie firmy Microsoft technologię AI. Dlatego warto wyprzedzić konkurencję i zacząć zdobywać dobrą pozycję w Bingu, zarówno na rynkach zagranicznych, jak i w Polsce. Teraz jest na to najlepszy moment!
Reklama w Microsoft Ads, wciąż znana jest także pod nazwą Bing Ads. Jednak w 2019 roku Microsoft zdecydował się zmienić nazwę swojego systemu reklamowego z Bing Ads na Microsoft Advertising. Kampanie Microsoft Advertising prowadzone są w Bing i wyszukiwarkach, takich jak Yahoo i MSN, w sieci reklamowej Microsoft Audience Network oraz w witrynach partnerów. Reklama pojawia się nad wynikami wyszukiwania Bing, MSM i Yahoo lub po prawej stronie tych wyników.
Formaty reklam w Microsoft Ads (Bing Ads)
W Microsoft Ads można skorzystać z kilku formatów reklamowych, do których zalicza się:
- Reklamy tekstowe w wyszukiwarce (elastyczne reklamy w wyszukiwarce) - to jedna z podstawowych form reklamy w systemie reklamowym Microsoft Ads (Bing Ads). Podobnie jak w przypadku Google, w Microsoft Ads elementy reklamy są automatycznie dopasowywane do pewnego zapytania w wyszukiwarce. W ramach takiej reklamy można stworzyć 15 nagłówków (max. 30 znaków) i 4 opisy (max. 90 znaków), a system sam dobiera najlepsze połączenie w danym przypadku.
Widok na komputerach:
Widok na urządzeniach mobilnych:
- Dynamiczne reklamy tekstowe w wyszukiwarce - reklamy tekstowe, które są automatycznie generowane na podstawie treści strony docelowej, na którą użytkownik jest kierowany.
Widok na komputerach:
Widok na urządzeniach mobilnych:
- Reklamy produktowe - reklamy produktowe są wyświetlane w formie graficznej z nazwą produktu, ceną oraz nazwą firmy w wynikach wyszukiwania Bing. Lecz konfiguracja takiego formatu reklam nie jest możliwa bez Microsoft Merchant Center.
- Reklamy natywne Microsoft Audience Ads - są wyświetlane na stronach internetowych, dzięki czemu wyglądają naturalnie i nie narzucają się użytkownikom. Komunikaty tego typu są oznaczone, jako "reklama", aby odróżnić je od pozostałych treści na stronie.
- Reklamy zachęcające do instalacji aplikacji mobilnych - skierowane są do użytkowników urządzeń mobilnych. Wyglądają tak, by przyciągnąć uwagę potencjalnych użytkowników i zachęcić ich do pobrania aplikacji oraz zainstalowania jej na swoim urządzeniu.
- Reklamy graficzne Multimedia Ads – unikalne reklamy, które nie mają odpowiednika w Google Ads. Są to reklamy graficzne, które pokazują się po prawej stronie wyników wyszukiwania. One mają na celu zwiększenie ruchu oraz sprzedaży na stronie dzięki atrakcyjnym wizualnie reklamom, które przyciągają uwagę użytkowników.
Bing Ads, podobnie jak Google oferuje również rozwiązania remarketingowe. Reklama w wyszukiwarce Bing jest rozliczana w modelu PPC, czyli reklamodawca płaci za kliknięcie (np. w link lub banner), a nie za samo wyświetlenie reklamy. Kampanie reklamowe w wyszukiwarce Bing nie wymagają posiadania na stracie określonego budżetu, gdyż ten może być również ustalany na każdy dzień.
Zalety Microsoft Ads (Bing Ads)
Korzystanie z Microsoft Ads (Bing Ads) w Polsce, gdzie najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google, polecane jest szczególnie firmom, które planują lub prowadzą działalność na rynku międzynarodowym, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Bing obsługuje 26,25% wyszukiwań w USA. Jak w przypadku każdej reklamy, korzyści szacowane są na podstawie wyników sprzedażowych.
Reklama ma za zadanie sprzedać, przekonywać do zainteresowania marką. Efektem jest więc nie tylko zakupienie przez użytkownika produktu czy usługi, ale wykonanie działania oczekiwanego przez reklamodawcę, np. zarejestrowanie w serwisie, pobranie materiałów ze strony, zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego itp.
Tworzymy kampanie, które docierają do pożądanej grupy docelowej, dzięki czemu zwiększamy zyski w e-commerce
Dostosowujemy strategię kampanii do Twojego e-biznesu, osiągając najlepsze wyniki dla Twojej marki
Oto główne zalety systemu reklamowego od Microsoft:
- Wyższy współczynnik CTR – w wielu branżach (finansowa, sprzedażowa) reklamy w wyszukiwarce Bing zapewniają wyższy współczynnik klikalności, niż ma to miejsce w przypadku Google. Kliknięcie nie jest równoznaczne ze skorzystaniem z oferty, ale bez wątpienia jest to pierwszy krok do zainteresowania potencjalnego klienta ofertą.
- Niski koszt za kliknięcie – współczynnik efektywności reklamy (model CPC) w Microsoft Ads, czyli stosunek wydatków na emisję do kliknięć, jest średnio o kilkanaście procent niższy, niż w Google Ads. Reklama w Bingu jest nie tylko efektywna, ale i opłacalna (choć wysokość opłat, zależna jest także od branży).
- Łatwy import kampanii z Google Ads – system Bing Ads daje możliwość prostego przenoszenia reklam z systemu Google do Microsoft Advertising. Reklamodawca, który dotychczas działał w Google nie musi od nowa tworzyć kampanii reklamowej w Microsoft Advertising.
- Narzędzie do planowania słów kluczowych - Microsoft Advertising Keyword Planner to rozwiązanie umożliwiające zarządzanie stawkami, kierowanie kampanii na słowa kluczowe (również w języku angielskim, niemieckim i francuskim), dostosowanie fraz kluczowych na podstawie dotychczasowych działań, włączanie i wyłączanie fraz. Microsoft nie pobiera opłat za korzystanie z narzędzia do obsługi słów kluczowych w kampaniach Microsoft Ads.
- Mniejsza konkurencja – z racji tego, że Bing jest wyszukiwarką mniej popularną od Google, liczba konkurujących ze sobą reklamodawców jest zdecydowanie niższa. Oznacza to, że szanse dotarcia do potencjalnego klienta są znacznie większe, niż za pośrednictwem Google.
- Możliwość targetowania reklam - Microsoft Ads pozwala na kierowanie reklamy m.in. na regiony geograficzne, konkretne dni tygodnia, pory dnia, a także na podstawie danych demograficznych. Microsoft daje możliwość targetowania na urządzenia i wykorzystywane przez użytkowników systemy operacyjne. W ten sposób reklama nie trafi do przypadkowych osób, ale do precyzyjnie określonej grupy odbiorców.
- Narzędzie reklamowe Audience Network Planner – narzędzie, pozwalające na precyzyjne planowanie i analizowanie kampanii reklamowych. Można dzięki niemu dokładnie określić, do kogo chcesz skierować swoją reklamę, oszacować liczbę kliknięć lub wyświetleń.
Microsoft Advertising Channel Partner
W Ideo Force specjalizujemy się w kompleksowych działaniach z zakresu marketingu internetowego, stale poszerzając naszą ofertę i odpowiadając na realne potrzeby rynku. Przynależymy do programu Microsoft Advertising Channel Partner, co wspomaga pracę naszych specjalistów z obszaru PPC, poprzez zapewnienie im dedykowanego supportu, merytorycznego i technicznego wsparcia oraz dostępu do bazy zasobów szkoleniowych, pozwalających rozwijać umiejętności. Obecność w programie potwierdza wysokie kompetencje naszego zespołu, w zakresie konfigurowania i optymalizacji kampanii Microsoft Advertising.
Charakterystyka systemu reklamowego Microsoft Ads (Bing Ads)
Microsoft Ads (Bing Ads) charakteryzuje się skutecznymi opcjami targetowania B2B, ale też specyficznym profilem odbiorców (w większości są to starsi użytkownicy, z wyższymi dochodami). Jeśli zależy Ci na dotarciu do zaangażowanej społeczności, przy zachowaniu niższych stawek CPC i CPA – skorzystaj z kampanii w tym systemie, jako efektywnego uzupełnienia działań, prowadzonych w innych ekosystemach reklamowych.
Mimo że statystyki wciąż są po stronie Google Ads i to właśnie tam reklamuje się większość marek – chcąc dywersyfikować źródła pozyskiwania klientów, warto wykorzystać także możliwości Microsoft Ads (Bing Ads), zauważając, chociażby, że wyszukiwarki, które obejmuje ten ekosystem, wielokrotnie są domyślne w wielu dużych firmach, co stwarza potencjał tworzenia wysoko konwertujących kampanii, dla przedsiębiorstw z sektora B2B.
Jak prowadzimy kampanie Microsoft Ads (Bing Ads) w Ideo Force?
Obsługa kampanii Microsoft Ads (Bing Ads)
Współpracę zaczynamy od wywiadu z klientem, który ma na celu dokładne określenie celów kampanii, w ramach Microsoft Ads (Bing Ads). Na podstawie wskazanych czynników wybieramy narzędzia pomiaru efektywności działań reklamowych. Po określeniu całkowitego budżetu, dziennych wydatków na reklamę i czasu realizacji kampanii nasi specjaliści do spraw performance marketingu przygotowują harmonogram i wybierają grupy docelowe. Klasyfikując odbiorców reklamy, pamiętamy o tym, że w komunikacji marketingowej ogromne znaczenie ma używanie języka, dostosowanego do konsumentów.
Przed uruchomieniem kampanii opracowujemy kreacje graficzne reklamy, określając tym samym częstotliwość ich zmiany i sposób testowania skuteczności każdej z nich. Na bieżąco analizujemy rezultaty działań, dzięki czemu jesteśmy w stanie szybko reagować na zmiany i ewentualne nieprawidłowości. Jesteśmy w stałym kontakcie z klientem, który zawsze może liczyć na konsultację z kierownikiem projektu, w sprawach związanych z bieżącą obsługą kampanii, jak również rozmawiać o planowanych rozwiązaniach.
Obsługa kampanii Microsoft Advertising (Bing Ads) przez Ideo Force to:
- utworzenie i zarządzanie kontem Bing Ads lub konfiguracja istniejącego,
- wybór i optymalizacja słów kluczowych (np. wykluczanie słów o najmniejszej efektywności),
- przygotowanie harmonogramu kampanii i jego realizacja zgodnie z planem,
- kierowane kampanii m.in. na wskazany obszar (lokalny, krajowy lub międzynarodowy), strefę czasową i urządzenia,
- ustalenie grupy docelowej przekazu reklamowego na podstawie dokładnej analizy klientów i branży,
- zarządzanie budżetem, w tym ustalenie kosztu za kliknięcie,
- przeniesienie kampanii Google Ads do Bing Ads,
- konfiguracja narzędzi do obsługi Bing Ads, w tym Microsoft Advertising Keyword Planner,
- przygotowanie opisów reklamy (wiemy, że jest to maksymalnie 80 znaków),
- analizowanie konkurencji,
- monitorowanie efektywności i badanie wyników.
Najczęstsze pytania
- Kontrola kosztów w Microsoft Bing Ads
Kontrola kosztów w Microsoft Ads (Bing Ads) jest bardzo prosta, łatwa i odbywa się poprzez różne narzędzia i funkcje, które pozwalają na ustawienie i monitorowanie budżetu, a także na kontrolowanie wydatków, związanych z kampanią reklamową. W pierwszej kolejności służy do tego ustawianie dziennego budżetu. Dzięki temu można określić maksymalną kwotę, jaką chce się wydać na reklamę w ciągu jednego dnia.
Bardzo ważną kwestią przy kontroli wydatków reklamowych, jest ustawienie prawidłowego typu strategii stawek (może to być zarówno automatyczna optymalizacja strategii, jak i ręczne dostosowanie jej w celu osiągnięcia określonych celów reklamowych). Możemy również optymalizować wydatki, poprzez wykluczanie słów kluczowych, dzięki czemu nie będziemy płacić za kliknięcia nieodpowiednie dla naszych reklam.
Kolejnym sposobem na zarządzanie budżetem oraz monitorowanie wyników, jest korzystanie z raportów. Dzięki temu można wychwycić obszary, w których można obniżyć koszty lub poprawić efektywność kampanii.
- Przeniesienie konta z Google Ads do Microsoft Advertising - jak to zrobić?
Microsoft Advertising oferuje przydatną opcję, która pozwala na łatwe i szybkie przeniesienie konta z Google Ads. Jak to zrobić? Cały proces wykonuje się poprzez kilka kliknięć, co jest bardzo wygodne. Po utworzeniu konta w Microsoft Ads (Bing Ads) w panelu nawigacyjnym znajdziemy sekcję "Import from Google Ads", gdzie możemy rozpocząć proces importu kampanii z Google Ads.
Kolejnym krokiem jest połączenie konta Microsoft Ads z kontem Google Ads. Następnie wybieramy kampanie lub całe konto do importu, dostosowujemy ustawienia kampanii do naszych celów i przenosimy kampanie. Proces ten zazwyczaj trwa od kilku minut do godziny, w zależności od liczby kampanii i ich rozmiaru.
Warto jednak pamiętać, że każda platforma reklamowa ma swoje specyficzne wymagania i ustawienia, które należy dostosować do swoich kampanii, aby uzyskać najlepsze wyniki.
- Czy warto zainwestować w Microsoft Ads?
Biorąc pod uwagę wszystkie zalety wyszukiwarki Microsoft, zdecydowanie tak.
Dzięki Microsoft Advertising możesz dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej grupy odbiorców, którzy mogą nie być dostępni na innych platformach reklamowych. To pozwala na skuteczne dotarcie do różnych grup docelowych i może pomóc Ci w osiągnięciu Twoich celów reklamowych.