Niezależnie od skali biznesu i rodzaju branży, możliwość bezpośredniego dotarcia do konsumenta stanowi siłę napędową firmy. W nawiązaniu kontaktu z potencjalnymi klientami w sieci pomaga reklama. Jeśli konto Google Ads będzie działać bez zarzutu, dzięki reklamie więcej sprzedawał i docierał do nowych i obecnych klientów.
Audyt Google Ads
Reklama jest kluczowym elementem przekazu marketingowego, jednak sama jej obecność w sieci jest niewystarczająca. Reklama ma za zadanie realizować cele firmy, czyli musi być skuteczna, a to wymaga analizy. Między innymi z tego właśnie powodu, firmy zlecają prowadzenie kampanii reklamowych zewnętrznym podmiotom. Ale, jak uzyskać pewność, że wszystko będzie działało prawidłowo, a reklama przyniesie oczekiwany rezultat? Przede wszystkim konieczny będzie audyt konta Google Ads.
Audyt konta reklamowego jest częścią usługi, w ramach której realizujemy kampanię promocyjną w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej Google. Przeprowadzamy kompleksowe badanie weryfikujące poprawność funkcjonowania konta Google Ads, co pozwala nam m.in. tworzyć skuteczne reklamy, analizować wyniki kampanii i poprawnie zliczać konwersje.
Kiedy i dla kogo audyt?
Za reklamą internetową kryje się wiele działań, które wymagają szczególnej formy nadzoru. Audyt Google Ads jest całościową weryfikacją konta, niezbędną do przeprowadzenia efektywnej kampanii reklamowej. Badanie poprawności wdrożonych rozwiązań w ramach konta obejmuje m.in.: konfigurację narzędzi, analizę struktury kampanii wraz z jej nazewnictwem, trafność słów kluczowych. Reklamy są przez nas sprawdzone pod kątem poprawności językowej, wskaźników CTR, wyników jakości oraz implementacji rozszerzeń i dodatkowych elementów wpływających na wzrost jej atrakcyjności. Wynikiem audytu jest analiza z zaleceniami zmian, których wprowadzenie przeniesie zauważane efekty.
Audyt konta Google Ads daje możliwości określenia tego czy konsekwencją starań, jakie podejmujemy w trakcie kampanii, będzie jej sukces. Realizacja celu reklamowego uwzględnia wiele czynników. Konieczne będzie przeprowadzenie analizy konta zarówno przed rozpoczęciem kampanii, jak i podczas jej trwania, a nawet częściej – zaleca się bowiem regularne prowadzenie audytu. Dzięki kontroli jesteśmy w stanie na bieżąco reagować na czynniki osłabiające efektywność kampanii oraz wdrażać rozwiązania usprawniające.
Bez względu na rozmiar działań promujących, audyt konta reklamowego jest niezbędny do tego, by wykorzystać wszystkie jego możliwości. Niezależnie od tego, czy kampania reklamowa w Google prowadzona jest na własną rękę, czy zlecona zewnętrznej firmie, audyt pomoże ocenić celowość środków wydawanych na promocję. Weryfikacja wdrażanych rozwiązań ma szczególne znaczenie w przypadku niekorzystnej korelacji wydatków z efektami wizerunkowymi i biznesowymi. To optymalizacja zapewnia efektywne zarządzanie kosztami ponoszonymi z tytułu reklamy. Klienci decydujący się na naszą pomoc, mogą być pewni, że zidentyfikujemy problem i wprowadzimy odpowiednie działania optymalizacyjne.
Co zawiera audyt konta Google Ads?
Audyt w naszym wydaniu, obok kwestii typowo biznesowych związanych z działalnością naszych Klientów wraz z uwzględnieniem czynników zmierzających do realizacji ich celów, obejmuje wiele aspektów, a wśród nich są:
- Weryfikacja połączenia konta z innymi usługami Google (np. Google Analytics, Google Merchant Center, YouTube).
- Sprawdzenie poprawności wdrożenia kodów śledzących Google Analytics i Google Ads (w tym kodu remarketingu dynamicznego).
- Konfiguracja harmonogramu reklam i grup odbiorców.
- Analiza struktury konta i kampanii reklamowej.
- Zbadanie wyniku jakości słów kluczowych oraz analizę słów wykluczających.
- Zweryfikowanie poprawności mierzenia konwersji.
- Analiza harmonogramu reklam.
- Analiza skuteczności kampanii pod kątem urządzeń, lokalizacji użytkownika, wieku i płci.
Jak pracujemy?
Każda kampania reklamowa nastawiona jest na sukces, dlatego musi zostać poprzedzona przygotowaniami. Niewątpliwie, konieczieczne jest przeprowadzenie audytu konta Google Ads, jeszcze przed startem kampanii. W Ideo Force pracę rozpoczynamy od konfiguracji konta z narzędziami i innymi usługami (np. Google Search Console, YouTube). Jedną z nich jest Google Analytics – narzędzie dzięki, któremu jesteśmy w stanie monitorować aktywność użytkowników na stronie po wejściu w interakcję z reklamą.
Zapewniamy troskę o strukturę kampanii i jej logiczne nazewnictwo, tak by grupy reklam odpowiadały promowanym produktom czy usługom. Wiemy, że spójny układ reklam przekłada się bezpośrednio na efektywność realizowanych działań. W ramach audytu badamy trafność wybranych słów kluczowych oraz ich wpływ na całościowe koszty ponoszone będące następstwem prowadzonej promocji. Sprawdzamy, czy przygotowane reklamy są zgodne z linią graficzną marki i stanowią przekaz zgodny ze współczesnymi trendami w zakresie kreowania wizerunku oraz odpowiadają preferencjom estetycznym obranej grupy odbiorców. Weryfikujemy stronę językową reklam wraz z nacechowaniem emocjonalnym, które za sobą niesie.
Podczas audytu konta Google Ads zweryfikujemy to, czy kampania jest w stanie podołać założonym celom. Oczywiście, w zależności od miejsca prowadzenia działań reklamowych (np. sieć wyszukiwania), cele będą różniły się od siebie. W naszych działaniach koncentrujemy się m.in.: zwiększeniu sprzedaży i konwersji oraz ruchu w witrynie, rozpropagowaniu wiedzy o produktach, zwiększeniu świadomości o marce wśród konsumentów.
Status Google Partner PREMIER
Ideo Force od wielu lat posiada status Google Partner PREMIER. Status ten jest potwierdzeniem naszej wiedzy i umiejętności w zakresie Google Ads i tego, że grono naszych klientów stale się powiększa. Wzrost dotyczy również zysków, które mają odzwierciedlenie w korzyściach dla obu stron – klientów i naszej. Status Google Partner PREMIER to prestiżowy certyfikat, którym mogą poszczycić się tylko najlepsze firmy w branży.
Współpraca z nami oznacza pewność, że usługa prowadzona jest na najwyższym poziomie, a konsekwencją podejmowanych działań jest maksymalna efektywność kampanii. Powierzaj swoje interesy, tym którzy wiedzą, jak o nie zadbać. Google to potwierdza!