Optymalizacja sklepu na WooCommerce to podstawa do zwiększania zasięgów i pozyskiwania klientów. Dodatkowo, pozycjonowanie znacznie zwiększa widoczność sklepu w Google, a w przypadku WooCommerce, także bloga na WordPressie.
SEO a WooCommerce
Popularność WooCommerce ciągle wzrasta, w zawrotnym wręcz tempie. Pomimo, że nie jest to najpopularniejsza platforma w Polsce, to szacuje się, że na światowym rynku e-commerce posiada około 25% udziałów. Warto zaznaczyć jednak, że WooCommerce nie stanowi oddzielnej, dedykowanej platformy, a jest jedynie wtyczką, działającą w oparciu o WordPressa. Dla niektórych może to być wada, a dla innych zaleta, ważne jest jednak to, że ten fakt w żaden sposób nie ogranicza funkcjonowania wtyczki.
Interfejs WooCommerce jest bardzo przyjazny i intuicyjny. Ponadto, platforma posiada niezliczone rozszerzenia oraz dodatkowe motywy, które można dobierać i implementować do sklepu wedle uznania. Ogromnymi zaletami w kwestii działań pozycjonerskich, są między innymi: możliwość ingerowania w kod systemu, generowanie linków przyjaznych robotom oraz responsywność. Stworzenie sklepu przyjaznego dla użytkowników także ma niesamowity wpływ na wyniki w rankingu wyszukiwarki. Należy zatem dbać o wiele, także tych najmniejszych szczegółów sklepu internetowego.
Nasi pozycjonerzy są ekspertami w swojej dziedzinie, zatem dobrze wiedzą jakie działania SEO najlepiej sprawdzą się w prowadzeniu sklepu na WooCommerce.
Korzyści z pozycjonowania WooCommerce
Sklepy internetowe w dużej mierze są zależne od wyników w SERPach. Pozycje z pierwszych miejsc rankingu przyciągają zdecydowanie więcej użytkowników i sprawiają wrażenie bardziej wiarygodnych. Odpowiednio wykonana optymalizacja sklepu na WooCommerce pozwala wynieść witrynę na najwyższe wyniki w wyszukiwarce. Głównym celem pozycjonowania jest poprawa widoczności, skutkująca wzrostem konwersji oraz sprzedaży.
Dziś witryny muszą być zoptymalizowane w taki sposób, aby były przyjazne dla użytkowników, a także łatwe w obsłudze na wszelkiego rodzaju urządzeniach, w tym smartfonach. Dodatkowo, strona musi zawierać wartościowe treści i unikać duplikowania contentu. WooCommerce zapewnia liczne rozszerzenia i dodatkowe funkcjonalności, które pozwalają na prowadzenie skutecznych działań z zakresu SEO:
- aplikacja WooCommerce mobile, pozwalająca monitorować sklep w każdym momencie
- szyfr SSL, który zapewnia bezpieczeństwo korzystania z witryny
- integracja z płatnościami internetowymi, np. Tpay, DotPay, Przelewy24, PayU czy PayPal
- integracja z polskimi firmami wysyłkowymi, między innymi InPost lub Poczta Polska
- WooCommerce Coupon Generator, czyli wtyczka umożliwiająca generowanie kodów rabatowych
- WooCart pozwala klientowi dodawać produkty do koszyka oraz w każdej chwili go modyfikować
- platforma dostosowana do europejskich, w tym także polskich wymogów prawnych, np. RODO
To tylko część rozszerzeń, którymi można wzbogacić WooCommerce. Dzięki tak dużej ilości dodatkowych funkcjonalności, w WooCommerce można prowadzić sklepy w zasadzie z każdej branży, od małych sklepów oferujących produkty fizyczne, poprzez produkty wirtualne, aż do rezerwacji usług lub biletów.
Pozycjonowanie i optymalizacja WooCommerce
Dostępnych jest wiele pluginów, których wdrożenie stanowi niezwykle istotną podstawę do dalszych działań SEO.
Wśród nich znajdują się:
- Yoast SEO
- The SEO Framework
- All-In-One SEO Pack
- W3 Total Cache
- Really Simple SSL
- Redirection
- Broken Link Checker
Przedstawienie pełnej listy dodatków do WooCommerce byłoby niemal niemożliwe, gdyż obok oficjalnych rozszerzeń oferowanych przez twórców platformy, można także znaleźć ogrom dedykowanych wtyczek tworzonych, między innymi, przez agencje interaktywne. Przed wzbogacaniem platformy, warto jednak upewnić się czy dana wtyczka jest bezpieczna oraz czy nie koliduje z innymi rozszerzeniami.
Optymalizacja i pozycjonowanie na WooCommerce wymagają dobrze opracowanej i spójnej strategii. Każdy projekt zarządzany jest przez Account Managera, którego zadaniem jest na przykład informowanie klientów o etapach oraz efektach pracy nad projektem.
Najczęstsze pytania
- Czy warto uruchomić sklep na WooCommerce?
Platforma błyskawicznie zyskuje na popularności, co z pewnością jest jej ogromnym plusem. Tak szybki rozwój wymusza na twórcach ciągłe udoskonalanie jakości oraz usług oferowanych przez platformę. Wtyczka jest także niezwykle łatwa w obsłudze i nie wymaga praktycznie żadnej znajomości platform e-commerce ani wcześniejszego doświadczenia. Minusem WooCommerce jest brak dostępu do pomocy technicznej, jednak rekompensuje to obfita w ekspertów społeczność WordPress na grupach tematycznych na Facebooku lub forach.
- Jakie są wady WooCommerce?
Najczęściej wymienianym minusem jest fakt, że WooCommerce nie jest osobą platformą e-commerce, a jedynie wtyczką do WordPressa. Z tego powodu aplikacja nadaje się głównie do prowadzenia małych i średnich sklepów online. Co więcej, niektóre z bardziej istotnych dostępnych rozszerzeń są płatne. Dodatkowo także, część z nich nie jest aktualizowana w tym samym czasie, co system WooCommerce, przez co prowadzenie sklepu może być chwilowo utrudnione lub nawet niemożliwe.
- Czy WooCommerce jest dostępne w polskiej wersji językowej?
Tak. Rosnąca popularność tego rozwiązania sprawiła, że WooCommerce oferuje nie tylko możliwość operowania w języku polskim, ale także liczne integracje dostosowane do polskich standardów, jak na przykład bezpieczne płatności online, czy zgodność z zasadami RODO.