Wiesz, że możesz pozycjonować swoją stronę www zbudowaną na CMS Drupal i w ten sposób dać się poznać tym, którzy zaczynają kupowanie od wyszukiwarki Google? Optymalizacja witryny czyni ją widoczną w wynikach wyszukiwania, ale i przyjazną dla użytkowników.
Drupal a pozycjonowanie
Co to jest Drupal? To system CMF (Content Management Framework) będący jedną z odmian CMS, czyli Systemu Zarządzania Treścią (Content Management System). Umożliwia tworzenie stron internetowych i zarządzanie nimi. Drupal to oprogramowanie typu open source. Korzystają z niego firmy z branży e-commerce, turystycznej, technologicznej, a nawet organizacje rządowe i pozarządowe. Zapewnia rozwiązania, które sprawdzą się na stronach z informacjami medycznymi. CMS Drupal używają również media i uczelnie.
CMS Drupal pozwala dostosować stronę www według potrzeb, ponieważ oferuje wiele modułów, w tym moduły dodatkowe, które pomagają w pozycjonowaniu strony internetowej. Moduły podstawowe umożliwiają np. śledzenie zmian w treściach, budowanie wielu wersji serwisu, przenoszenie treści i danych z innych systemów na Drupal. Natomiast wdrożenie dodatkowych modułów pozwoli stworzy mapę XML (sitemap) czy zintegrować stronę z Google Analytics. Rozbudowanie strony internetowej o dodatkowe elementy ułatwia zarządzanie nią.
Co daje pozycjonowanie strony na Drupalu?
Pozycjonowanie stron na Drupal, w tym sklepów internetowych opiera się na tych samych zasadach, co pozycjonowanie stron na innych systemach (np. Wordpress, Shoper, PrestaShop czy Joomla). Cel jest zawsze taki sam – wysokie pozycje w SERP, czyli na stronie z wynikami wyszukiwania.
Jaki jest koszt sklepu na Drupal? Sklep internetowy na Drupal jest bezpłatnym rozwiązaniem. Jednak dostosowanie go do własnych potrzeb nie należy do najłatwiejszych i wymaga pewnych umiejętności, jak chociażby znajomość języka programowania PHP i HTML. Z uwagi na to, że system oferuje tysiące darmowych modułów, e-sklep na Drupal można rozbudowywać i integrować z narzędziami ułatwiającymi komunikację z klientami i obsługę zamówień. Z Drupala korzystają znane w Polsce i na świecie marki. Jakie? Strony internetowe na Drupal, to np. strona Tesli, Komisji Europejskiej i witryna sieci znanych sklepów z wyposażeniem Jysk.
Jakie korzyści daje pozycjonowanie sklepu internetowego zbudowanego na Drupalu?
- Funkcjonalności przyjazne użytkownikom – dostosowanie strony do ich potrzeb za sprawą optymalizacji. Dzięki temu użytkownicy będą spędzać na stronie więcej czasu, co przełoży się na ich zaangażowanie, a w konsekwencji na wyniki sprzedaży.
- Zwiększenie sprzedaży i popularność sklepu internetowego dzięki widoczności w wynikach wyszukiwania Google – im wyższa pozycja strony, tym częściej klikana przez użytkowników.
- Rozpoznawalność w regionie poprzez pozycjonowanie lokalne – sklep będzie widoczny na frazy lokalne w wyszukiwarce i Mapach Google, co oznacza, że klienci znajdujący się w pobliżu lub korzystający ze słów kluczowych związanych z lokalizacją otrzymają odpowiednie wyniki.
- Przewagę nad konkurencją i budowanie (jeśli zaczynasz biznes) lub umocnienie pozycji w branży – działania marketingowe, a więc nie tylko reklama sklepu, ale i SEO sprawiają, że firma jest dostrzegalna wśród potencjalnych klientów, zwłaszcza w branżach, w których trudniej przebić się z przekazem.
Pozycjonowanie i optymalizacja stron Drupal
Optymalizacja sklepów na Drupal możliwa jest między innymi dzięki modułom SEO. Poniżej wybrane, które ułatwiają pozycjonowanie strony na Drupal.
- SEO Checklist – służy do sprawdzania strony pod kątem SEO, dostarcza listę zadań, które mają poprawić wyniki pozycjonowania oraz raportuje wykonane zadania.
- Pathauto – moduł pozwala automatycznie generować alternatywne adresy URL.
- Content Optimizer – moduł umożliwia analizę treści z dowolnej podstrony, dostarcza statystyki związane z treści i zalecenia mające poprawić pozycję strony w Google.
- Redirect – to moduł Drupala zapewniający możliwość tworzenia przekierowań ręcznie i utrzymania kanonicznego adresu URL dla całej witryny.
- Search 404 – ten moduł wyszukuje słowa kluczowe w adresie URL i zamiast błędu 404 wyświetla wynik wyszukiwania zamiast strony 404.
- Real-time SEO for Drupal – to rozwiązanie przydaje się do zoptymalizowania treści pod względem słów kluczowych.
- XML sitemap albo Simple XML sitemap – moduł tworzy mapę strony dzięki, której wyszukiwarki indeksują witryny.
Do każdego pozycjonowania strony podchodzimy indywidualnie i wybieramy działania odpowiadające kondycji witryny (więcej o nieprawidłowościach powie nam audyt SEO sklepu na Drupal) i efektom, na które będziemy pracować. Tysiące modułów Drupala może przytłaczać, ale jeśli wiemy, co chcemy osiągnąć i jakie problemy rozwiązań, wybór właściwych rozwiązań nie będzie trudny. Zajmiemy się tym. Jako agencja SEO mamy doświadczenie w obsłudze różnych systemów CMS.
Nie musisz myśleć nad dodatkowymi rozwiązaniami reklamowymi. Wiemy, jak zoptymalizować stronę na Drupal i jak wypromować sklep na Drupal. Marketing w social media, blog, reklama w Google – SEO nie jest jednym obszarem naszej działalności, co pozwala nam dopasować najskuteczniejsze sposoby i je zrealizować.
W pozycjonowanie zaangażowanych jest zazwyczaj kilka osób, dlatego dbamy o komunikację. Każdym projektem SEO zarządza Account Manager. To on będzie kontaktował się z Tobą, informował o postępach, odpowiadał na pytania, doradzał i ewentualnie proponował rozwiązania wspierające proces pozycjonowania.
Najczęstsze pytania
- Czy warto uruchomić sklep na Drupal?
Wordpress, Joomla, Drupal – to jedne z najpopularniejszych CMS-ów. Jeśli zdecydujesz się na Drupala będziesz mógł skorzystać z modułu do budowania sklepu internetowego Commerce, który zapewnia m.in. integrację z bramkami płatniczymi czy zarządzanie zamówieniami i stanem magazynowym. Do dyspozycji są również motywy, z pomocą których dostosujesz wygląd strony pod względem układu i kolorystyki. To właśnie dzięki dodatkowym rozwiązaniom możliwe jest nie tylko sprawne prowadzenie sklepu, ale i skuteczna optymalizacja Drupal. System sprawdza się zwłaszcza w przypadku dużych sklepów, które potrzebują wielu zaawansowanych funkcjonalności.
- Jakie są główne zalety sklepów na Drupal?
Główne zalety Drupal to m.in.: możliwość optymalizacji i wprowadzania zmian, tworzenia alternatywnych adresów URL (moduł Pathauto) na podstawie wzorca, tworzenie treści (edytor CKEditor) i proste edytowanie tekstów oraz planowanie ich publikacji, dostęp do narzędzia w wielu językach, dostosowanie do urządzeń mobilnych, opcja blokowania użytkowników na podstawie wybranych danych.
Do wyboru jest tysiące modułów, dzięki którym stworzysz sklep na miarę potrzeb, np. zintegrujesz stronę z narzędziami wspierającymi obsługę płatności i zamówień. Dzięki połączeniu z narzędziami do marketingu promocja sklepu na Drupal będzie bezproblemowa. Co więcej Drupal jest też bezpłatny i bezpieczny, o czym świadczy chociażby to, że korzystają z niego organizacje rządowe. A wady Drupal? Z pewnością do jego obsługi trzeba wiedzy i umiejętności programistycznych, a spora liczba dodatkowych rozwiązań może sprawiać trudności.