Dobry produkt to nie wszystko. Trzeba jeszcze umieć go sprzedać, co na konkurencyjnym rynku e-commerce jest niemałym wyzwaniem. Tworzymy opisy produktów dla e-sklepów, które zachęcają użytkowników do zakupów i pozycjonują sklep w wynikach wyszukiwania. Spośród wielu innych ofert, użytkownicy zwrócą uwagę na Twoją ofertę.
Opis produktu
Opisy produktów tworzone na potrzeby sklepu internetowego są uzupełnieniem pozostałych informacji, takich jak zdjęcia, nazwa produktu, cena, dostępność magazynowa, sposoby dostawy. Content produktowy buduje widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Unikalne opisy zawierające frazy kluczowe są elementem pozycjonowania sklepu internetowego w wyszukiwarce Google.
Przygotujemy opisy produktów do e-sklepów, zgodne z zasadami SEO i bazujące na najlepszych praktykach copywritingu dla e-commerce. Podczas tworzenia opisów produktów korzystamy z materiałów producenta, ale dbamy o to, by treść była w pełni oryginalna. Opisy będą dostosowane pod SEO i zrozumiałe dla klientów. Naszym celem jest dostarczanie informacji w sposób zachęcający do kupienia produktu.
Zalety opisów produktów
- Opisy produktów tworzone pod kątem potrzeb i oczekiwań klientów skuteczniej na nich oddziałują. W opisie, klient powinien odnaleźć to, czego aktualnie poszukuje wraz z kluczowymi argumentami przekonującymi go do podjęcia decyzji zakupowej.
- Unikatowe opisy produktów przyczyniają się do pozycjonowania w e-commerce, ponieważ spełniają wymagania algorytmów Google, które ocenia je, jako wartościowe dla użytkowników.
- Prawidłowo przygotowany product feed i treści zoptymalizowane pod roboty wyszukiwarek zwiększają widoczność oferty w Google.
- Profesjonalne opisy produktów do e-sklepu budują wizerunek firmy, ukazując ją jako w pełni zaangażowaną w swoją działalność i tym samym podnoszą jej wiarygodność w oczach klienta.
- Brak generyczności jest postrzegany przez współczesnego użytkownika jako atut, wyróżniający firmę spośród konkurencji. Marka tym samym buduje przewagę i zachęca potencjalnego klienta do podjęcia interakcji.
- Dobrze przygotowanie opisy produktów potrafią przyciągać do sklepu internetowego wartościowych użytkowników, czyli takich, którzy mają jasno określone potrzeby i są potencjalnie zainteresowani zakupem lub podjęciem dialogu z marką.
- Odpowiednie wykorzystanie nagłówków, haseł i struktury treści pozwala wyróżnić produkt na tle konkurencji i znacząco ułatwia przyswojenie informacji przez użytkownika.
- Wysokiej jakości opisy zawierające słowa kluczowe i prawidłowo przygotowana baza produktów to podstawowe czynniki wpływające na sprzedaż w e-commerce.
Tworzenie opisów
Nasi klienci często borykają się z dwoma problemami. Pierwszy to opisy produktów nieprzystosowane pod kątem sprzedażowym. Drugi to brak podstawowej bazy produktowej (product feed) w sklepie internetowym. Pomagamy rozwiązać te problemy. Jesteśmy w stanie przygotować opisy nawet najbardziej zaawansowanych technologicznie produktów, zadbać o ich sprzedażowy charakter, zoptymalizować je "pod klienta" i dla robotów wyszukiwarek. Co więcej, posiadamy struktury w ramach firmy pozwalające nam w sposób automatyczny importować tysiące produktów, bądź wprowadzać je ręcznie dbając o najmniejsze szczegóły.
Właściwy dobór i umiejscowienie odpowiednich słów kluczowych sprawia, że użytkownicy są bardziej skłonni podjąć decyzję o zakupie. Używamy nagłówków i haseł, które pozwalają wyróżnić konkretny produkt spośród szeregu innych ofert, ponadto w opisie znajdują się elementy takie jak przycisk CTA, wypunktowania, atrybuty alt w zdjęciach, linki wewnętrzne. Mówimy językiem korzyści, wiemy jak wzbudzić w użytkownikach sklepów internetowych potrzebę posiadania danej rzeczy.
Jak opisywać produkty w sklepie internetowym?
Opis produktu powinien zawierać najważniejsze dane z punktu widzenia klienta. Informacje te mają zainteresować go na tyle, że przejdzie do kolejnego etapu ścieżki zakupowej. Sklep internetowy sprzedaje również słowem i słowem tym opowiada klientom historię. Opisy na kartę produktową powinny cechować się przede wszystkim wysoką jakością, ale i użytecznością. Nawet krótki opis produktu ma do spełnienia konkretną rolę. Wyznaczenie grupy docelowej w e-commerce dostarcza nam informacji o klientach i dzięki temu wiemy, jakiej komunikacji od nas oczekują. Pisanie opisów musi uwzględniać język, którym na co dzień posługują się klienci.
Dobry content marketing w e-sklepie bez wątpienia przyczynia się do zyskania lojalności klientów oraz zwiększenia ruchu na stronie. Jednak nawet najlepsze treści nie zaistnieją bez odpowiedniej platformy – do rozwoju biznesu potrzebna jest solidna podstawa. System, który sprawnie realizuje zachodzące w przedsiębiorstwie procesy to główny czynnik wpływający na skuteczność działań. Sprawdź ofertę Ideo eCommerce Software House, który specjalizuje się w tworzeniu zaawansowanych sklepów internetowych spełniających oczekiwania nawet najbardziej wymagających Klientów.