Google Ads dla e-commerce

Chcesz poprawić wyniki finansowe sklepu, a przy tym wyróżnić się na swoim rynku? Zadbaj o promocję! Dzięki kampaniom reklamowym Google Ads dla e-commerce zwiększysz sprzedaż, wypozycjonujesz markę w świadomości konsumentów i zbudujesz przewagę konkurencyjną.

Bezplatna konsultacja
Renata Grodzka
Renata Grodzka
Key Account Manager
  • tel. 601 240 168

Reklama jest jednym z głównych narzędzi marketingowych dla większości sklepów internetowych. Dlaczego? Bo skuteczna sprzedaż produktów w Internecie uzależniona jest od dotarcia do osób zainteresowanych ofertą. I właśnie to umożliwia system reklamowy Google Ads, dzięki któremu dotrzemy nawet do osób, które już były na stronie z ofertą.

Google Ads

Google Ads to obecnie najskuteczniejszy system reklamowy w Internecie dla e-commerce, ale i wielu innych branż. Rekomendujemy wykorzystanie reklamy Google Ads w połączeniu z klasycznym pozycjonowaniem w celu pełnego zagospodarowania możliwości, jakie dają wyszukiwarki internetowe, aczkolwiek są przypadki, że reklama pełni zrealizuje zakładany cel. A tym celem może być ruch na stronie internetowej, który zwiększymy na przykład poprzez kampanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce.

Korzystamy ze wszystkich możliwości Google Ads dla branży handlu internetowego, w tym reklamy produktowej i remarketingu. Nasze analizy pokazują, że spora część przychodów sklepów internetowych jest wynikiem aktywności powracających użytkowników, między innymi dzięki remarketingowi Google Ads. Opracujemy strategię, która ponownie przyciągnie użytkowników do Twojej witryny.

Zalety Google Ads dla e-commerce

  • Formy reklamowe dostosowane dla e-sklepów – możliwości reklamowe oferowane przez system idealnie wpasowują się w zachowania zakupowe konsumentów.
  • Mierzalność – reklama PPC to jedna z najbardziej mierzalnych i przejrzystych metod reklamowych, pozwalająca szybko dowiedzieć się, czy realizowana kampania marketingowa skutecznie i efektywnie dociera do grupy docelowej.
  • Elastyczność – kampanie Google Ads można łatwo dostosować, dzięki czemu można skupić się na określonych grupach docelowych i realizacji bardzo konkretnych celów sprzedażowych i ogólnomarketingowych.
  • Zasięg – Google stało się częścią codziennego życia ludzi. Jest wiodącą i najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, ale także system pozwala na prowadzenie wysublimowanych kampanii remarketingowych w modelu display.
  • Inteligentne określanie stawek – system oferuje możliwość wykorzystania sztucznej inteligencji (i systemów uczących się) do wdrożenia strategii automatycznego określania stawek nakierowanej na zwieszenie liczby i wartości konwersji (sprzedaży).
  • Alternatywa bądź rozszerzenie dla pozycjonowania – wiele sklepów internetowych łączy pozycjonowanie organiczne z reklamą płatną w wynikach wyszukiwania uzyskując w ten sposób efekt synergii działań SEM.

Zyskaj nawet 1200 zł na działania promocyjne w systemie reklamowym Google!

Formy reklamy jakie wykorzystujemy

W pracy ze sklepami internetowymi korzystamy głównie z następujących form promocji dostępnych w Google Ads:

Reklama w wyszukiwarce

Znana również pod nazwą linku sponsorowanego, to reklama, która wyświetla się powyżej i poniżej organicznych wyników wyszukiwania w Google oraz na stronach korzystających z silnika Google. Reklama może być prowadzona w ramach różnych typów kampanii, co daje wiele możliwości docierania do potencjalnych klientów.

Reklamy produktowe PLA (Product Listing Ads)

Kampanie reklamowe w Zakupach Google dedykowane są środowisku e-commerce. Reklama pojawia się w wynikach wyszukiwania Google oraz u partnerów oraz w zakładce "Zakupy". O ile zwykłe reklamy Google mogą być używane przez wszystkie firmy i organizacje tak reklamy na liście produktów w Zakupach Google są przeznaczone tylko dla marek sprzedających produkty online.

kampania produktowa

Kampanię produktową może prowadzić zarówno mały sklep internetowy, jak i e-commerce z rozbudowaną ofertą.

Własne Comparison Shopping Services (CSS) - Force Shop

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i chcąc jeszcze skuteczniej prowadzić działania reklamowe stworzyliśmy własną porównywarkę cenową.

Case study

Zwiększenie przychodów w lazienkionline.pl, dzięki Google Ads.

Sprawdź! 

Force Shop to rozwiązanie opracowane z myślą o kampaniach reklamowych dla e-commerce.

Nasi klienci mogą prezentować swoje produkty poprzez CSS dostosowany do potrzeb swojej firmy, w tym celów sprzedażowych.

Decydując się na współpracę z nami w ramach usługi porównywania cen oraz skorzystanie z naszego narzędzia pozwala na uzyskanie nawet o 20% niższych stawek za reklamy w stosunku do kampanii korzystających z CSS Google, a także większy udział wyświetleń reklamy w aukcji.

Reklama remarketingowa

Przewaga tej formy reklamy polega na tym, że wyświetla się ona tylko użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili sklep internetowy co korzystanie wpływa na współczynnik konwersji. Wyświetlana jest w sieci reklamowej Google Display Network oraz w wynikach wyszukiwania (RLSA).

Korzystamy również z list remarketingowych w Zakupach Google.

Google Merchant Center

Prezentacja produktów z poziomu wyników wyszukiwania jest skróceniem ścieżki zakupowej i dostarczeniem użytkownikowi oferty, która odpowiada jego oczekiwaniom. Google Merchant Center pomaga przesyłać informacje o sklepie i produktach do Google. Zajmiemy się konfiguracją konta i pomożemy Ci sprzedawać produkty w Google.

Google Merchant Center jest narzędziem, które automatycznie przesyła do Google dane o produktach znajdujących się w sklepie internetowym oraz dane dotyczące samego sklepu. Informacje te umożliwiają wyświetlanie użytkownikom produktów wraz z wynikami wyszukiwania Google, w witrynach partnerów, a także zakładce „Zakupy”.

Reklama produktowa stanowi odpowiedź na konkretną frazę kluczową. W ten sposób konsumenci, którzy przykładowo szukają rowerów górskich, zobaczą konkretne modele – zostanie im wyświetlona skrócona karta produktowa, zawierająca zdjęcie produktu, nazwę (wraz z nazwą sprzedawcy) i cenę. Google Merchant Center pozwala konsumentom szybko i łatwo odnaleźć konkretne produkty bez konieczności przechodzenia na stronę wybranego sklepu i przeglądania pełnej oferty.

Pierwszym niezbędnym krokiem do uruchomienia kampanii produktowej (po utworzeniu konta Google Merchant Center) w Google jest stworzenie pliku z informacjami dotyczącymi produktów, czyli tzw. feedu produktowego. Istotne jest, aby dane w nim zawarte dokładnie opisywały produkt – to na tej podstawie Google dopasuje słowa kluczowe, na które zostanie wyświetlona reklama. W tym przypadku należy mieć na uwadze spójność informacji z opisem produktu na stronie internetowej sklepu. Feed produktowy powinien zawierać wszystkie niezbędne atrybuty produktów, a im dokładniej każdy z nich zostanie opisany – tym lepiej dla kampanii reklamowej.

Atrybuty dotyczą podstawowych danych produktu, jego ceny i dostępności, kategorii produktów do których należy, identyfikatora, szczegółowego opisu i dostawy. Wśród nich są atrybuty niezbędne do uwzględnienia oraz opcjonalne. Utworzenie dobrego feedu produktowego możliwe jest dzięki dobrze zoptymalizowanym opisom, tytułom i zdjęciom. Tak powstały plik danych powinien zostać przesłany na konto Google Merchant Center, które należy połączyć z kontem Google Ads.

kampania produktowa

Kampania produktowa musi mieć określoną strukturę. Konieczne jest więc ustalenie jej nazwy, kraju sprzedaży produktów, kosztu kliknięcia (rozlicznego w modelu CPC) oraz maksymalnej wysokości budżetu dziennego. Wybór stawek następuje na podstawie grup produktów, podzielonych w oparciu o ich atrybuty. Nieodłączną częścią kampanii produktowej jest monitorowanie i optymalizacja. Reklama powstaje na podstawie danych przesyłanych na konto Google Merchant Center, dlatego konieczne jest aktualizowanie tych informacji na bieżąco. Kontrolą należy objąć również stawki CPC, konwersję i słowa kluczowe.

Wyświetlanie oferty wraz z wynikiem wyszukiwania czy też w zakładce "zakupy" pozwoli jeszcze szybciej dotrzeć do potencjalnego konsumenta.

Reklama przedstawia produkt i cenę, a więc jedne z najważniejszych informacji służących do podjęcia decyzji zakupowej. Ten typ reklamy charakteryzuje się wysoką konwersją, celując w potrzeby użytkowników, pojawia się w momencie potrzeby. Produkt jest bowiem dopasowywany przez system do konkretnych fraz kluczowych. Co więcej, reklama produktowa ma formę graficzną, a więc przy nadaniu jej atrakcyjnej formy, może być taką, która przyciąga uwagę pośród wielu innych. W ramach kampanii z użyciem narzędzia Google Merchant Center możemy dowolnie ustalać budżet i ceny za kliknięcie oraz monitorować skuteczność reklam. 

Comparison Shopping Services (CSS)

Comparison Shopping Services (CSS) to usługa porównywania cen. Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google wyświetlają się w imieniu sprzedawców za pośrednictwem podmiotów świadczących usługę. Porównywarki cen nie prowadzą bezpośredniej sprzedaży produktów, a jedynie w niej pośredniczą, gromadząc na swojej stronie produkty oferowane przez wielu sprzedawców. CSS odsyła zainteresowanego użytkownika do strony internetowej, poprzez którą może dokonać zakupu. 

Autorskie CSS funkcjonujące w ramach Google CSS działają na zasadzie partnerstwa. Stawki ustalane są na poziomie kampanii produktowych. Odbywa się aukcja, w której biorą udział partnerzy w imieniu reklamodawców. Stawką w aukcji jest powierzchnia reklamowa. Reklamy produktowe tworzone w zakresie CSS wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google.

Reklamy produktowe (Product Listing Ads) w Google Shopping pojawiają się w wynikach wyszukiwania, jako zdjęcie produktu wraz z nazwą, ceną i adresem strony internetowej sklepu. Użytkownik może przejść bezpośrednio do sklepu lub porównać cenę, zapoznając się z ofertą innych sklepów. Wówczas zostanie przekierowany na stronę porównywarki. Kampanie w tym formacie reklamy prowadzone są z wykorzystaniem narzędzia Google Merchant Center, które przesyła informacje o produktach i porównywarce CSS, a te są następnie przekazywane użytkownikom. 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów stworzyliśmy własną porównywarkę cenową. Force Shop to rozwiązanie opracowane z myślą o kampaniach reklamowych dla e-commerce. Dzięki temu nasi klienci mogą prezentować swoje produkty poprzez CSS dostosowany do potrzeb swojej firmy, w tym celów sprzedażowych.

Od wielu lat oferujemy usługi związane z przestrzenią reklamową w wyszukiwarkach, skutecznie wspomagając klientów z branży e-commerce w osiąganiu zysków ze sprzedaży i budowania rozpoznawalności wśród konsumentów. Dlatego też zaprojektowanie, stworzenie i włączenie w ofertę Force Shop, jest naturalną konsekwencją dotychczasowego zaangażowania. Efektywność w naszej firmie jest priorytetem, dlatego nie ustajemy w dążeniach zmierzających zwiększania skuteczności. Co oferujemy w ramach naszego autorskiego CSS Force Shop? 

Decydując się na współpracę z nami w ramach usługi porównywania cen oraz skorzystanie z naszego narzędzia, otrzymujesz przede wszystkim:

  • Niższe stawki za reklamy, nawet do 20% mniej w stosunku do kampanii korzystających z CSS Google.
  • Większy udział wyświetleń reklamy w aukcji.
  • Zwiększenie ruchu na stronie sklepu, związane ze wzrostem widoczności produktów.
  • Wzrost wskaźnika CTR (współczynnik klikalności) – ustalany jest on na podstawie liczby kliknięć i wyświetleń reklamy. Wysoki świadczy o skuteczności reklamy.
  • Poprawę ROAS, będącego współczynnikiem zwrotu nakładów na kampanię.

Na jednym koncie może zostać uruchomiona jednocześnie kampania na Google i CSS. Reklama tego samego produktu od jednego sprzedawcy w ramach dwóch systemów nie zostanie wyświetlona w tej samej jednostce reklamowej. W wyjątkowych sytuacjach, kiedy nie dojdzie do rozpoznania identycznych ofert, może wystąpić takie zdarzenie. Jednak nie jest to norma. Natomiast może mieć to miejsce, jeśli produkty są różne, a reklamodawcy używają wielu CSS. W tym przypadku koszt nie wzrośnie i zostanie pobrany jedynie od CSS, które wygrało.

Z naszego doświadczenia wynika, że najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie prowadzenie kampanii poprzez CSS dostosowany do potrzeb sklepu. Kampanie, które tworzymy i prowadzimy są zgodne z zasadami reklam produktowych i spełniają wymagania dotyczące produktów. 

Zakładamy konto na Google Merchant Center poprzez adres e-mail naszej wyszukiwarki. Do utworzenia nowego konta potrzebujemy informacji od klienta, które pozwolą nam zweryfikować witrynę i feed produktowy oraz połączyć konto GMC z kontem Google Ads. W ten sposób mamy pełny dostęp do GMC oraz zyskujemy bezproblemowe przechodzenie między porównywarkami. 

Google Partner

Ideo Force od wielu lat posiada status Google Partner. Status ten jest potwierdzeniem naszej wiedzy i umiejętności w zakresie Google Ads. Spełniamy najwyższe standardy i kryteria Google, utrzymując bardzo wysoki poziom jakości w naszych kampaniach Google Ads. Dołączając do nas, będziesz mieć dostęp do naszej wiedzy i wieloletniego doświadczenia.

Możesz powierzyć nam marketing swojego sklepu internetowego. Wiemy, jak promować sklepy internetowe, podnosić ich rozpoznawalność i zwiększać ich sprzedaż.

Rozwiązania IT

Zwiększenie sprzedaży w e-commerce wymaga także korzystania z najnowszych rozwiązań IT. Pomocne w tej kwestii są np. narzędzia typu PIM, które dają możliwość łatwego zarządzania informacją produktową, a tym samym przynoszą wymierne korzyści znajdujące swoje odzwierciedlenie w sprzedaży.  Jesteśmy częścią Ideo – eCommerce Software House, który oferuje profesjonalne wdrożenie wielofunkcyjnych platform zarządzania bazą produktów. Sprawdź jaki mogą mieć wpływ na Twój e-commerce.

Najczęstsze pytania

Jaki jest koszt Google Ads dla sklepu internetowego?

Google Ads zapewnia reklamodawcom pełną elastyczność w kwestii budżetu, jaki chcą przeznaczyć na działania marketingowe. Co więcej, koszt reklamy ogranicza się jedynie do kliknięć, a nie do wyświetleń. Mówiąc prościej – płacisz wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę, a nie wtedy, gdy wyświetli się ona w wyszukiwarce.

W związku z brakiem określonej stawki za reklamę, to Ty decydujesz, ile możesz wydać na kampanię. Ustalając stawki należy jednak mieć na uwadze konkurencję, która również korzysta z tej formy promocji. Wyświetlanie reklam w Google odbywa się na zasadzie aukcji: wygrywa ten, kto zaoferuje wyższą kwotę. Nie jest to jedyny czynnik decydujący o wyświetleniu reklamy. Istotny jest także wynik jakości, jaki uzyska strona w oczach algorytmów Google, na który składa się wiele elementów, m.in. dostosowanie strony docelowej, czy obecność konkretnych słów kluczowych, które nas interesują.

W Google Ads możesz skorzystać z opcji prognoz, które wskażą Ci budżet niezbędny do uzyskania konkretnych wyników.

Jak promować sklep internetowy w Google Ads?

Google wychodząc naprzeciw potrzebom swoich reklamodawców, oferuje szereg różnych typów kampanii, które mogą wykorzystać właściciele stron i sklepów internetowych: od reklam tekstowych, poprzez reklamy produktowe i remarketingowe, aż do promocji aplikacji.

W przypadku sklepów internetowych najlepszą opcją będzie połączenie reklam tekstowych z produktowymi wraz z uwzględnieniem reklam remarketingowych.

By przygotować reklamy tekstowe i remarketingowe wystarczy dostęp do konta Google Ads, jednak reklamy produktowe wymagają więcej pracy – oprócz konta reklamowego należy stworzyć konto Google Merchant Center, dołączyć do programu reklam produktowych oraz skonfigurować produkty. Dopiero po zatwierdzeniu działań można przystąpić do przygotowania kampanii produktowej w Google Ads.

Jak dobrać strategię Google Ads do sklepu internetowego?

Jak każde działania marketingowe, również kampania w Google Ads wymaga stworzenia strategii. Google Ads sprawdzi się zarówno w przypadku małych sklepów internetowych, jak i tych z bardzo rozbudowanym asortymentem.

Strategia kampanii Google Ads powinna być indywidualnie dopasowana do możliwości finansowych danej firmy i specyfiki branży, w której działa. Należy zastanowić się, jakich efektów oczekujemy po kilku miesiącach, pół roku lub roku oraz zaplanować odpowiedni budżet na osiągnięcie zamierzonych celów. Do tego warto również przeprowadzić analizę konkurencji oraz przygotować listę fraz kluczowych odpowiednich dla danego biznesu.

Wybrane cele powinny być łatwe do zmierzenia (np. wzrost sprzedaży o 15% w ciągu 6 miesięcy) oraz muszą być mocno osadzone w rzeczywistości – jeśli dopiero zaczynasz sprzedawać online i nie dysponujesz dużym budżetem, nie możesz oczekiwać, że w kilka miesięcy dogonisz markę, która ugruntowała już swoją pozycję na rynku.

Które kampanie wybrać dla sklepu internetowego?

Rozpoczynając kampanię reklamową w Google dla sklepu internetowego, warto swoją uwagę skupić na reklamach tekstowych, produktowych oraz remarketingowych. Połączenie tych trzech działań pozwoli w pełni wykorzystać możliwości jakie daje Google Ads.

Niektórzy użytkownicy omijają wyświetlające się produkty w pasku Zakupów Google i swoją uwagę kierują niżej do linków tekstowych. Dzięki równoczesnemu działaniu w tych dwóch obszarach (Zakupy Google i linki sponsorowane) zwiększamy szansę na kliknięcie w odnośnik reklamowy prowadzący do naszej oferty. Z kolei reklamy remarketingowe pozwolą na dotarcie do tych osób, które odwiedziły sklep, jednak z jakiegoś powodu opuściły go bez dokonania zakupów. Reklamy te będą wyświetlać się na innych stronach, by przypomnieć użytkownikom o produkcie i sklepie.

Wyświetlanie reklam nie tylko nowym, ale i powracającym użytkownikom zwiększa szansę na podjęcie decyzji zakupowej. Przeprowadzone przez nas testy pokazują, że spora liczba konwersji pochodzi właśnie od tych drugich, dlatego nie należy o nich zapominać.

Czy dzięki Google Ads (AdWords) można zwiększyć sprzedaż?

Google Ads jest obecnie jednym z najskuteczniejszych systemów reklamowych dla e-sklepów i innych firm, które swoją działalność przeniosły do Internetu. Szacuje się, że reklamy Google Ads stanowią ponad 25% wszystkich reklam, jakie pojawiają się w sieci. Co więcej, Google jest wiodącą wyszukiwarką nie tylko w Polsce, ale i na świecie, nic więc dziwnego, że reklama w wyszukiwarce cieszy się dużym zainteresowaniem.

Te same powody sprawiają, że Google Ads może zwiększyć sprzedaż: duża liczba użytkowników, to większa szansa na zdobycie klientów. Jednak skuteczność reklam jest zależna od ich przygotowania i ustalonej strategii działania. Nieumiejętne poruszanie się po panelu zarządzania reklamami i wprowadzanie różnych zmian bez analizy problemu, zły dobór słów kluczowych czy źle ustalone stawki, mogą przyczynić się do uzyskania słabych wyników oraz stwierdzenia, że „reklama Google nie działa”. Chcąc zwiększyć sprzedaż, pracę nad kampaniami reklamowymi Google Ads najlepiej powierzyć specjalistom.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.