Allegro to lider na polskim rynku marketplace. Sprzedaż na Allegro jest już nie tylko dodatkiem, ale dla wielu firm stanowi główny kanał, generujący ogromne zyski przy minimalnych nakładach. Allegro dostarcza również narzędzie reklamowe, dzięki którym wypromujesz swoje oferty, dotrzesz do nowych klientów i zwiększysz sprzedaż.
Marketplace = Allegro
Według regularnie prowadzonych badań dotyczących e-commerce w Polsce wynika, że Allegro jest najbardziej rozpoznawalnym serwisem e-handlu w naszym kraju. Popularność ta przekłada się bezpośrednio na wyniki sprzedaży i liczbę aktywnych użytkowników. Allegro jako najpopularniejszy marketplace na polskim rynku wyznacza trendy sprzedaży internetowej, również w kwestiach marketingu i reklamy.
Marketplace Allegro realizuje swoją strategię i buduje pozycję lidera, zapewniając przy tym dostęp do ogromnej ilości produktów, zwłaszcza w szczególnie popularnych kategoriach, takich jak moda czy motoryzacja. Sprzedaż na Allegro sprawdza się zarówno w przypadku sprzedających, którzy mają swój sklep internetowy, jak i tych, dla których serwis jest jedynym kanałem sprzedaży.
Sprzedaż na Allegro – czy warto?
- Allegro niezaprzeczalnie jest prężnie rozwijającą się platformą. Zatem jeśli jesteś na początku swojej przygody z e-commerce, warto wykorzystać udogodnienia i możliwość automatyzacji pewnych obszarów jakie oferuje marketplace. Zaoszczędzisz ogrom czasu i unikniesz generowania niepotrzebnych kosztów.
- Procedura rejestracyjna jest bardzo prosta – wymaga jedynie podstawowych danych firmy. Ponadto jako nowy sprzedawca, przez okres 90 dni możemy wystawić do 1000 darmowych ofert oraz 10 z nich bezpłatnie promować, co jest doskonałym pakietem startowym dla nowej firmy rozpoczynającej działalność w e-handlu.
- Allegro w łatwy sposób można zintegrować z obecnie posiadaną platformą e-sklepu, zarówno poprzez wygenerowanie feedu produktowego jak również poprzez zewnętrzne narzędzia do integracji.
- Model rozliczeń na Allegro jest bardzo sensowny, ponieważ zakłada opłatę stałą plus prowizję od sprzedaży uzależnioną od kategorii, w której chcemy wystawić produkt. Allegro, aby maksymalnie uprościć ten proces udostępniło na potrzeby przyszłych sprzedawców kalkulator prowizji. Jest on przydatnym rozwiązaniem przy kalkulacjach kosztów, które są niezbędne dla każdego przedsiębiorcy przy planach biznesowych.
- Jeśli renoma marki została już wypracowana warto pomyśleć o wykorzystaniu Strefy Marek – unikalnej możliwości wyróżnienia się na tle sprzedawców. Warunkiem jaki trzeba spełnić, aby móc wykorzystać tę szanse to posiadanie statusu właściciela danej marki lub jej oficjalnej dystrybucji. Biorąc pod uwagę fakt, że Polacy uwielbiają markowe produkty i bardzo często okazują się lojalnymi klientami. Strefa marek jest idealną odpowiedzą na zapotrzebowanie rynku. Ponadto w strefie marek sprzedawcy mogą zaprezentować swoje produkty w 3D, a także poprzez wysokiej jakości zdjęcia, które pokażą produkty w najdrobniejszych szczegółach, w pełni zaspokajając informacyjny niedobór klientów.
Dla kogo sprzedaż na Allegro?
Sprzedaż na Allegro jest idealną możliwością sprawdzenia potencjału swojego produktu – zwłaszcza nowego, w stosunku do którego nie ma jeszcze danych sprzedażowych. Również w działaniach promocyjnych okazuje się niezastąpione, biorą pod uwagę zwiększenie rozpoznawalności marki. Platforma ta, ze względu na swoją specyfikę sprawdzi się najlepiej w działaniach na rynku polskim, gdzie Allegro buduje swoją kluczową pozycję.
Rekomendujemy skorzystanie z oferty Allegro zarówno klientom, którzy chcą rozpocząć działania sprzedażowe, jako pierwszy z kanałów sprzedaży, jak również dużym firmom jako uzupełnienie dotychczasowych. Analizując dostępne możliwości promocji Marketplace świetnie sprawdzi się zarówno w przypadku kilku unikatowych ofert, jak również ogromnej oferty produktów z dużą konkurencją.
W przypadku nowych i marek, które dopiero wchodzą na rynek sprzedaży, warto wykorzystać Allegro Ads – system reklamowy stworzony, aby w prosty i szybki sposób reklamować swoje produkty nie tylko na stronie Allegro, ale również na Facebooku.
Możliwości reklamowe Allegro
Allegro stawia duży nacisk na oferty promowane, które jak wynika z danych, niosą największą szansę na sprzedaż. Kompleksowość funkcjonowania stwarza ogromne możliwości. Dostępne statystyki sprzedaży sprawiają, że w łatwy sposób możemy określić potencjał branży oraz estymować koszty reklam w planowaniu biznesu. Allegro Ads jest systemem reklamowym, działającym podobnie jak Google Ads, czyli na zasadzie aukcji. Oznacza to, że reklamodawca płaci za kliknięcie (reklama rozliczana jest w modelu PPC, czyli Pay Per Click) i sam określa dzienną stawkę, którą jest w stanie zapłacić podczas prowadzenia kampanii.
Reklamy wyświetlane w ramach kampanii Allegro Ads to:
- Oferty sponsorowane na Allegro – reklama w postaci oferty umieszczona zostaje na początku i na końcu listy wyników wyszukiwania, obok wyników i na stronie oferty. Widoczność ustalana jest kontekstowo, czyli jako odpowiedź na pytanie użytkownika. Modelem rozliczania kampanii jest płatność za kliknięcie, przy określeniu stawki CPC (Cost Per Click) i dziennego budżetu.
- Reklama graficzna Allegro Ads – oferta wyświetla się nad wynikami wyszukiwania w Allegro na podstawie pytania użytkownika serwisu zawierającego słowa kluczowe, a także według kategorii. Ten typ reklamy wyświetlany jest modelu CPM (Cost Per Mille). Reklamodawca określa stawkę, którą zapłaci za 1000 wyświetleń reklamy podczas kampanii.
- Prezentacja oferty w sieci reklamowej Allegro Ads – podczas prowadzenia kampanii w sieci reklamowej, oferta zostanie zaprezentowana na Facebooku i w Google. Po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy kluczowej, użytkownik zobaczy reklamę, która przekieruje go na stronę Allegro. Do prowadzenia tego typu reklam należy ustawić kampanię Google Ads i posiadać aktywną ofertę na Allegro.
Allegro Ads - czy warto?
Korzystanie z usług agencji e-marketingowej będzie wsparciem Twoich działań w prezentowaniu oferty użytkownikom zarówno na Allegro, jak i w sieci reklamowej. Informacji na temat reklam na Allegro jest w Internecie sporo. Jednak, aby wyróżnić produkty spośród wielu konkurencyjnych ofert i tym samym wygenerować sprzedaż, konieczne jest prowadzenie działań wymagających znajomości narzędzi i umiejętności analitycznych. Nie musisz być na bieżąco. Nasz zespół zajmie się prowadzeniem Twoich reklam.
Kampanie reklamowe na Allegro to skuteczna forma promocji oferty produktowej, która niesie za sobą szereg korzyści. Doskonale sprawdzi się w przypadku mniejszych sklepów, jak i e-commerce z rozbudowaną ofertą produktową.
Reklama Allegro Ads daje korzyści takie, jak:
- Zwiększenie sprzedaży i uzyskanie przewagi konkurencyjnej.
- Rozpoznawalność na Allegro, w wyszukiwarce i usługach Google.
- Dotarcie do użytkowników zainteresowanych konkretną grupą produktów (potencjalnych klientów).
- Oszczędność czasu, dzięki powierzeniu pracy agencji – to my zajmujemy się reklamą.
- Atrakcyjna prezentacja Twoich ofert.
- Efektywne wykorzystanie zasobów finansowych w ramach budżetu przeznaczonego reklamę.
- Prowadzenie kampanii zgodnej (a więc skutecznej) z aktualnymi rozwiązaniami.
Wykorzystanie Allegro Ads polecamy firmom, które chcę zwiększyć dotychczasową widoczność ofert. Do skorzystania z systemu reklamowego dostępnego w serwisie zachęcamy sprzedawców, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z Allegro, jak i tych ze statusem „Super Sprzedawcy”. Wypromujemy nowo dodane produkty, które na początku są słabo widoczne i nie posiadają swojej historii.
Natomiast w okresie największego wzrostu zainteresowania danych produktów (sezonowość), dzięki Allegro Ads możemy wpłynąć na sprzedaż skuteczniej, niż będzie to miało miejsce w przypadku tradycyjnych form promocji.
Partner Allegro
Wyobraźmy sobie przedsiębiorcę, stawiającego pierwsze kroki w e-handlu. A może właściciela e-commerce, który działa na rynku od dłuższego czasu, a teraz chce dywersyfikować wykorzystywane kanały sprzedaży.
Niezależnie od opcji - Allegro wychodzi naprzeciw jego oczekiwaniom. To bardzo znany w Polsce marketplace, w którym konkurencja jest naprawdę spora. Trzeba więc podjąć skuteczne kroki, które pozwolą wyróżnić ofertę na tle innych sprzedawców. W tym pomoże ekosystem Allegro Ads.
Ideo Force posiada status Allegro Ads Partner, będąc zaufanym partnerem do współpracy w tym systemie reklamowym.
Zrealizowaliśmy już liczne kampanie, które pomogły firmom z różnych branż osiągnąć cele, takie jak zwiększenie liczby klientów i maksymalizacja sprzedaży. Dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu prowadzimy działania z uwzględnieniem specyfiki klienta i mechanizmu wyszukiwania, aby reklama aukcji została wyświetlona jak największej grupie użytkowników.
Wygodny model efektywnościowy, pozwala na elastyczne zarządzanie budżetem przeznaczonym na promocję oferty – reklamy są rozliczne w modelu PPC – pay per click, po przejściu na promowaną aukcję.
Jak pracujemy?
Allegro to idealny balans pomiędzy ceną produktu, prowizją i wielkością sprzedaży – właśnie dlatego na początku naszych działań tworzymy estymację, na podstawie której określamy potencjał branży, poziom ceny produktów u konkurencji, koszty związane z promocją oraz kluczową z punktu widzenia klienta wielkość sprzedaży.
Rekomendujemy najlepsze rozwiązania w zakresie integracji platformy z produktami i automatyzacji prowadzenia aukcji – przygotowujemy szablony graficzne, unikatowe opisy i harmonogram promocji. Specjalizujemy się również w wykonywaniu animacji oraz prezentacji 360o produktów. Pomagamy również w rejestracji konta i odpowiednim jego zabezpieczeniu przed niepowołanym dostępem.
Mamy ogromne doświadczenie w prowadzeniu aukcji w różnych branżach, nad którymi czuwa sztab specjalistów, analizując i rekomendując najlepsze rozwiązania oraz modyfikując strategię sprzedaży aby osiągnąć możliwe największe korzyści dla klienta.
Najczęstsze pytania
- Jak działa Allegro Ads?
Kampanie reklamowe Allegro można prowadzić na trzy sposoby. Pierwszym jest narzędzie do reklamowania ofert Ad Express. Umożliwia ono w jednym miejscu uruchomienie kampanii, monitorowanie i śledzenie efektów. Statystyki obejmują liczbę wyświetleń reklamy i kliknięć, koszt, a także wartość sprzedaży z reklam.
Drugi sposób to panel Allegro Ads, czyli narzędzie służące do obsługi zarówno prostych, jak i zaawansowanych kampanii. Prezentacja reklam w Allegro i Google może odbywać się również poprzez współpracę z certyfikowaną agencją.
A mowa o trzeciej formie prowadzenia działań, którą jest Allegro Ads Partner. To program przeznaczony dla firm, które chcą powierzyć działania w ramach kampanii, agencji reklamowej.
- Jak wygląda współpraca z parterem Allegro?
Agencja e-marketingowa kontaktuje się z Allegro w sprawie połączenia konta. To specjaliści prowadzą wszystkie działania reklamowe na koncie, a Allegro wspiera technicznie i merytorycznie agencję partnerską. Dla wielu przedsiębiorców, którzy zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą w Internecie, usługa Allegro Ads z oczywistych względów nie jest znana na poziomie, który umożliwiałby zwiększenie sprzedaży.
Dlatego, jeśli zastanawiasz się, jak skutecznie sprzedawać na Allegro, ale na przykład nie wiesz, jak dodać kampanię Allegro Ads, ani tego, na czym polega promowanie aukcji, Allegro Ads Partner będzie najlepszym rozwiązaniem.