Pozycjonowanie to proces, który wymaga regularności i przede wszystkim cierpliwości. Na trwałe efekty trzeba poczekać. Jednak już od początku prac pozycjonerskich, pomimo że nie widać wyników, agencja prowadzi zaawansowane prace w obszarze:
- Audytu SEO – pozycjonowanie zawsze zaczyna się od wcześniejszego przeanalizowania strony internetowej. Audyt SEO polecany jest szczególnie stronom, które nie odnotowują nowych wejść, mają niską pozycję w wynikach organicznych, ale także nowopowstającym witrynom czy w trakcie przebudowy. Uzyskane informacje umożliwiają precyzyjne określenie problemu i zapanowanie najwłaściwszych działań. Pokazują na czym powinniśmy się skupić – czy na wewnętrznej strukturze witryny i parametrach technicznych (on-site) czy środowisku, w jakim strona funkcjonuje (off-site).
- Wyboru i wdrożenia fraz kluczowych – klient nie musi mieć wiedzy dotyczącej fraz kluczowych, na jakie strona będzie konwertować i wzbijać się na wysokie pozycje w wyszukiwarce. Agencje dysponują znajomością narzędzi, np. Google Trends czy Answer The Public oraz metodami doboru najwłaściwszych. To jednak nie wszystko, frazy kluczowe muszą być optymalizowane na bieżąco i to też wchodzi w zakres usługi.
- Konfiguracji narzędzi – pozycjonowanie zawsze opiera się na pracy ze specjalistycznymi narzędziami, od wyboru fraz kluczowych i analizy konkurencji po zaawansowane prace pozycjonerskie. Aby agencja mogła korzystać ze wszystkich funkcji, jakie dają narzędzia (np. MAJESTIC, Senuto, SEMSTORM, SurferSEO) konieczne jest używanie wersji płatnej. Oczywiście nie możemy zapominać o konfiguracji narzędzi Google (np. Google Analytics, Google Trends, Google Search Console) oraz tych, na których pracują webmasterzy.
- Linkowania – czyli zdobywania wartościowych linków w witrynach innych niż ta, na której są prowadzone prace (komentarze na forach, ogłoszenia, wpisy w mediach społecznościowych, artykuły) lub umieszczanie ich w obrębie strony jak odnośnik do podstrony (linkowanie wewnętrzne).
- Dbania o content – słowa kluczowe w treści to nie wszystko. Liczy się jakość i przydatność strony dla użytkowników. Treści powinny być unikalne, zoptymalizowane pod SEO, poprawne pod względem stylistycznym i publikowane regularnie. Mają przyciągać uwagę na dłużej i zachęcić użytkownika to przeglądania kolejnych podstron. Content wiąże się z dopasowaniem treści do odbiorcy, ma być odpowiedzią na jego potrzeby – tak można skutecznie generować konwersję i sprzedaż.
- Bieżącej analizy i raportowania – pozycjonowaniu zawsze towarzyszy analiza, bez niej nie ma mowy o skutecznej optymalizacji. Klient także powinien wiedzieć jak przebiega praca, na jakim jest etapie, co zastało zrobione, czyli w skrócie wiedzieć za co płaci. Agencje korzystają z wielu narzędzi, które ułatwiają współpracę. Jednym z nich jest Google Data Studio, obrazujące w przystępnej formie całościowe ujęcie danych dotyczących ruchu na stronie.
Wymienione z działań podstawowe, na których opiera się pozycjonowanie. W zakres usługi może wchodzić dostosowanie strony do wersji mobilnej, czyli optymalizację pod urządzania przenośne (smartfony i tablety). Warto wspomnieć, że aż Ponad 60 % Polaków korzysta z Internetu poprzez urządzenia mobilne. W tym przypadku nacisk kładzie się na widoczność witryny w mobilnych wynikach wyszukiwania. Klient zapłaci za działania mające wpływ na funkcjonalność, responsywność i prędkość ładowania się strony, wybór fraz kluczowych, analizę i optymalizację.