Na poziom widoczności witryny składa się szereg działań, między innymi z zakresu pozycjonowania. W tym rankingu zestawiliśmy 30 sklepów internetowych z branży meblarskiej.
Spis treści
- Widoczność e-sklepów meblowych
- Metodologia rankingu
- Rankingowane sklepy z branży meblarskiej
- Wyniki rankingu
- Wnioski
- O sklepach
- Co robią meblarskie e-commerce, by zajmować wysokie pozycje w Google?
- Podsumowanie
Widoczność e-sklepów meblowych
Stworzenie rankingu widoczności e-sklepów z branży meblarskiej jest pewnego rodzaju formą docenienia ciężkiej pracy osób, stojących za pozycjami w wynikach wyszukiwania. Chcieliśmy w ten sposób, w oparciu o naszą metodologię ukazać jak w rzeczywistości wygląda branża meblarska.
Wskaźniki, które stanowiły podstawę przy tworzeniu rankingu to dane zaczerpnięte z Senuto i dzielą się na 4 kategorie:
- ilość fraz kluczowych w TOP3,
- ilość fraz kluczowych w TOP10,
- ilość fraz kluczowych w TOP50,
- widoczność, czyli szacowany miesięczny ruch z wyników organicznych.
Metodologia rankingu
Podczas tworzenia rankingu ustaliliśmy odpowiednią wagę punktową dla każdego wskaźnika. W ten sposób frazy kluczowe w TOP3 to 3 punkty, w TOP10 2 punkty, TOP50 to 1 punkt, natomiast widoczność jest równoważna z 0,5 punktu.
Rankingowane sklepy z branży meblarskiej
W naszym rankingu znalazły się następujące e-sklepy (zaprezentowane w kolejności alfabetycznej): abra-meble.pl, agatameble.pl, beliani.pl, bodzio.pl, bonami.pl, brw.pl, castorama.pl, centrumkrzesel.pl, dekoria.pl, edinos.pl, favi.pl, gama-sklep.com.pl, homla.com.pl, i-meble.eu, ikea.com, jysk.com, komfort.pl, kupmeble.pl, leroymerlin.pl, meble.pl, meble-4you.pl, meble-bogart.pl, meblobranie.pl, merkurymarket.pl, selsey.pl, sfmeble.pl, twojemeble.pl, westwingnow.pl, vox.pl, zarahome.com.
W artykule ranking ograniczyliśmy do 30 pierwszych miejsc.
Wyniki rankingu
Poniższa tabela przedstawia wyniki naszej analizy — kolejność witryn jest ustalona na podstawie uzyskanych punktów:
# | Nazwa firmy | Ilość fraz TOP3 | Ilość fraz TOP10 | Ilość fraz TOP50 | Widoczność wg Senuto | Uzyskane punkty |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | leroymerlin.pl | 27 867 | 104 347 | 387 696 | 13 320 000 | 7 339 991 |
2 | castorama.pl | 46 883 | 137 340 | 459 420 | 11 950 000 | 6 849 749 |
3 | meble-4you.pl | 80 | 406 | 2 874 | 7 980 000 | 3 993 926 |
4 | ikea.com | 18 317 | 34 520 | 147 036 | 7 420 000 | 3 981 027 |
5 | agatameble.pl | 4 059 | 11 738 | 85 260 | 3 850 000 | 2 045 913 |
6 | jysk.pl | 4 170 | 10 470 | 64 708 | 1 980 000 | 1 088 158 |
7 | brw.pl | 7 698 | 20 045 | 100 735 | 1 590 000 | 958 919 |
8 | sfmeble.pl | 1 554 | 7 493 | 39 276 | 852 200 | 485 024 |
9 | komfort.pl | 4 879 | 16 004 | 62 245 | 694 600 | 456 190 |
10 | i-meble.eu | 1 084 | 4 905 | 21 468 | 768 000 | 418 530 |
- | - | - | - | - | - | - |
11 | merkurymarket.pl | 3 658 | 18 021 | 126 782 | 434 800 | 391 198 |
12 | meble.pl | 5 233 | 19 935 | 70 881 | 524 600 | 388 750 |
13 | meblobranie.pl | 3 619 | 14 523 | 61 341 | 290 900 | 246 694 |
14 | bodzio.pl | 1 849 | 2 831 | 17 526 | 429 500 | 243 485 |
15 | homla.com.pl | 258 | 1 532 | 18 472 | 342 800 | 193 710 |
16 | selsey.pl | 628 | 3 067 | 15 652 | 304 500 | 175 920 |
17 | abra-meble.pl | 1 306 | 3 488 | 28 405 | 232 000 | 155 299 |
18 | vox.pl | 1 684 | 4 692 | 30 857 | 217 900 | 154 243 |
19 | zarahome.com | 354 | 1 063 | 6 286 | 286 600 | 152 774 |
20 | twojemeble.pl | 1 507 | 6 526 | 23 981 | 211 300 | 147 204 |
- | - | - | - | - | - | - |
21 | meble-bogart.pl | 707 | 3 670 | 20 529 | 220 700 | 140 340 |
22 | dekoria.pl | 1 157 | 4 139 | 19 304 | 171 600 | 116 853 |
23 | westwingnow.pl | 506 | 2 940 | 20 113 | 165 000 | 110 011 |
24 | favi.pl | 843 | 6 273 | 38 691 | 102 500 | 105 016 |
25 | kupmeble.pl | 1 083 | 4 851 | 16 380 | 124 000 | 91 331 |
26 | edinos.pl | 455 | 2 965 | 16 229 | 125 700 | 86 374 |
27 | gama-sklep.com.pl | 890 | 3 875 | 13 870 | 113 000 | 80 790 |
28 | beliani.pl | 509 | 2 726 | 13 172 | 110 500 | 75 401 |
29 | centrumkrzesel.pl | 518 | 1 285 | 5 046 | 122 600 | 70 470 |
30 | bonami.pl | 389 | 2 488 | 21 110 | 72 800 | 63 653 |
- | - | - | - | - | - | - |
Wśród sklepów internetowych z branży meblarskiej, najwyższe pozycje zajmują leroymerlin.pl, castorama.pl, meble-4you.pl, ikea.com oraz agatameble.pl. Co rzuca się w oczy to fakt, że tylko dwa pierwsze miejsca posiadają widoczność powyżej 10 000 000, natomiast pierwsze 7 posiada widoczność powyżej 1 000 000.
Wnioski
Poniższy wykres przedstawia widoczność poszczególnych e-sklepów z meblami z widocznością powyżej 1 000 000.
Jak można zauważyć, różnica w widoczności między pierwszym, a siódmym sklepem z listy jest ogromna. Pierwszy sklep, leroymerlin.pl cieszy się wg. Senuto widocznością na poziomie 13 320 000, natomiast brw.pl, zajmujące siódme miejsce w rankingu ma widoczność już na poziomie 1 590 000.
Kolejny wykres przedstawia ilość punktów zdobytych przez wszystkie 30 sklepów wymienionych w rankingu.
Ten wykres z kolei pokazuje kolosalne różnice w punktach pomiędzy pierwszymi dwoma miejscami w rankingu, 3. oraz 4. miejscem i resztą rankingu. Pierwsze dwa miejsca osiągnęły punktację dużo powyżej 5 000 000, kolejne dwa to już mniej niż 4 000 000, natomiast reszta rankingu nie osiągnęła progu 2 500 000.
Kolejnymi istotnymi wykresami jest zależność pomiędzy punktami a frazami danych sklepów.
Pierwszy z nich przedstawia zależność dziesięciu pierwszych miejsc wg. punktacji a ilością fraz w TOP3. Warto zwrócić w tym miejscu uwagę na sklep meble-4you.pl, który zajmuje 3. miejsce w rankingu i wychodzi ze schematu, w którym większa ilość fraz daje większą ilość punktów. Na tle sklepów z kilkutysięczną liczbą fraz w TOP3, sklep meble-4you.pl posiada ich tylko 80.
Podobna sytuacja ma miejsce w kwestii fraz TOP10, gdyż tutaj także sklep meble-4you.pl, posiadając wyłącznie 405 fraz, nadal punktami wygrywa np. ze sklepem ikea.com z ilością 34 520 fraz w TOP10 czy agatameble.pl posiadającym tych fraz 11 738.
Ostatni wykres przedstawia zależność pomiędzy punktacją a frazami TOP50. Ten sposób analizy przedstawia, tak jak dwa poprzednie wykresy, że dwa pierwsze miejsca z najwyższą ilością punktów posiadają również największą liczbę fraz w TOP50. Jednak i tym razem na trzecim miejscu znajduje się sklep meble-4you.pl z 2 874 frazami, natomiast ikea.com zajmuje czwarte miejsce, a posiada tych fraz 147 036. Jest to bardzo ciekawe zjawisko, gdyż sama widoczność sklepu meble-4you.pl przyniosła mu więcej punktów niż pozostałym sklepom w rankingu, charakteryzującym się większą ilością fraz zarówno w TOP3, jak i TOP10 oraz TOP50.
O sklepach
Poniżej przedstawiamy krótki opis sklepów z pierwszej dziesiątki rankingu:
- leroymerlin.pl - to zapoczątkowana we Francji, blisko 100-letnia tradycja handlu materiałami do budowy i remontu domów i mieszkań, która ewoluuje wraz ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów. W Polsce swój początek ma w 1994 r., kiedy z myślą o rozwijaniu sieci marketów budowlanych Leroy Merlin otwarte zostało biuro organizacji. Dwa lata później w Piasecznie pod Warszawą stanął pierwszy sklep budowlany, od którego rozpoczął się rozwój sieci Leroy Merlin w Polsce. (fragment ze strony internetowej sklepu https://media.leroymerlin.pl/o-nas)
- castorama.pl - największa w Polsce sieć sklepów typu Home Improvement (DIY). Od lat umożliwiamy milionom klientów poprawę warunków mieszkaniowych. Jesteśmy częścią Grupy Kingfisher, która posiada obecnie ponad 1300 sklepów, łącznie w 8 krajach. (fragment ze strony internetowej sklepu https://www.castorama.pl/poznaj-nas/o-nas)
- meble-4you.pl - powstał 1 czerwca 2015 r. Posiadamy duże doświadczenie nabyte w czasie współpracy z wieloma partnerami z branży meblarskiej. Komfortowe meble są naszą pasją. Poświęcamy im każdą wolną chwilę w celu przygotowania swoim klientom najlepszej, niepowtarzalnej oferty, gdzie znajdą tylko produkty największych polskich producentów. Tworząc ofertę, kierujemy się aktualnymi trendami, wysoką jakością oraz przystępnymi cenami. Staramy się, by nasze meble były wykonane z naturalnych materiałów wysokiej jakości. (fragment ze strony internetowej sklepu https://meble-4you.pl/webpage/o-firmie.html)
- ikea.com - od bycia maleńką szwedzką firmą sprzedającą produkty z katalogu wysyłkowego, IKEA stała się jedną z najbardziej znanych marek w branży wyposażenia domu na świecie. Obecnie na całym świecie mamy setki sklepów IKEA, a niedługo będzie ich jeszcze więcej. Przeczytaj więcej o naszej fascynującej historii – od samego początku do tego, co robimy obecnie. (fragment ze strony internetowej sklepu https://www.ikea.com/pl/pl/this-is-ikea/about-ikea/)
- agatameble.pl - historia marki Agata sięga roku 1952, w którym powstało państwowe przedsiębiorstwo produkcyjne pod nazwą "Bytomskie Fabryki Mebli". Przez kolejne 60 lat przedsiębiorstwo przeszło szereg transformacji, by finalnie stać się prywatną spółką akcyjną z wyłącznie polskim kapitałem. Moment prywatyzacji rozpoczął też okres dynamicznego rozwoju firmy, który trwa do dziś. (fragment ze strony internetowej sklepu https://www.agatameble.pl/o-nas)
- jysk.pl - JYSK to międzynarodowa sieć handlowa o skandynawskich korzeniach, która wspiera aranżacje każdej przestrzeni domowej, czy ogrodu. Obecnie sieć JYSK obejmuje powyżej 3100 sklepów w 50 krajach, oferując bardzo dobrą ofertę dla klientów, niezależnie od tego czy preferują zakupy stacjonarne, czy online. (fragment ze strony internetowej sklepu https://jysk.pl/o-jysk)
- brw.pl - to największa polska grupa meblarska, producent i dystrybutor mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz z ok. 20% udziałem w polskim rynku pod względem wartości sprzedaży. Już od trzech dekad proponuje klientom rozbudowaną ofertę swoich produktów. Szeroki asortyment, różnorodne wzornictwo i konkurencyjne ceny sprawiają, że Black Red White od początku swojego istnienia jest jedną z najbardziej znanych i cenionych polskich marek. (fragment ze strony internetowej sklepu https://www.brw.pl/o-nas/)
- sfmeble.pl - to marka stworzona z myślą o wszystkich tych, którzy pragną żyć i mieszkać nie tylko pięknie, ale i w dokładnie swoim stylu. Szanujemy ich prawo do indywidualności i wyboru, dlatego staramy się, aby nasza oferta zachwycała różnorodnością. (fragment ze strony internetowej sklepu https://www.sfmeble.pl/i/poznaj-sfmeble)
- komfort.pl - polska firma z 27-letnią tradycją, lider na rynku w branży podłóg. Każdego dnia inspirujemy Polaków urządzających swoje wnętrza, gdzie nasze produkty stwarzają przestrzeń do ich codziennego życia. (fragment ze strony internetowej sklepu https://komfort.pl/s/o_firmie)
- i-meble.eu - pomysł wejścia do branży meblarskiej na rodzimy rynek zrodził się z potrzeby piękna, komfortu i estetyki. Wiele firm zajmujących się sprzedażą mebli kusi klientów niskimi cenami, oferując w zamian asortyment niskiej jakości, zapominając o tym, iż wyposażenie wnętrza powinno być nie tylko tanie, ale i porządne! (fragment ze strony internetowej sklepu https://i-meble.eu/pl/cms/4-o-nas)
Opisy powstały na podstawie danych przedstawionych na oficjalnych witrynach internetowych sklepów.
Co robią meblarskie e-commerce, by zajmować wysokie pozycje w Google? Pobierz raport i sprawdź!
Ranking widoczności sklepów internetowych z branży meblarskiej to wyjątkowy raport, w którym zawarliśmy nie tylko zestawienie 100. e-commerce zajmujących wysokie pozycje w wyszukiwarce, ale też przeprowadziliśmy dogłębną analizę działań SEO, podejmowanych przez liderów z branży.
Przeanalizowaliśmy strukturę stron głównych, podstrony, profile linkowania, frazy kluczowe i szacowany ruch, w sklepach z czołówki rankingu, takich jak m.in. Leroy Merlin, czy IKEA. Raport to ponad 160 stron eksperckiej wiedzy i przydatnych informacji, zarówno dla przedstawicieli kadry zarządzającej w e-sklepach meblarskich, jak i dla specjalistów SEO, prowadzących działania dla firm z tego sektora e-handlu.
Zapraszamy do pobrania bezpłatnego raportu, zapewniającego dostęp do specjalistycznej wiedzy i inspiracji, w zakresie stosowania skutecznych rozwiązań z obszaru SEO.
Podsumowanie
Po analizie wszystkich przedstawionych danych warto jednak pamiętać, że nie są one uniwersalne i każda branża rządzi się swoimi prawami. Inaczej zatem wypadają witryny sklepów z meblami, a inaczej przykładowo witryny agencji e-marketingowych.
Istotne jest także to, że marketing w sieci czy dobre praktyki pozycjonowania ulegają stałym zmianom i to, co działa dziś, może być całkowicie nieskuteczne jutro. Warto zatem śledzić najnowsze trendy i jak najszybciej się do nich dostosowywać.