Pozycjonowanie lokalne stron internetowych może być kluczowym rozwiązaniem dla rozwoju naszego biznesu. I to nawet jeśli jest ono wycelowane do o wiele mniejszego grona odbiorców, niż mogłoby być zainteresowane oferowaną przez nas usługą lub produktem. W końcu dla niektórych firm pozycjonowanie lokalne jest jednym z najlepszych kierunków działań, przekładających się na wysoką konwersję na stronie.
Aby jednak ten typ strategii SEO przynosił właścicielom form – dobre wyniki w organicznych, tych lokalnych wynikach wyszukiwania, musimy zadbać o pewien komplet kroków. Jakich? O tym przekonacie się w artykule!
Spis treści:
- Co to jest pozycjonowanie lokalne?
- Czym różni się pozycjonowanie od pozycjonowania lokalnego?
- Profil Firmy w Google
- Profil Firmy w Google i działania optymalizacyjne
- Opinie użytkowników, a pozycjonowanie lokalne
- Wsparcie pozycjonowania lokalnego
- Optymalizacja SEO w pozycjonowaniu lokalnym
- Lokalne SEO to niższe koszty i szybsze efekty
- Znajdź swoje miejsce na rynku lokalnym
- Streszczenie
- Podsumowanie
Co to jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne – z angielskiego Local SEO – jest niczym innym, jak działaniem ukierunkowanym na podniesienie pozycji strony internetowej na frazy kluczowe, odnoszące się do konkretnego regionu. Stąd chcąc osiągać satysfakcjonujące efekty wyświetlania się witryny w pierwszej dziesiątce, dwudziestce, czy pięćdziesiątce w ogranicznych wynikach wyszukiwania na lokalne słowa kluczowe, specjaliści SEO podejmują się wszelkiego rodzaju czynnościom, które mają związek z:
- on-site, czyli wewnętrzną optymalizacją witryny,
- off-site, czyli zewnętrznymi działaniami zorientowanymi na promowanie strony w sieci.
Jak wiadomo, Google na przestrzeni ostatanich lat kładzie coraz większy nacisk na personalizację, jak i regionalizację bezpłatnych wyników wyszukiwania pod użytkowników. A ma to nierozerwalny związek z wprowadzonym 24 lipca 2014 roku algorytmem Pigeon, którego celem było dokładniejsze dopasowywanie bezpłatnych wyników wyszukiwania pod lokalne zapytania Internautów. To w rezultacie miało niedługo później przełożenie na połączenie SERP-a z Mapami Google. W nich właśnie właściciele Profilów Firm w Google zaczęli zauważać poprawę zajmowanych pozycji swoich przedsiębiorstw. A te wizytówki, które kierowały użytkowników i roboty sieciowe do stron internetowych odpowiednio zoptymalizowanych pod lokalne frazy kluczowe, zaczęły osiągać naprawdę zadowolające wyniki.
Źródło:https://searchengineland.com/google-makes-significant-changes-local-search-ranking-algorithm-197778
Czym różni się pozycjonowanie od pozycjonowania lokalnego?
Jak wiadomo, realizacja każdej kampanii SEO – niezależnie od jej typu – wynika z określonego celu biznesowego. I choć pozycjonowanie lokalne oraz ogólne opiera się w głównej mierze na podobnych krokach, to i tak dane strategie różnią się od siebie charakterem, a co za tym idzie, skutkują nieco innymi efektami związanymi z potrzebami klientów.
Pozycjonowanie lokalne
Największa różnica związana z pozycjonowaniem lokalnym a pozycjonowaniem ogólnym, tkwi tak naprawdę w grupie docelowej, do której kierujemy komunikaty, oraz w doborze słów kluczowych. Z tego też powodu, Local SEO ma za zadanie docierać do grupy osób, która jest zainteresowana produktem lub usługą aktualnie dostępną w danym regionie. I tutaj regionem może być między innymi:
- dzielnica,
- ulica,
- województwo
- czy miasto.
Stąd pozycjonowanie lokalne jest szczególnie skuteczne, kiedy chcemy promować witrynę, działającą jedynie na określonym terytorium. Takim przedsiębiorstwem, które chce zdobywać wysokie pozycje w TOP10, TOP20 i TOP50 w SERP-ie, może być na przykład:
- restauracja,
- kwiaciarnia,
- salon fryzjerski,
- krawcowa,
- lub mechanik.
I mogą oni pozycjonować się na takie frazy kluczowe, które są związane z lokalizacją. Dla przykładu kwiaciarnia w Warszawie może dobrać następujące frazy lokalne dla swojego biznesu:
- kwiaciarnia warszawa,
- poczta kwiatowa warszawa,
- kwiaty z dostawą warszawa,
- bukiety warszawa,
- kwiaty na zamówienie warszawa,
- sklep z kwiatami warszawa,
- kwiaciarnia warszawa ochota,
- kwiaciarnia warszawa żoliborz,
- itd.
Warto jednak pamiętać o tym, że Local SEO nie opiera się tylko i wyłącznie na doborze odpowiednich fraz lokalnych. A mianowicie ważnym czynnikiem jest tutaj również Geolokalizacja. Ta usługa od Google działa na podstawie:
- adresu IP,
- miejsc, które oznaczyliśmy etykietą,
- sieci Wi-Fi oraz komórkowej,
- wcześniejszej aktywności w Internecie,
- oraz GPS-a.
pozwala otrzymywać użytkownikom zorientowane na nich bezpłatne wyniki wyszukiwania. I to bez potrzeby wpisywania lokalizacji, w której w danym momencie się znajdują. Żeby potencjalnym klientom to właśnie nasza domena pokazała się w SERP-ie, musimy zadbać również o szereg innych działań on-site i off-site, o których powiemy w dalszej części artykułu.
Pozycjonowanie ogólne
Celem pozycjonowania ogólnego stron internetowych jest zwiększenie widoczności witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na różnych poziomach. Włącznie z omawianym tutaj poziomem lokalnym, ale również poziomem krajowym, jak i międzynarodowym. Stąd pozycjonowanie ogólne ma na celu osiągnięcie, jak najwyższych pozycji w SERP-ie, dla jak największej liczby fraz kluczowych wszelkiego typu. W tej strategii SEO wykorzystywane są m.in.:
- Frazy generyczne - są to słowa kluczowe o szerokim znaczeniu, często nieprecyzyjne, co utrudnia zrozumienie intencji użytkownika. Choć cieszą się dużym zainteresowaniem w wyszukiwarce Google, to nie zawsze przekładają się na zwiększoną skuteczność konwersji. Przykładem może być tutaj wpisanie w SERP-ie nazwy zawodu "florystka", która może oznaczać różne intencje użytkownika.
- Frazy z długiego ogona - są to słowa kluczowe precyzyjne wskazujące na konkretny user intent. Wprawdzie mają mniejszy wolumen wyszukiwań, ale o wiele wyższy współczynnik konwersji. Dodatkowo, Google potrafi lepiej dopasować bezpłatne wyniki wyszukiwania do fraz typu long tail. Przykładem może być tutaj „florystka na wesele”.
- Frazy brandowe - są to słowa kluczowe zawierające nazwę marki lub kombinację („nazwa marki + produkt”, „nazwa marki + usługa”). Użytkownicy, którzy wpisują tego typu zapytania, są najczęściej stałymi klientami. Dlatego można sądzić, że posiadają wiedzę na temat danego brandu. A z tego miejsca jest już krótka droga do generowania naprawdę wysokiego współczynnika konwersji. Stąd opłacalne jest stosowanie takich wyrażeń, jak: „Reebok” czy „Reebok Sneakersy”.
- Frazy produktowe - tego rodzaju wyrażenia wskazują na konkretny produkt, model lub markę produktu. Często łączą w sobie frazy z długiego ogona oraz brandowe. W związku z tym bardzo często prowadzą one bezpośrednio do zakupu, ponieważ klienci poszukają właśnie tego konkretnego produktu. A mowa tutaj o takich słowach, jak: „Reebok Court Advance Bold”, „Reebok Royal Cliog 3.0” czy „Reebok Glide”.
- Frazy informacyjne - pytania użytkowników dotyczące problemów, np. „Jakie buty na kort tenisowy?” lub „Jakie buty do biegania w terenie?”. Są to najczęściej stosowane zapytania o niższym potencjale sprzedażowym. Niemniej jednak korzystanie z takich słów kluczowych może pozytywnie wpłynąć na naszą witrynę, zwiększając jej Topical Authority, czyli poziom autorytetu w danej branży.
Jak widzimy, pozycjonowanie ogólne i pozycjonowanie lokalne to dwie powiązane, ale różniące się nieco od siebie strategie optymalizacji witryn internetowych.
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Profil Firmy w Google
Profil Firmy w Google, dawniej nazywany Google Moja Firma, jest jednym z prostszych sposobów na to, aby zwiększyć na swojej stronie lokalny ruch organiczny. Żeby jednak przyciągnąć do siebie sporą liczbę użytkowników za pośrednictwem bezpłatnych wyników wyszukiwania, należy zadbać o kilka elementów, które pozwolą nam odpowiednio zoptymalizować wizytówkę naszego przedsiębiorstwa. Ale najpierw zacznijmy od początku.
Zweryfikowanie Profilu Firmy w Google
Rzeczą, o którą musimy zadbać w pierwszej kolejności, jest zweryfikowanie tego, czy w przeszłości nie został już założony Profil naszej Firmy w Google. W końcu jeżeli już od jakiegoś czasu należące do nas przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku, w przeszłości mogła zostać już założona przez kogoś z zewnątrz Wizytówka w Mapach Google. Jeżeli po researchu okaże się, że jednak ją mamy, wystarczy, że ją zgłosimy i poprosimy o dostęp. W tym celu wystarczy wejść na stronę internetową, która jest dostępna pod adresem https://business.google.com/create/new. Tam po wpisaniu nazwy naszej firmy musimy wysłać prośbę o dostęp.
Źródło: https://business.google.com/create/new
Założenie Profilu Firmy w Google
A co w przypadku, kiedy Wizytówka naszego przedsiębiorstwa w Google Maps nie została jeszcze utworzona? Wystarczy, że Profil Firmy najzwyczajniej w świecie skonfigurejemy. Dlatego więc warto zacząć od wprowadzenia oficjalnej nazwy swojej działalności gospodarczej do menadżera Google Moja Firma. Szacuje się, że sam proces weryfikacji przez wyszukiwarkę powinien trwać maksymalnie tydzień czasu.
Źródło: https://business.google.com/create/
Profil Firmy w Google i działania optymalizacyjne
Warto nadmienić, że opisywane tutaj działania optymalizacyjne związane z Wizytówką w Mapach Google mają na celu wspomóc promocję firm w sieci, a co za tym idzie, pozyskać grono osób, zainteresowanych waszą ofertą. Jak wynika z danych, zaczerpniętych ze statystyk Google, przeważająca liczba potencjalnych klientów trafia na daną stronę internetową poprzez tzw. „Odkrywanie”:
Źródło:https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/685/na-czym-polega-pozycjonowanie-w-google-maps
Oznacza to następującą sytuację. Kiedy internauci wpisują w okno wyszukiwarki lokalne frazy kluczowe, związane z daną usługą lub produktem, w sporej ilości przypadków, jako pierwsze ukazują im się wspomniane Profile Firmy w Google:
- w górnej części bezpłatnych wyników wyszukiwania,
- lub obok listingu w SERP-ie.
Wchodząc na jedną z wybranych Wizytówek w Google, internauci mają szansę wstępnie zapoznać się z zamieszczonymi tam informacjami o przedsiębiorstwie. A następnie zrobić o jeden krok dalej, czyli kliknąć link kierujący na naszą stronę internetową.
Profil Firmy w Google staje się więc dobrym sposobem na uzupełnienie działań pozycjonowania lokalnego w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dlatego też musimy zadbać o takie elementy wizytówki, jak:
Nazwa firmy
Istotnym elementem pod kątem lokalnej optymalizacji Wizytówki jest umieszczenie poprawnej nazwy firmy w Google Maps. Zgodnie z wytycznymi zaczerpniętymi z ogólnodostępnych dokumentacji, nazwa naszego przedsiębioestwa powinna być zgodna z tą widoczną na szyldzie budynku siedziby lub przynależących do niej oddziałów. Jednak zauważyć można, że wielu właścicieli biznesów stosuje pewne praktyki, które mają na celu zwiększenie efektywności swoich wizytówek w Mapach Google. A wszystko po to, by osiągać jak najlepsze pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Z tego też względu spotkać można kombinacje typu:
- „Nazwa firmy – ogólny opis działalności + region/miasto/dzielnica”.
Na przykład po wpisaniu frazy kluczowej „poczta kwiatowa”, będąc fizycznie w Rzeszowie, uzyskaliśmy następujące wyniki:
- „Kwiaciarnia "Cuda Wianki' POCZTA KWIATOWA Rzeszów”
- czy „Telekwiaciarnia Rzeszów - florystyczna poczta, kwiatowa dostawa”.
Jak widzimy, nazwa firmy została zoptymalizowana o frazę poboczne oraz lokalną.
Ogólna kategoria prowadzonych usług
W ogólnej kategorii wybór prowadzenia usług ogranicza się tylko do jednej, najbardziej podstawowej. Stąd najważniejsze jest tu to, aby wspomniany element jak najlepiej tłumaczył charakter działalności naszego biznesu. A wszystko dlatego, że będzie on najczęściej pojawiał się przed oczami użytkowników w SERP-ie. Warto zatem zapoznać się z Wizytówkami firm konkurencji oraz ich kategoriami podstawowymi, po to, by na ich wzór przygotować dla siebie optymalne rozwiązanie.
W związku z tym, że zależy nam na pozycjonowaniu lokalnym naszego Profilu Firmy w Google, rekomendowalibyśmy użycie w kategorii podstawowej fraz, związanych z lokalizacją naszego przedsiębiorstwa lub jego oddziałów. Z tego też względu sugeruje się rozwiązanie, w postaci frazy lokalnej typu: „Kwiaciarnia Rzeszów”.
Produkty
Ta funkcjonalność daje możliwość bezproblemowego dodania do Wizytówki wytypowanych produktów naszej firmy. Dzięki takiemu rozwiązaniu potencjalni klienci już na etapie przeglądania Map Google będą mieli zarys tego, co będą mogli znaleźć w asortymencie danej strony czy sklepu.
Dodając najbardziej priorytetowe produkty do Wizytówki, które będą zoptymalizowane o odpowiednie grafiki oraz notatki, będziemy mogli dostać szansę na poprawę współczynnika klikalności, tzw. Click-Through Rate (CTR). Zdjęcia użyte w Profilu Firmy w Google powinny posiadać przyjazne dla SEO nazwy plików.
Unikamy więc nic nieznaczących nazw typu: 483659397567954.jpg, stock_1645334.jpg - używając w zamian takich, jak:
nazwa—oferowanego-produktu-bez-polskich-znakow-lokalizacja.jpg. Na przykład: bukiecik-na-reke-rzeszow.jpg.
Wpisy
W związku z tym, że wspomniana wcześniej funkcjonalność „Usługi” jest dostępna tylko dla wybranych Profilów Firmy w Google, sugeruje się również aktywnie korzystanie z sekcji wpisów. Można tam umieszczać serię na przykład związaną z oferowanymi przez naszą usługami w ramach danego regionu. Mamy tutaj na myśli takie zagadnienia, jak:
- „Układanie bukietów w Rzeszowie. Poradnik krok po kroku”
- „Splatanie wianków komunijnych z żywych kwiatów w Rzeszów. Na czym polega?”
- „Warsztaty tworzenie bukiecików na rękę w Rzeszowie. Gdzie warto się zapisać?”.
Dlatego też, aby jakoś urozmaicić Profil firmy w Google, można regularnie dodawać na Wizytówce unikalne treści, które niejako będą przypominać newsy na blogu lub krótkie informacje prasowe z odnośnikiem do strony internetowej.
Opis o firmie
Zachęcamy również umieszczać tzw. Opis firmy, który może też bezpośrednio przełożyć się na pozycjonowanie lokalne Wizytówki. A wszystko za sprawą zoptymalizowania jego treści o słowa kluczowe związane z lokalizacją. To one w ostatecznym rozrachunku mogą mieć przełożenie na większą liczbę odwiedzających, którzy trafili z Organic traffic. Warto w tym miejscu zauważyć, że Opis o firmie będzie jedynie wyświetlał się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, natomiast w mapach Google stanie się niewidoczny dla użytkowników.
Opinie użytkowników, a pozycjonowanie lokalne
Opinie klientów w Profilu Firmy Google mogą mieć także ogromne znaczenie w pozyjonowaniu lokalnym naszego przedsiębiorstwa. Nie ma co ukrywać, że w przeważającej ilości przypadków preferujemy produkty lub usługi:
Samo Google mówi o tym, że opinie użytkowników mogą mieć decydujący wpływ na to, jakie przedsiębiorstwa pojawiają się w wynikach wyszukiwania określanych jako Google Local Pack. Przeprowadone badania wykazują, że:
- po pierwsze, aż 82% użytkowników sprawdza opinie o lokalnych firmach w sieci przed dokonaniem jakiejkolwiek formy konwersji,
- po drugie, większość klientów ma w zwyczaju czytać średnio dziesięć recenzji danego produktu czy usługi przed udaniem się na stronę lub do siedziby danego biznesu,
- po trzecie, 97% użytkowników czytających opinie zwraca szczególną uwagę na odpowiedzi właścicieli Profilów Firm w Google.
Dlatego tak ważne jest dbanie nie tylko o ilość opinii, ale także o jakość oraz o komunikację z nowymi, jak i stałymi klientami. Zachęcanie interesantów do kontaktu z firmą w przypadku pytań, wątpliwości lub uwag, dotyczących zamówień jest dobrym rozwiązaniem pod kątem interpersonalnej komunikacji internetowej.
Wsparcie pozycjonowania lokalnego
Optymalizacja SEO w pozycjonowaniu lokalnym
Optymalizacja SEO w pozycjonowaniu lokalnym różni się od standardowego pozycjonowania, głównie poprzez wspomnianą na wstępie grupę docelową, do której kieruje komunikaty. Wśród odbiorców mamy w końcu zarówno klientów:
- którzy szukają usług lub produktów w swojej najbliższej okolicy
- oraz tych, którzy chcą poznać ofertę firm działających w danym obszarze.
Aby zapewnić trafność wyników dla tego rodzaju klientów, warto w swojej strategii SEO skoncentrować się na optymalizacji pewnych elementów na stronie, które mogą nam przynieść realną korzyść. Zatem, na co warto zwrócić uwagę pod kątem robotów sieciowych i użytkowników, podczas optymalizacji swojej witryny?
Dane strukturalne dla firm działających lokalnie
Dane strukturalne dla firm działających lokalnie są znacznikami, które są umieszczane w kodzie HTML, w preferowanym przez Google formacie JSON-LD. Rich snippets pod względem optymalizacji przynoszą naprawdę wiele korzyści dla naszego biznesu. A mianowicie, kiedy mamy odpowiednio wdrożone dane uporządkowane, to istnieje szansa na to, że właśnie nasza witryna zostanie pokazana m.in. w Panelu Wiedzy Google lub w karuzeli z Wizytówkami Firm. I tym samym będzie odpowiadać na wprowadzone zapytania użytkowników, przekazując takie informacje, jak godziny otwarcia czy opinie o przesiębiorstwie. Możemy również umożliwiać użytkownikom dokonywanie rezerwacji lub zamówień bezpośrednio z ogranicznych wyników wyszukiwania, korzystając z tzw. interfejsu Maps Booking API.
Landing page województw lub miast
Lokalne strony docelowe, zwane także Landing page, są stworzone specjalnie do celów lokalnego pozycjonowania. Mają tak naprawdę za zadanie przyciągnąć użytkowników z określonych regionów. Dzięki nim można zwiększyć szansę na dotarcie do użytkowników, którzy faktycznie potrzebują naszych produktów czy usług. Dobrą praktyką jest tworzenie dedykowanych Landing page dla wybranych w strategii SEO województw i miast.
Źródło:Przykład Landing Page dla dzielnic Londynu jednego z naszych klientów. Źródło: https://friendlymoveslimited.co.uk/services/man-and-van/
Znacznik tytułowy, meta description
Przyjmijmy założenie, że strona internetowa zdecydowała się stworzyć Landing Page dedykowany danym dzielnicom. Musimy więc przeprowadzić stosowaną analizę lokalnych fraz kluczowych – czyli takich zawierających w sobie nazwę regionu danego miasta – która pozwoli nam stworzyć w pełni zoptymalizowany znacznik tytułowy i znacznik meta description. Wdrażając w ich obręb słowa kluczowe i poboczne związane z lokalizacją, będziemy mieli szansę na to, aby dotrzeć do określonej grupy osób, poszukującej danej oferty w swojej najbliższej okolicy.
Optymalizacja treści
W kontekście pozycjonowania lokalnego, treści odgrywają kluczową rolę z dwóch powodów. Po pierwsze, roboty Google pozytywnie oceniają strony zawierające wartościowy i unikalny content. Po drugie użytkownicy są zainteresowani czytaniem tekstów na stronie internetowej, które umożliwiają im znalezienie potrzebnych informacji i odpowiedzi na praktycznie większość ich pytań.
Dlatego ważne jest, aby pamiętać o tym, że nie wystarczy umieścić dowolnego tekstu w witrynie. Każda treść musi być starannie przemyślana i dopasowana do potrzeb odbiorców i formy, którą przyjmuje content. Stąd wspomniany na wstępie dobór odpowiednich słów kluczowych związanych z lokalnymi usługami lub produktami ma znaczący wpływ na efektywne pozycjonowanie strony internetowej. Z jednej strony, teksty czy grafiki powinny zostać odpowiednio zoptymalizowane o frazy lokalne, a z drugiej nie powinniśmy zbyt natarczywie upychać ich na stronie, by uniknąć efektu spamowania. Współpracując z działem contentu i copywriterami, specjaliści w swojej dziedzinie powinni przyjąć optymalne rozwiązania tak, aby dana strona internetowa zajmowała wysokie pozycje w organicznych, tych lokalnych wynikach wyszukiwania.
Lokalne SEO to niższe koszty i szybsze efekty
Inwestycja w pozycjonowanie lokalne ma wiele korzyści dla firm. A mianowicie: może zapewnić niższe koszty i szybsze efekty w porównaniu z pozycjonowaniem na większą skalę. Dodatkowo w łatwiejszy sposób może pomóc osiągnąć wysokie pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania, ponieważ dana strona walczy z mniejszą liczbą konkurentów. Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie lokalne nadal wymaga od nas – jako specjalistów – regularnej analizy pozycji w wyszukiwarce Google oraz ciągłego wdrażania nowych rozwiązań, aby utrzymać wyniki w lokalnych wynikach wyszukiwania. Chcąc osiągać trwałe efekty, konieczne jest prowadzenie kompleksowych działań w perspektywie długofalowej.
Znajdź swoje miejsce na rynku lokalnym
Jak wspomnieliśmy, pozycjonowanie lokalne stron internetowych jest szczególnie korzystne dla firm, których główną grupą docelową są osoby z konkretnego obszaru. Niemniej jednak również inne przedsiębiorstwa, mogą skorzystać z zalet lokalnej strategii SEO. A mianowicie, poprzez pozycjonowanie stron docelowych na miasta, nawet jeśli nie posiadają tam swojej siedziby. Przykładami takich firm mogą być np.: firmy fotowoltaiczne. W końcu świadczą one swoje usługi na różnych obszarach, wykonując pomiary, projektując instalację fotowoltaiczną i montując ją na miejscu wykonania zlecenia.
Streszczenie
- Pozycjonowanie lokalne to strategia marketingowa polegająca na zwiększeniu widoczności biznesu w wynikach wyszukiwania dla określonego obszaru geograficznego.
- Pozycjonowanie lokalne skupia się na zwiększeniu widoczności biznesu w wynikach wyszukiwania dla danego miejsca, podczas gdy pozycjonowanie ogólne ma na celu zwiększenie ogólnej widoczności strony w wynikach wyszukiwania, bez konkretnego ograniczenia terytorialnego.
- Profile Firmy w Google są ważne pod kątem pozycjonowania lokalnego, ponieważ pozwalają na bezpośrednie wypromowanie biznesu w wynikach wyszukiwania Google i Google Maps, a także umożliwiają klientom łatwe znalezienie i kontakt z daną firmą, co może przyczynić się do zwiększenia widoczności witryny w wynikach lokalnych.
- Zdobywanie linków z zewnętrznych domen, które będą kierować do strony naszego biznesu, działa jak wirtualne wskazówki dla wyszukiwarek, co pomaga w uznaniu witryny za bardziej wartościową i wpływa na zwiększenie pozycji w TOP10, TOP20 i TOP50 lokalnych wyników wyszukiwania.
- Wewnętrzna optymalizacja strony pod kątem fraz lokalnych ma znaczenie, ponieważ pomaga w lepszym dopasowaniu witryny do zapytań użytkowników, poszukujących produktów lub usług w konkretnym regionie. Przyciąga tym samym do strony bardziej skłonnych do zakupu lub skorzystania z usługi użytkowników.
Podsumowanie
Pozycjonowanie lokalne ma duży potencjał, ponieważ pozwala na skuteczną promocję regionalnych biznesów, które zazwyczaj skupiają swoją działalność w obrębie danego obszaru geograficznego. Dzięki temu, że potencjalni klienci mogą łatwiej znaleźć informacje o biznesie w swojej okolicy, zwiększa się szansa na przyciągnięcie ich uwagi i skłonienie do skorzystania z usług lub zakupu produktów na naszej stronie lub w e-sklepie. Pozycjonowanie lokalne pozwala także na konkurowanie z innymi firmami, działającymi w tej samej branży w danym regionie. Ponadto, z uwagi na rosnącą popularność wyszukiwarek lokalnych oraz Google Maps pozycjonowanie lokalne staje się coraz bardziej istotne w skutecznym prowadzeniu biznesu.