Narzędzia do doboru fraz kluczowych, które warto stosować, aby zoptymalizować stronę

W branży SEO podstawą osiągnięcia sukcesu jest odpowiedni dobór fraz kluczowych. Właściwie wyselekcjonowane słowa mają, wpływ na dalsze prawidłowe planowanie działań pozycjonerskich oraz na późniejszy efekt w postaci zwiększenia widoczności i ruchu.
13 lipca 2022

Z tego względu prawidłowo przygotowana analiza fraz, ułatwia cały proces optymalizacji strony, prowadzenie działań off-site (linkbuildingu), a także pomaga w tworzeniu contentu. Oczywiście fraz kluczowych nie dobierzemy trafnie z głowy. Niemniej jednak istnieje wiele narzędzi, zarówno płatnych, jak i darmowych, które  mogą nam w tym pomóc. Jakie są to rozwiązania oraz co nam oferują ?  Postaramy  się  wyjaśnić w tym artykule.

Spis treści:

  1. Czym jest analiza fraz kluczowych? 
  2. Narzędzia przydatne do wykonania analizy słów kluczowych 
  3. Planer słów kluczowych Google Ads – darmowe narzędzie wprost od Google 
  4. Podpowiedzi Google – prosty sposób na poznanie fraz kluczowych 
  5. Google Trends – poznaj frazy zyskujące na popularności 
  6. Senuto – intuicyjne narzędzie pełne użytecznych funkcji 
  7. Ahrefs – analiza fraz nie tylko w polskim języku 
  8. Semstorm – narzędzie do analizy słów kluczowych 
  9. Answer The Public – poznaj pytania jakie zadają internauci 
  10. Analiza fraz kluczowych z SurferSEO 
  11. Streszczenie 
  12. Podsumowanie

Czym jest analiza fraz kluczowych?

Analiza fraz to nic innego jak szczegółowa weryfikacja słów takich jak np.: „motoryzacja” lub grup wyrazów np.: „rowery górskie” pod różnymi aspektami, takimi jak: ilość wyszukiwań, szacowany ruch, stawka CPC czy trudność słowa kluczowego. Działanie to ma na celu zwiększenie widoczności określonej strony internetowej w wyszukiwarce, takiej jak Google czy Bing lub innej. Frazy dobierane są indywidualnie do określonej podstrony, a jeżeli taka nie istnieje, a pożądana fraza określa część naszego asortymentu, to taką podstronę należy pod nią utworzyć. Analizowane frazy oczywiście nie są oparte o własne przeczucie czy przypadek. Zazwyczaj są to wyrażenia lub określone słowa, które wpisywane są w wyszukiwarkę przez internautów (potencjalnych klientów, odbiorców naszych treści).

Poprzez szczegółowo i trafnie przeprowadzoną analizę, dana strona ma szansę wypozycjonować się w wynikach organicznych, na wysokie pozycje, pod dane zapytanie użytkownika.

Jak już się pewnie domyślacie, dobór fraz kluczowych jest najważniejszym oraz pierwszym i powtarzalnym, a także wciąż modyfikowanym działaniem, jakie podejmuje specjalista SEO. Oczywiście w tej pracy ekspert wspomaga się licznymi narzędziami do przeprowadzania analizy fraz. Jedne są płatne inne darmowe, ale równie dobre i skuteczne. Poznajmy więc je bliżej i dowiedzmy się, jak z nich   efektywnie  korzystać, aby prawidłowo zoptymalizować stronę!

Narzędzia przydatne do wykonania analizy słów kluczowych

Dobór trafnych słów kluczowych do odpowiednich podstron nie jest łatwym zadaniem, niemniej jednak koniecznym w celu uzyskania wartościowych konwersji.  Nie możemy dobierać ich na wyczucie, ponieważ to, co może nam się wydawać jako właściwe słowo kluczowe, może zupełnie nie być wyszukiwane przez użytkowników. Z tego względu konieczne jest zastosowanie odpowiednich narzędzi ułatwiających analizę słów kluczowych.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Planer słów kluczowych Google Ads – darmowe narzędzie wprost od Google

Planer Słów Kluczowych jest bezpłatnym narzędziem, z którego może skorzystać praktycznie każdy. Jest to całkiem proste rozwiązanie dające sporo wartościowych wyników. Należy jednak pamiętać, że działa ono na dwa sposoby:

  • Dla użytkowników posiadających aktywne kompanie Google Ads, Planer Słów Kluczowych posiada więcej zaawansowanych funkcji oraz wskazuje szczegółowe ilości wyszukiwań dla każdej frazy,
  • Dla użytkowników nieposiadających aktywnych kampanii, funkcje są bardziej ograniczone, a same iczby  wyszukiwań przedstawiane są w przedziałach, przez co wyniki obarczone są sporym błędem.

Fakt, że jest to darmowe narzędzie oferowane przez Google oznacza, że warto skorzystać z jego wsparcia. Jedną z jego przydatnych funkcji jest „Poznaj nowe słowa kluczowe”.

Planer Słów kluczowych Google Ads - https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/tools/keyword-planner/.

Narzędzie opiera się na proponowaniu nowych słów kluczowych i wyrażeń na podstawie wpisanych przez nas wyrazów. Oczywiście zaproponowane wyniki posiadają wszystkie niezbędne statystyki, które pomagają nam zrozumieć wartość odpowiednich wyrażeń.

Jak można zauważyć na powyższym screenie, oprócz nowych słów kluczowych otrzymujemy:

  • Średnią miesięczną liczbę wyszukiwań – czyli to, ile osób w ciągu miesiąca wyszukuje dane zapytanie. Im większa liczba, tym fraza bardziej wartościowa, ponieważ może ściągnąć większą liczbę użytkowników na naszą stronę,
  • Trendy – pokazują w których  miesiącach, internauci wykazywali większe lub mniejsze zainteresowanie frazą,
  • Konkurencję – poziom trudności danej frazy, czyli ile stron się na nią pozycjonuje. Konkurencja duża oznacza, że trudniej będzie osiągnąć wysokie pozycje w krótkim czasie.

Warto również wspomnieć o możliwości filtrowania otrzymanych wyników. Jeżeli na przykład chcemy wykluczyć zestawienia fraz z dystrybutorem np.: „wiertarka Castorama”, to bez problemu to wykonamy.

Podpowiedzi Google – prosty sposób na poznanie fraz kluczowych

Kolejnym wartościowym i darmowym narzędziem są same podpowiedzi wyszukiwarki Google. One również oparte są na konkretnych informacjach, które posiada wyszukiwarka. Google nie podpowiada nam byle czego, tylko wskazuje najbardziej zbliżone, do naszego zapytaniasłowa kluczowe. Niestety korzystając z tych podpowiedzi, nie otrzymamy dokładnej liczby wyszukiwań dla danego zapytania. Niemniej jednak można te frazy wykorzystać jako uzupełniające do opisu kategorii bądź do stworzenia  nowej publikacji na blogu.

Propozycje Google pojawiają się w dwóch miejscach:

1. Wpisując naszą frazę w pasek wyszukiwania, rozwijają się dodatkowe propozycje wyszukiwania.

2. Po otrzymaniu wyników, pod ostatnim SERP-em również pojawiają się podobne wyszukiwania.

Google Trends – poznaj frazy zyskujące na popularności

Google Trends jest to usługa ułatwiająca nam wgląd w statystyki oraz informacje na temat trendów w wyszukiwarce Google. Zanim jednak zaczniemy korzystać z tego narzędzia, powinniśmy poznać znaczenie słowa trend. Słownik Języka Polskiego tłumaczy to wyrażenie, jako „istniejący w danym monecie kierunek rozwoju w jakiejś dziedzinie”. Mówiąc krótko, Google Trends przedstawia w ujęciu czasowym popularność podanej przez nas frazy. Ponadto prezentuje najpopularniejsze tematy w danym dniu dla określonego kraju, co również możemy wykorzystać np. do planowania artykułów newsowych.

  • Dzienne trendy wyszukiwania

Google Trends - https://trends.google.com/trends/trendingsearches/daily?geo=PL.

Ta opcja przedstawia popularne tematy z danego dnia. Rozwijając poszczególny wers, można zobaczyć, jakie artykuły powstały na temat danego zagadnienia.

  • Trendy wyszukiwania w czasie rzeczywistym

Trendy w czasie rzeczywistym przedstawiają wzrost lub spadek popularności danego zagadnienia w ujęciu godzinowym. Po rozwinięciu danego wiersza można sprawdzić dokładny wykres oraz przydatne podobne zapytania:

Dodatkowo dzienne trendy możemy podzielić na poszczególne kategorie, takie jak biznes czy sport. To rozwiązanie pomaga dokładnie uściślić wartościowe dla nas wyniki.

  • Trendy dla określonej frazy kluczowej

Ta opcja może być szczególnie przydatna, jeżeli poszukujemy fraz do artykułu. Na ich podstawie możemy wykreować treść, która stanie się niebawem bardzo popularna, a nasz artykuł szybko wypozycjonuje się na pierwsze pozycje pod dane zapytanie. Jak można się domyślić, po  pewnym czasie, ściągniemy sporą grupę użytkowników zainteresowanych daną tematyką.

Korzystając z tej opcji, możemy również poznać podobne do naszego zapytania tematy oraz zyskujące na popularności i popularne zapytania.

Te frazy również możemy z powodzeniem wykorzystać do tworzonych treści.

Senuto – intuicyjne narzędzie pełne użytecznych funkcji

Senuto jest to polskie narzędzie płatne, bardziej rozbudowane niż Planer Słów Kluczowych, ale równie proste i intuicyjne w obsłudze. Darmowy okres próbny trwa tylko 14 dni, ale to w zupełności wystarcza, aby poznać podstawowe funkcje. Senuto oferuje wiele ciekawych rozwiązań ułatwiających działania pozycjonerskie, takie jak analiza widoczności, baza słów kluczowych, monitoring oraz analiza SERP. My jednak na potrzeby artykułu skupimy się na bazie słów kluczowych.

Baza słów kluczowych - Senuto https://app.senuto.com/keywords-explorer.

Chcąc dokonać analizy, wystarczy w odpowiednie pole wpisać naszą frazę, wybrać kraj oraz kliknąć wyszukaj. Jednocześnie możemy zweryfikować do pięciu fraz. Warto jednak pamiętać, aby były zbliżone tematycznie np.: rowery górskie, damskie rowery górskie, męskie rowery górskie, rowery MTB i podobne.

Otrzymane frazy posiadają ilość wyszukiwań oraz stawki CPC i trendy popularności. Dodatkowo każdą frazę możemy zweryfikować pod kątem wariacji.

Otrzymane wyniki mamy możliwość odfiltrować na wiele sposobów, co znacznie ułatwia odnalezienie najbardziej wartościowych dla nas fraz.

Na podstawie wygenerowanych wyników można także zweryfikować:

  • Popularne zapytania

Są to zapytania wygenerowane na bazie podanych przez nas fraz kluczowych oraz liczba ich wyszukiwań.

  • Słowa zależne

Są to słowa powiązane z określoną frazą w sposób semantyczny, czyli znaczeniowy.

  • Grupy słów

Grupy słów to narzędzie, za pomocą którego można zweryfikować zbitki wyrazowe, jakie najczęściej pojawiają się w kontekście wyszukiwanej frazy kluczowej. Po wprowadzeniu przez nas pożądanej frazy algorytm generuje wszystkie frazy powiązane z tą wpisaną przez użytkownika. Następnie system dzieli je na grupy słów powiązanych na poziomie językowym.

Ahrefs – analiza fraz nie tylko w polskim języku

Ahrefs to jedno z ważniejszych narzędzi wykorzystywanych przez specjalistów SEO. Zazwyczaj stosowane jest do audytowania stron, a także do analizy profilu linkowania. Niemniej jednak szereg różnych funkcji, może być także śmiało wykorzystywany przez copywriterów. Mowa tu o funkcjonalności Keyword Explorer. Ahrefs jest oczywiście narzędziem płatnym dostępnym w kilku pakietach oferujących różnorodne opcje.

To kompletne narzędzie posiada ogromną bazę słów kluczowych i wspiera ponad 171 krajów w zestawieniu z 10 najpopularniejszymi przeglądarkami. Ahrefs wykorzystuje dane z clickstream aktualizowane co miesiąc, dzięki czemu użytkownicy otrzymują zawsze najświeższe dane.

Otrzymane dane podzielone są na określone wskaźniki, takie jak:

  • Keyword Difficulty – określa on, jak trudno będzie wypozycjonować się na określone słowo kluczowe, na podstawie najlepszych konkurentów w SERP.
  • Wskaźnik kliknięcia – wysoki wolumen wyszukiwań nie zawsze równa się duża klikalność. Ahrefs pokazuje szacunkowo, jaka jest liczba kliknięć danej frazy kluczowej.
  • Temat nadrzędny – to wskaźnik określający, czy można rankować na wybrane przez nas słowo kluczowe celując w bardziej ogólny temat.
  • Podgląd SERP i Historia Pozycji – dane te pomagają przeanalizować konkurencję będącą wysoko na dane słowo kluczowe. Dzięki temu otrzymujemy informacje co zmienić na własnej stronie, aby było lepiej.
  • Listy słów kluczowych – opcja ta umożliwia tworzenie własnych list słów kluczowych, które możemy wykorzystać do swoich działań w przyszłości.

W celu przeprowadzenia analizy słów kluczowych należy wybrać opcję Keyword Explorer z głównego menu Ahrefs.

Ahrefs Keywords Explorer - https://app.ahrefs.com/keywords-explorer.

Następnie określamy wyszukiwarkę, na której nam zależy, wpisujemy słowa kluczowe i wybieramy kraj, dla którego chcemy przeprowadzić analizę.

Przykład:

Po kliknięciu przycisku z lupką otrzymujemy szczegółową analizę danej frazy.

Możemy poznać wszystkie słowa kluczowe zawierające w sobie podaną przez nas frazę (pasujące wyrażenia).

A także:

  • Listę pytań na podstawie naszego słowa kluczowego,
  • Zestawienie pozostałych fraz, na jakie rankuje konkurencja z TOP 10, która również wysoko wyświetla się na hasło „mountain bike” (Powiązane frazy)
  • Sugestie wyszukiwania.

Co więcej, otrzymujemy historię zmian pozycji stron konkurencji, na podaną przez nas frazę z TOP 10 do TOP 100.

Powyższe zestawienie możemy porównać ze swoim serwisem i wyciągnąć odpowiednie wnioski.

Dzięki odpowiednim filtrom możemy szybko odnaleźć pożądane słowa kluczowe. Filtry umożliwiają odnalezienie fraz o odpowiednim wolumenie wyszukiwań, czy trudności słowa kluczowego. Można je również łączyć w celu zawężenia wyników.

Semstorm – narzędzie do analizy słów kluczowych

Semstorm to kolejne polskie narzędzie będące dużym wsparciem dla specjalistów SEO. Oferuje liczne rozwiązania, takie jak Analiza stron, Monitoring, Asystent contentu, Słowa kluczowe, Audyty czy Narzędzia treści. Niemniej jednak, na poczet artykułu skupimy się na funkcjonalności Słowa kluczowe.

W celu przeprowadzenia analizy słów kluczowych w Semstorm, możemy skorzystać z 6. opcji takich jak: SEO, Obrazki, Suggester, E-commerce, Generator tematów i Film.

Semstorm. Słowa kluczowe - https://app.semstorm.com/keywords.

W zależności od tego, w jakim celu analizujemy frazę kluczową, możemy wybrać dogodną opcję. Jeżeli mają być to frazy do tworzenia nazw plików lub atrybutów alt, powinniśmy wybrać opcję Obrazki.

Jeśli jednak chcemy wykonać opis filmu lub stworzyć dla niego wartościowy tytuł, to warto wybrać opcję Film.

Korzystając z funkcji SEO w Słowach kluczowych Semstorm, otrzymujemy szczegółowe zestawienie fraz powiązanych ze słowem, które wpisaliśmy w wyszukiwarkę. Otrzymane wyniki możemy dookreślić pod konkretne miasto, państwo oraz język i walutę. Dzięki temu uzyskane frazy możemy dopasować do znaczników title, nagłówków H1, meta description, czy też do opisu kategorii dla sklepu bądź strony targetowanej regionalnie.

Przykład:

Otrzymane zestawienie słów kluczowych posiada liczbę wyszukiwań ogółem oraz lokalnie, stawkę CPC, a także trend, poziom konkurencyjności i informacje o źródle, które zasugerowało tę frazę. Są to szczegółowe informacje, które pozwalają dopasować najlepsze słowa kluczowe do aktualnego zapotrzebowania. Jeżeli jednak zależy nam na wykonaniu ogólnej analizy, to wystarczy w pole „Słowo kluczowe” wpisać naszą frazę i kliknąć „Szukaj”.

Otrzymamy w ten sposób zestawienie fraz kluczowych podzielonych na kategorie, takie jak: Proste podpowiedzi, Słowa z przyimkami, Pytania, Video, Lista wszystkich słów kluczowych.

Ta opcja doskonale nadaje się do wymyślania tytułów artykułów i publikacji blogowych. Podobnie też działa częściowo darmowe narzędzie Answer The Public, o którym w dalszej części artykułu.

Answer The Public – poznaj pytania jakie zadają internauci

Kolejnym ciekawym narzędziem do analizy słów kluczowych jest Answer The Public. Oferuje ono szereg pomysłów na content i to w darmowej wersji. Doskonale nadaje się do poszukiwania tematów na artykuły, które będą związane z pożądaną frazą kluczową.

Answer The Public - https://answerthepublic.com/.

Answer The Public pozwala nam zapoznać się z tym, czego poszukują nasi potencjalni odbiorcy treści. Dzięki temu możemy tworzyć treści będące odpowiedzią na pożądane pytania zadawane w Google. W ten sposób zyskamy angażujące treści, które będą konwertowały!

Jak działa Answer The Public?

Aby rozpocząć swoje poszukiwania musimy na samym początku wybrać język i kraj, w którym narzędzie ma poszukiwać dane. Następnie podajemy naszą frazę i klikamy search.

Otrzymujemy wyniki z takich wyszukiwarek jak Google i Bing, w formie kołowego wykresu i listy słów kluczowych z przyimkami oraz zbiór pytań ułożonych alfabetycznie.

Sprawdźmy więc wyniki dla słowa „rowerek biegowy”.

Otrzymaliśmy gotowe tytuły artykułów blogowych, takie jak:

  • Jaki rowerek biegowy dla 2-latka,
  • Rowerek biegowy, na co zwrócić uwagę,
  • Jak dobrać rowerek biegowy,
  • Jak dopasować rowerek biegowy,
  • Kiedy kupić rowerek biegowy,
  • Itd…

Narzędzie wygenerowało również frazy na zasadzie porównań:

Uzyskaliśmy gotowe tytuły artykułów blogowych, takie jak:

  • Rowerek biegowy zalety i wady,
  • Rowerek biegowy czy z pedałami,
  • Rowerek biegowy czy czterokołowy,
  • Rowerek biegowy czy zwykły,
  • Itd…

Answer The Public stworzył także szereg zestawień z wykorzystaniem przyimków:

Jak więc można zauważyć, w prosty sposób otrzymujemy szereg wartościowych podpowiedzi, które znacznie ułatwią nam pracę nad contentem. Nie są to docelowe słowa kluczowe, lecz całe zwroty, jakie wpisują użytkownicy internetu do wyszukiwarki.

Analiza fraz kluczowych z SurferSEO

SurferSEO jest to polskie narzędzie oparte o chmurę. Jego zadaniem jest wspomaganie całego procesu optymalizacji stron internetowych w kontekście doboru słów kluczowych, tworzenia contentu i analizowania konkurencji. Zasada działania tego narzędzia pomaga zrozumieć użytkownikowi:

  • jaka długość tekstu jest potrzebna,
  • jakie czynniki rankingowe mają większe znaczenie dla danego słowa kluczowego,
  • jakie zastosować elementy w treści (nagłówki, grafiki, pogrubienia) itp., aby tekst mógł rywalizować z konkurencją.

Umiejętne wykorzystanie Surfera pozwala podnieść pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Co ważne nawet podstawowa znajomość narzędzia, umożliwia wykonanie zaawansowanych analiz w sposób intuicyjny.

Jedną z opcji Surfera, która ułatwia poznanie wartościowych słów kluczowych, jest Keyword Research.  Działanie tej funkcjonalności oparte jest na porównaniu naszego słowa kluczowego z konkurencją i wyświetleniu pozostałych słów kluczowych, na które wyświetlają się konkurenci. Dzięki temu mamy szansę tak dooptymalizować stronę, aby również wyświetlać się w wynikach organicznych na te frazy, co konkurencja. Korzystając więc z Keyword Research, otrzymujemy mnóstwo słów kluczowych o podobnym znaczeniu do tych, które  wpisaliśmy w narzędzie. Wyniki podzielone są na trzy grupy:

  • Similar Keywords (Podobne słowa kluczowe) – są to słowa kluczowe związane z podaną przez użytkownika frazą, na które rankuje przynajmniej dwie spośród TOP 20. stron. Są to również słowa związane z podaną frazą na poziomie semantycznym. Czyli otrzymujemy wyniki dokładne dla naszego zapytania, ale również inne słowa kluczowe, o tym samym znaczeniu. SurferSEO przedstawia procentowo zakres podobieństwa do głównej frazy.

SurferSEO Keyword Research - https://app.surferseo.com/keyword_analysis/keyword_research.

  • Having same terms (wszystkie słowa kluczowe zawierające wszystkie słowa z zapytania w dowolnej kolejności) – są to słowa kluczowe wygenerowane na podstawie podanej przez użytkownika frazy, ale w różnych zestawieniach.

  • Questions (Pytania) - są to pytania wygenerowane na podstawie podanej frazy kluczowej, na które rankuje przynajmniej dwie spośród TOP 20. stron.

Do każdej frazy dołączony jest moduł, ułatwiający zgłoszenie do analizy SERP naszego słowa kluczowego.

Dzięki analizie SERP bez trudu zweryfikujemy konkurentów, którzy wyświetlają się na dane słowo kluczowe. Określimy, jak długie mają treści na stronie, jak są napisane, gdzie zamieszczono określone słowa kluczowe itd...W ten sposób możemy wykreować znacznie lepszą optymalizację swojego serwisu.

Streszczenie 

  • Rozpoczynając prace nad swoją stroną internetową, warto dokładnie przeanalizować słowa kluczowe, na które chcemy się pozycjonować. Czy posiadamy pod nie dedykowane podstrony? A może atrybuty title nie zawierają kluczowych fraz? Koniecznie to zweryfikuj, tworząc analizę słów kluczowych.
  • Wykonując analizę słów kluczowych, nie możemy bazować jedynie na własnym doświadczeniu. To, co uważamy za „pożądaną” frazę, w rzeczywistości może nią nie być. Z tego względu warto posiłkować się narzędziami do analizy fraz.
  • Na rynku występuje całkiem sporo narzędzi do analizy słów kluczowych. Jedne są darmowe, inne płatne. Niemniej jednak wszystkie dają nam pogląd na słowa, które powinniśmy dobrać do swojej strony.
  • Nie zawsze fraza o dużym wolumenie wyszukiwań daje równie dużo kliknięć. Warto to zweryfikować np.: w Ahrefs.
  • Tworząc content na bloga, należy poznać potrzeby internautów. Warto wiedzieć, jakie zadają pytania i jakich poszukują odpowiedzi. Jeżeli postaramy się odpowiedzieć na ich potrzeby, to z pewnością zostaniemy docenieni przez Google i wygenerujemy konwersje. W poznaniu potrzeb potencjalnych klientów pomóc nam mogą narzędzia takie jak Answer The Public czy też Semstorm.
  • Analizując trendy wyszukiwania, wyprzedzimy konkurencje, tworząc treść zoptymalizowaną pod frazę, która niebawem będzie mocno wyszukiwana. W poznaniu trendów warto wykorzystać narzędzie Google Trends.
  • Optymalizacja strony na ogólne frazy typu „miski” może przynieść niskie efekty, ponieważ jest to fraza trudna i bardzo ogólna. Znacznie lepsze efekty przyniesie optymalizacja na bardziej szczegółowe frazy, takie jak np.  „miski dla psa”, które ściągną do nas klientów bardziej zainteresowanych ofertą. W celu poznania trudności danej frazy można skorzystać z Planera Słów Kluczowych Google Ads.
  • Poszukując słów kluczowych, warto wykorzystać narzędzie SurferSEO, które dopasuje do naszej frazy również słowa kluczowe, na które wyświetla się minimum 2 konkurentów spośród stron w TOP 20. W ten sposób dooptymalizujemy stronę na frazy konkurenta i zyskamy szansę na poprawę widoczności swojej oferty.

Podsumowanie

Praca specjalisty SEO to ciągłe analizowanie słów kluczowych, dopasowywanie ich do podstron, tworzenie nowych kategorii czy też kreowanie treści na bloga zoptymalizowanych pod konkretne zapytania internautów. W wielu tych działaniach pozycjonerzy wspierani są przez liczne narzędzia, które analizują słowa kluczowe, dając określone wyniki. Na ich podstawie można ocenić, czy warto optymalizować stronę pod dane słowo kluczowe, czy też nie.

Dostępne narzędzia typu Senuto, SurferSEO czy Ahrefs są proste w obsłudze i nie wymagają szczególnych umiejętności, dzięki temu nawet osoba z podstawową wiedzą o SEO powinna z powodzeniem poradzić sobie z ich obsługą. Warto pamiętać, że dobrze dobrane słowa kluczowe poprawiają pozycję strony w wynikach organicznych, a to z kolei przekłada się na pozyskanie nowych konwersji.

Mateusz Szteliga
AUTOR
Senior SEO Specialist
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 6 ocen

Inne wpisy