Książki towarzyszą nam na każdej płaszczyźnie życia. Od pogłębiania wiedzy o kulinariach, szukania pomysłów na aranżację wnętrz po biznes, promocję i sprzedaż internetową. Coraz częściej występują w wersji elektronicznej, jako audiobooki i e-booki. Jedno, co pozostaje niezmienne to słowo. Bez względu na jego formę, wciąż porusza, dostarcza informacji, komunikuje.
Marketing internetowy ciągle zmienia się, a pewne zasady ulegają dezaktualizacji, dlatego może wydawać się, że nie ma sensu sięgać po książki wydane kilka lat temu. Jednak w e-marketingu są pewne obszary, które stanowią bazę dla późniejszych rozwiązań i rozważań. Na przykład w kwestii sprzedaży i komunikacji zmieniają się narzędzia, ale istota przekazu pozostaje wciąż ta sama.
Jakie są najlepsze książki o e-marketingu oraz e-commerce? Na to pytania nie ma jednej odpowiedzi, chociażby ze względu na zróżnicowanie i liczbę publikacji, co nas cieszy – jest w czym wybierać. Oto nasza (subiektywna) lista książek, które przydadzą się specjalistom marketingu, zarządzającym działami sprzedaży, właścicielom przedsiębiorstw i osobom zajmującym się strategią w firmach, a także fanom marketingu i nowych technologii.
Spis treści:
- „E-marketing. Strategia, planowanie, praktyka”
- "E-biznes. Poradnik praktyka”
- "Trzy filary biznesu w Internecie"
- „Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta”
- „Księga Adsów. Twój przewodnik po dżungli social mediów”
- „Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw”
- „Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy”
- „Digital Business i E-Commerce Management”
- "Wizualny młotek"
- „SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy”
- „6 zasad wywierania wpływu na ludzi”
- „Sztuka zwycięstwa. Wspomnienia twórcy Nike”
- „Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach”
- "e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie"
- „Zakamarki marki”
- „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)”
- „Content marketing – współczesny poradnik po marketingu treści”
- „Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków”
- „Strategiczny brand marketing. Praktyczny przewodnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko”
- „Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw”
- „Prawo dla biznesu. E-commerce”
- „Sztuka rynkologii”
- "Marketing 4.0. Era cyfrowa"
- "E-commerce w praktyce. Lekcje skutecznej sprzedaży online"
- „To jest marketing!”
- „Biblia handlowca. Najbogatsze źródło wiedzy o sprzedaży”
- „Abc marketingu B2B”
- „IT Product Manager. Pierwsze kroki”
- "Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament"
- „Tajniki Konwersji. Jak zmienić potencjalnego klienta w zadowolonego nabywcę?”
- „E-commerce na platformach ofertowych Allegro, eBay, Amazon”
- „Kod kulturowy”
- „E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda”
- „Skuszeni. Jak tworzyć produkty kształtujące nawyki konsumenckie”
- „Konwersja w e-commerce”
- „Dawaj innym szczęście. Ścieżka pasji zysku i celu”
„E-marketing. Strategia, planowanie, praktyka”
To książka dla osób, które chcą uporządkować, ale i poszerzyć swoją wiedzę o marketingu internetowym, a więc studentów i specjalistów poszukujących skutecznych rozwiązań marketingowych. Eksperci marketingu internetowego i jednocześnie doświadczeni dydaktycy, piszą m.in.: o strategii i planowaniu e-marketingowym, mediach społecznościowych, zachowaniach konsumentów, personal brandingu, marketing automation, Google Ads i Google Analytics, usługach interaktywnych, e-mail marketingu.
Publikacja ta jest nam szczególnie bliska, bo autorem rozdziału o pozycjonowaniu stron internetowych i współautorem rozdziału o content marketingu jest Dyrektor Zarządzający Ideo Force, Wojciech Szymański.
„E-biznes. Poradnik praktyka”
Książka napisana przez przedsiębiorcę, szkoleniowca, eksperta w zakresie e-biznesu i e-marketingu, Macieja Dutko. Z poradnika praktyka, dowiesz się m.in. jak tworzyć przekonujące oferty, poprawić jakość obsługi, prowadzić komunikację e-biznesową z klientem, budować przewagę konkurencyjną. W ostatnim rozdziale znajdziesz największe e-mity, a także e-niewypały i błędy w e-biznesie. To z pewnością idealna pozycja dla prowadzących firmę w internecie, ale również dla początkujących przedsiębiorców – warto uczyć się na błędach innych, by uniknąć, popełniać własnych.
"Trzy filary biznesu w Internecie"
Ryszard Jellinek w swojej książce wskazuje na trzy obszary, w których aktywność powoduje rozwój biznesu, czyli świadomość marki, wizerunek i klienci. Z tą książką dopasujesz odpowiednią strategię, wybierzesz skuteczne narzędzia marketingowe, będziesz umiał oferować swoje usługi właściwym osobom i wiedział, jak zaistnieć w Google.
„Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta”
Książka, która pozwoli Ci zaprojektować pozytywne doświadczenia klientów z Twoją marką. Katarzyna Wojciechowska podzieliła książkę na dwie części, teoretyczną i praktyczną. Z części teoretycznej dowiesz się m.in. co wpływa na Customer Experience, dlaczego doświadczenie klienta jest takie ważne, a także, co przyciąga uwagę klientów. Część praktyczna mówi o Design Thinking i przeprowadza przez etapy procesu projektowania interakcji z klientem.
„Księga Adsów. Twój przewodnik po dżungli social mediów”
Jeśli chcesz wiedzieć, czym jest reklama na Facebooku, który kanał social media będzie najlepszy, jak przygotować personę i określić grupę docelową z wykorzystaniem narzędzi Facebooka, to „Księga Adsów” jest tym, czego szukasz. Poznasz też m.in.: zasady projektowania grafiki do mediów społecznościowych, nauczysz się, jak mapować drogę konsumenta i stworzyć harmonogram postów.
„Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw”
Social media na dobre weszły do komunikacji marek z jej klientami. Są narzędziem biznesowym dzięki, którym firma zrealizuje swoje cele sprzedażowe i wizerunkowe. Z III wydania książki Marcina Żukowskiego dowiesz się sporo m.in. o social media marketingu, narzędziach (np. Facebook Messenger) i social biznesie, w tym social sellingu i społecznej odpowiedzialności.
„Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy”
Wiesz, że Instagram i Twitter zawdzięczają swój sukces hakowaniu wzrostu, a z growth hackingu korzystał Dropbox i Hotmail? Ryan Holiday twierdzi, że „najgorszą decyzją marketingową jest wejście na rynek z produktem, którego nikt nie chce ani nie potrzebuje”. Można temu zapobiec. Z książki dowiesz się, jak dopasować produkt do rynku, korzystać z wirusowości i zostać hakerem wzrostu.
„Digital Business i E-Commerce Management”
Dave Chaffey omawia narzędzia i strategie używane w e-marketingu, wyjaśnia koncepcje i pojęcia oraz modele biznesowe, prezentuje case study, porusza kwestie zarządzania systemami e-handlu i wiele innych. Książka składa się z trzech części: wprowadzenia, w którym znajdują się np. informacje o biznesie cyfrowym i e-handlu, strategii i zastosowań, gdzie opisano zagadnienia związane z marketingiem cyfrowym, zarządzaniem łańcuchem dostaw czy e-zaopatrzeniem oraz wdrażania – opisującego m.in. wdrażanie i optymalizację usług biznesu cyfrowego.
"Wizualny młotek"
Z tej książki dowiesz się czym, jest koncepcja wizualnego młotka i werbalnego gwoździa oraz jak ją zastosować. Wizualnym młotkiem jest np. konturowa butelka Coca-Coli. Młotkiem może być kolor, jak np. czerwone podeszwy butów Louboutin i zielone butelki Heineken albo produkt, czyli buty Crocsy. Gwoździem jest z kolei przekaz pozycjonujący, np. marka Crocs reklamowała swoje buty hasłem „Brzydkie może być piękne”.
„SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy”
Firmy działające w internecie nie wyobrażają sobie zaniedbywać optymalizację strony internetowej pod wyszukiwarki. Książki o SEO powalają porządkować wiedzę na ten temat i dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu. Dzięki tej zrozumiesz czym, jest pozycjonowanie, zoptymalizujesz stronę pod wymagania Google, będziesz wiedział, jak przygotować treści do sklepu internetowego, dowiesz się, jak pozyskiwać linki pozycjonujące i znajdziesz informacje o narzędziach takich, jak Google Tag Manager i SurferSEO.
„6 zasad wywierania wpływu na ludzi”
Jeden z najwybitniejszych psychologów społecznych opisuje 6 zasad wywierania wpływu na ludzi, które z powodzeniem można wykorzystać w sprzedaży. Harvard Business Review umieścił prace Cialdiniego na liście „Przełomowych idei w dzisiejszym świecie biznesu. Jakie to zasady? Reguła wzajemności, reguła niedostępności, reguła autorytetu, reguła zaangażowania i konsekwencji, zasada konsensusu, czyli reguła dowodu społecznego oraz zasada lubienia. Przykładem reguły niedostępności zastosowanym w sklepie internetowym jest umieszczenie obok produktu informacji „zostało tylko kilka sztuk”.
„Sztuka zwycięstwa. Wspomnienia twórcy Nike”
Za każdym sukcesem kryje się historia jego twórcy. Zdarza się, że nic nie zapowiada spektakularnych wyników, ale upór i dążenie do celu, mimo przeciwności, okazuje się najlepszą receptą na sukces. Phil Knight w swojej autobiografii przybliża historię jednej z najbardziej znanych i dochodowych marek na świecie, której początki sięgają 1964 r. „Sztuka zwycięstwa. Wspomnienia twórcy Nike” (oryginalny tytuł: „Shoe Dog”) w 2018 r. znalazła się na 5. miejscu bestsellerów książek biznesowych The New York Times.
„Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach”
Książka Magdaleny Pawłowskiej jest o tworzeniu produktów online i sprzedaży w internecie. Omawia takie tematy, jak marketing afiliacyjny, rekampania, budowanie bazy kontaktów e-mail, profil klietna, struktura filmów promocyjnych, Autonomiczny Model Online. Pomoże Ci wprowadzić automatyzację, pozyskać nowych klientów i stworzyć chętnie kupowany produkt.
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
"e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie"
To kompendium wiedzy o kryzysach w sieci. Dla kogo? Pracujących w biznesie, promujących swoją działalność w sieci, ale też osób obawiających się negatywnych reakcji na to, co robią, w związku ze swoją działalnością. np. komentarzy. Jeśli uważasz, że potrzebujesz tej książki, to podpowiadamy, że znajdziesz w niej informacje o kryzysowych zjawiskach w sieci i źródłach kryzysów, strategii, taktykach i narzędziach reagowania na kryzysy online. W każdym rozdziale jest komentarz lub wypowiedź eksperta na temat poruszanych problemów.
„Zakamarki marki”
Pawła Tkaczyka nie trzeba nikomu przedstawiać. Jego „Zakamarki marki” to doskonała lektura dla właścicieli firm, specjalistów ds. marketingu i PR oraz wszystkich, którzy chcą zdobyć zainteresowanie konsumentów. Tematy omawiane w książce dotyczą marketingu, silnej marki, strategii komunikacji, identyfikacji wizualnej, relacji z klientem. W ostatnim rozdziale znajdziesz się inspirujące case study.
„Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)”
Jedna z najlepszych na polskim rynku książek o tworzeniu treści do internetu. Z pewnością niejeden copywriter ma ją swojej biblioteczce. Z książki Artura Jabłońskiego dowiesz się, jak pisać, żeby klienci chcieli czytać i kupować. A wiąże się to z pisaniem językiem korzyści, czytaniem w internecie, zrozumieniem odbiorcy treści. Po lekturze będziesz np. umiał stworzyć dobry nagłówek i skuteczne call to action.
„Content marketing – współczesny poradnik po marketingu treści”
To druga książka, której współautorem jest Wojciech Szymański. Wspólnie z Magdaleną Tobiasz przygotowali współczesny poradnik po marketingu treści. Jak mówią, reklama jest szybkim sposobem na poinformowanie klientów o marce i jej ofercie, jednak rosnąca świadomość odbiorców wymaga od strategii marketingowej czegoś więcej aniżeli jednostronnego komunikatu reklamowego.
Treść, która sprzedaje, potrzebuje strategii. Jeśli chcesz wiedzieć, jak wyglądał rozwój marketingu internetowego, a także poznać historyczne tło content marketingu, kanały dystrybucji treści, narzędzia, dwukierunkową komunikację i marketing narracyjny, to jest to książka dla Ciebie. Szczególnie polecamy ją twórcom strategii content marketingowych, specjalistom marketingu i copywriterom.
„Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków”
„Złota strategia marki” to książka, dzięki której poznasz prostą i niezawodną metodę projektowania strategii na dowolnym poziomie organizacji biznesowej. Znajdziesz w niej informacje dotyczące zarówno strategii biznesu, jak i marki oraz rynku wraz z przykładami. Autor jest specjalistą z ponad 20-letnim doświadczeniem, doradcą przedsiębiorstw działających w obszarze dóbr konsumpcyjnych i usług.
„Strategiczny brand marketing. Praktyczny przewodnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko”
To druga pozycja tego autora w naszym zestawieniu. Mówi m.in. o starzeniu się marki i cyklu jej życia, różnicach między marką producenta a marką dystrybutora, etapach rozprzestrzeniania się innowacji, dekalogu skutecznego marketingu i ryzyku związanym z promowaniem marki oraz jej dywersyfikacją.
„Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw”
Grzegorz Miłkowski przygotował poradnik dla przedsiębiorców, którzy chcą komunikować się z klientami poprzez content. Książka podzielona jest na trzy części. Pierwsza omawia komunikację content marketingową bazującą na mediach własnych, druga techniczne aspekty uruchamiania bloga lub portalu, trzecia – strukturę efektywnego serwisu brandcontentowego.
„Prawo dla biznesu. E-commerce”
Książka od specjalistów dla tych, którzy chcą wiedzieć, co jest w biznesie najważniejsze i jak go bezpiecznie prowadzić. Piotr Kantorowski jest przedsiębiorcą, radcą prawnym, podkasterem, a Paweł Głąb radcą prawnym i specjalistą z zakresu marketingu usług prawnych. Z „Prawo dla biznesu. E-commerce” dowiesz się m.in.: jak zacząć biznes online, chronić firmę w Internecie, współpracować z wykonawcami i podwykonawcami, co powinna zawierać strona sklepu internetowego.
„Sztuka rynkologii”
Jacek Kotarbiński mówi, że „dzisiaj Twoja oferta może być najgenialniejsza na świecie, ale nie możesz z nią siedzieć w garażu. Musisz pokazać się rynkowi w sposób wyjątkowy. Dzisiaj sformułowanie „dobry produkt sprzedaje się sam” upada z kretesem, jest mitem”. W wyróżnieniu firmy pomoże Ci książka o tworzeniu i utrzymaniu konkurencyjności. Publikacja jest polecana w szczególności właścicielom firm, specjalistom ds. marketingu i badaczom rynku.
"Marketing 4.0. Era cyfrowa"
„Marketing cyfrowy i tradycyjny muszą współistnieć w ramach marketingu 4.0, którego celem jest rozbudzenie konsumenckiego orędownictwa.” („Marketing 4.0. Era cyfrowa”)
To obowiązkowa pozycja dla marketingowców. „Marketing 4.0” pokazuje, jak wyglądają nowe ramy marketingu w czasach gospodarki cyfrowej. Autorzy mówią, jak przekształcić świadomych konsumentów w naszych orędowników, opisują współczynniki zakupu marki oraz orędownictwa marki, wyjaśniają, które segmenty klientów należą do trzech wpływowych subkultur cyfrowych, jak wygląda nowa ścieżka klienta i co kieruje klientem na drodze od świadomości do orędownictwa.
"E-commerce w praktyce. Lekcje skutecznej sprzedaży online"
To książka stworzona przez właścicieli sklepów internetowych i praktyków sprzedaży. Odpowiada na pytania najczęściej zadawane przez prowadzących firmę online, w tym dotyczące pogodzenia pracy na etacie z prowadzeniem e-sklepu, zmniejszenia liczby zwrotów i kosztów ich obsługi, zwiększenia wartości zamówień, skutecznego sprzedawania na Allegro i Amazonie. W publikacji znajdziesz przepisy na najlepszy e-sklep, porady od autorów, lekcje e-commerce i prezentacje e-sklepów od kulis.
https://sklep.marketerplus.pl/
„To jest marketing!”
Seth Godin, guru marketingu, autor 18 międzynarodowych bestsellerów, nauczyciel przedsiębiorców, marketingowców i liderów, opowiada, czym jest marketing. Uważa, że „wybitni marketingowcy nie wykorzystują konsumentów do rozwiązywania problemów swojej firmy, lecz wykorzystują marketing do rozwiązywania problemów innych ludzi.” To książka dla wszystkich, którzy sprzedają, bo zmienia myślenie o sposobie prezentowania światu produktów i usług. Jak mówi autor: "czas przestać robić przeciętne rzeczy, dla przeciętnych ludzi, licząc na to, że uda się za to wziąć więcej, niż przeciętną cenę".
„Biblia handlowca. Najbogatsze źródło wiedzy o sprzedaży”
Jeffrey Gitomer zaczyna książkę z praktycznymi poradami od swoich przykazań skutecznej sprzedaży i wartości zawodowego sprzedawcy. Sięgając po „Biblię handlowca”, dowiesz się, jak identyfikować błędy, przez które nie sprzedajesz, dlaczego poniedziałek jest najlepszym dniem na zamykanie transakcji, czym jest efekt WOW
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Poznasz też przepis na 30-sekundową reklamę i tajemnice doskonałej obsługi klienta oraz przekonasz się, że reklamacje rodzą sprzedaż. III wydanie Biblii handlowca to 350 stron przewodnika o sprzedaży, w którym klasyczne ujęcie wzbogacono o elementy nawiązujące do współczesnych realiów biznesowych i konsumenckich.
„Abc marketingu B2B”
„Abc marketingu B2B” Łukasza Kosuniaka to doskonała lektura dla właścicieli i menedżerów firm działających w obszarze B2B, marketerów i pracowników działu sprzedaży. Z przewodnika po metodach i narzędziach współczesnego marketingu cyfrowego dla biznesu dowiesz się m.in.: jak planować i przygotowywać skuteczne działania marketingowe, tworzyć, promować i oceniać efektywność contentu, wpływać na wynik sprzedażowy firmy poprzez procesy generowania leadów, stworzyć skuteczny zespół marketingu B2B. Otrzymasz praktyczne porady, techniki i taktyki dotarcia do klientów biznesowych, poznasz najważniejsze narzędzia nowoczesnego marketingu B2B i przykłady ich wykorzystania.
https://www.abcmarketingub2b.pl/
„IT Product Manager. Pierwsze kroki”
Książka Dawida Pacholczyka o zarządzaniu produktem przyda Ci się, jeśli chcesz poznać proces budowania produktu, wiedzieć, jak wprowadzić go na rynek, zgłębić jego cykl życia i fazy jego tworzenia, umieć zbierać i analizować informacje zwrotne, a także zacząć nowy rozdział w karierze – Product Managera. Znajdziesz informacje na temat rozpoczęcia kariery, środowiska pracy, zakresu odpowiedzialności, przydatnych narzędzi, analizy rynku i tworzenia produktów.
"Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament"
W „Biblii e-biznesu” szczegółowo omówiono zagadnienia dotyczące m.in. strategii e-biznesu, sklepu internetowego, platform aukcyjnych, usług online, marketingu internetowego, komunikacji z e-klientem, obsługi transakcji i logistyki e-sprzedaży, zwiększania efektywności sprzedaży, prawa w e-biznesie.
Pierwszy nakład książki sprzedał się w ciągu 12 dni (sprzedaż planowano na 2 lata), natomiast drugi – w ciągu kolejnych 6 sześciu tygodni, pozycja otrzymała najwyższe noty czytelników, stała się lekturą obowiązkową dla e-sprzedawców i e-menedżerów, a na listach bestsellerów utrzymywała się przez dwa lata. "Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament" miała premierę w 2016 r., ale już trwają prace nad trzecim wydaniem.
„Tajniki Konwersji. Jak zmienić potencjalnego klienta w zadowolonego nabywcę”
Chris Smith w „Tajnikach Konwersji” pokazuje wskazówki dotyczące optymalizacji treści pod kątem generowania leadów, tworzenia wpisów blogowych, informacje o marketingu na Facebooku (np. lejek reklamy), strategie napędzające ruch do witryny, scenariusz rozmowy sprzedażowej, anatomię idealnej strony docelowej, porady o istotnych wskaźnikach oraz interpretacji wyników i wiele innych. Całość podzielona została na trzy części: Zdobywaj potencjalnych klientów w Internecie, Umawiaj spotkania dobrej jakości, Finalizuj więcej sprzedaży.
„E-commerce na platformach ofertowych Allegro, eBay, Amazon”
Allegro, eBay czy Amazon? Platforma czy własny sklep? A może nie trzeba wybierać? Jeśli stoisz przed takim wyborem lub szukasz nowych kanałów, albo narzędzi wspierających sprzedawanie, książka o e-commerce na platformach sprzedażowych odpowie na wiele Twoich pytań. Dzięki niej przygotujesz się do sprzedaży na Allegro, eBay i Amazon. W książce poruszono również zagadnienie growth hackingu i obecności na wielu platformach sprzedażowych.
„Kod kulturowy”
„Kod kulturowy” to książka o wyborach, motywacjach i zachowaniach. Dowiesz się z niej, dlaczego ludzie postępują się w określony sposób, a kampanie marketingowe bez uwzględniania kultury danego kraju nie mają szans na powodzenie. Autor złamał system kodujący zachowania. Dla przykładu kilka kodów kulturowych w USA: kod szpitala – ZAKŁAD PRZETWÓRSTWA, kod kulturowy pracy – OTO, KIM JESTEŚ, kod kulturowy zakupów – POWRÓT DO ŻYCIA. Okazuje się, że ten sam przekaz marketingowy w USA, został odebrany zupełnie inaczej we Francji. Przekonała się o tym marka L’Oréal, która na każdy rynek musiała opracować inną kampanię.
„E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda”
E-mail marketing pozyskuje i utrzymuje uwagę klientów, buduje lojalność, służy do celów sprzedażowych, informuje, edukuje. Aby zgłębić temat, zachęcamy do zapoznania się z książką „E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda”. W publikacji jest sporo informacji o bazie mailingowej, narzędziach, analizie newsletterów, cold mailingu, podstawach tworzenia skutecznych wiadomości.
„Skuszeni. Jak tworzyć produkty kształtujące nawyki konsumenckie”
Wiesz, że „statystycznie rzecz ujmując, 79% właścicieli smartfonów sprawdza swoje urządzenia w ciągu kwadransa od przebudzenia”? Nir Eyal w książce „Skuszeni” zawarł przydatne informacje o nawykach (jak powstają i w jaki sposób się utrwalają), instrukcję tworzenia produktów, po które chce się wracać, wskazówki, dzięki którym korzystanie z produktu stanie się nawykiem, a także informacje o technikach behawioralnych wykorzystywanych przez serwisy takie jak Instagram, Twitter i Pinterest.
„Konwersja w e-commerce”
Autorami „Konwersji w e-commerce” są specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w branży. Pozycja zawiera najistotniejsze kwestie dotyczące reklamy sklepu internetowego i optymalizacji w e-commerce. Na 316 stronach omówiono tematy takie, jak pozyskiwanie ruchu w sklepie internetowym, poprawa użyteczności, analityka webowa, sklep w wersji mobilnej, marketing w wyszukiwarkach i wiele innych.
„Dawaj innym szczęście. Ścieżka pasji zysku i celu”
Tony Hsieh, dyrektor generalny Zappos.com (jednego z największych e-sklepów obuwniczych w USA) opisuje swoje doświadczenia biznesowe, ścieżkę sukcesu firmy, życiowe lekcje i błędy – Zappos w ciągu 10 lat osiągnęła ponad miliard dolarów w sprzedaży brutto! Właściciel firmy zbudował nie tylko silną markę, ale wypracował balans między pasją, celem i zyskami, zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym. Jak pokazuje jego doświadczenie, uszczęśliwianie innych wpływa na zyski. W przypadku Zappos jest to nowa jakość kultury organizacyjnej firmy i wyroki poziom obsługi klienta.
Poradniki, podręczniki, literatura piękna – książki nigdy nie wyjdą z obiegu. Rozwój branży marketingu internetowego oraz e-commerce widać również na rynku wydawniczym. Dlatego powyższa lista nie jest ostateczna. Zapraszamy do śledzenia naszej e-commerce’owej grupy na Facebooku. Na E-commerce Academy by Ideo Force piszemy o książkach, social media, sprzedaży i polecamy ciekawe artykuły.