SEO obok linkowania i budowania stopnia zaufania do strony (czynnik trust rank) dotyczy pozycjonowania. Błędy popełniane podczas czynności w zakresie SEO obniżają efekty pozycjonowania. Jednak można temu zapobiegać. W jaki sposób? Przede wszystkim trzeba poznać możliwe nieprawidłowości, by móc je wyeliminować lub do nich nie dopuścić. Do popełnianych błędów SEO na stronie zaliczamy:
- Nieprawidłowości w strukturze nagłówków H1-H6, które dotyczącą chociażby umieszczania niewłaściwych słów lub całkowitego ich pomijania (np. nagłówek H1 powinien zwierać najistotniejsze słowa kluczowe).
- Przesadne umieszczanie w treści słów kluczowych. Nadużywanie fraz jest nie tylko źle widziane przez wyszukiwarkę, ale i użytkowników.
- Skomplikowane adresy URL – adres strony musi być jak najbardziej przyjazny, w URL powinno znaleźć się słowo kluczowe. Poniżej przykład niewłaściwie skonstruowanego adresu witryny:
- Niepoprawność tagów Description oraz Title. Pierwsze nie są czynnikiem mającym wpływ na pozycjonowanie, jednak mają za zadanie skłonić użytkownika do kliknięcia w link prowadzący do strony. Często bywa, że Title nie zawiera słów kluczowych lub jest takie sam dla wielu podstron, co nie może mieć miejsca w przypadku działań SEO.
- Duplikowanie treści na stronie – wiele witryn kopiuje opisy zamieszczone na różnych podstronach.
- Problemy z prędkością ładowania się strony, które nie tylko zniechęcają do korzystania z niej, ale powodują, że witryna jest gorzej ocenianie przez Google.
- Błędne linkowanie wewnętrzne lub jego brak, które ma miejsce w przypadku, gdy linki nie odsyłają do podstron.
- Zbyt duży rozmiar plików graficznych i niewłaściwe opisanie ich.
- Brak contentu lub błędy w treści, co znacząco obniża wartość strony w wyszukiwarce i jest nieprzychylnie postrzegane przez użytkowników.
Ocena artykułu:
Twoja ocena: