Aby zarejestrować firmę w mapach Google należy posiadać konto Google, które założyć można całkowicie za darmo. Następnie będąc zalogowanym na swoje konto Google odwiedzić należy adres https://business.google.com/, w którym otworzy nam się kreator dodawania własnej firmy.
Rejestracja firmy w mapach Google – poszczególne kroki:
- wpisujemy nazwę firmy,
- wybieramy kategorię działalności, która najlepiej opisuje dodawane przedsiębiorstwo (kategorię można zmienić również po założeniu profilu firmy),
- zaznaczamy czy siedziba firmy ma adres fizyczny, a następnie podajemy go (kraj, ulica i nr domu, miejscowość, region oraz kod pocztowy),
- umieszczamy na mapie za pomocą pinezki dokładną lokalizację firmy,
- podajemy informacje czy obsługujemy klientów tylko w siedzibie firmy czy również poza lokalizacją (jeśli obsługujemy klientów poza siedzibą firmy to opcjonalnie podać można również obszar realizowanych usług),
- podajemy dane kontaktowe (numer telefonu, adres url witryny),
- ostatnim krokiem jest weryfikacja wizytówki, a dokładniej adresu siedziby.
Najczęstszą metodą weryfikacji jest metoda, w której na wpisany w formularzu Google adres przychodzi kartka pocztowa (powinna dotrzeć w ciągu 15 dni). Znajduje się na niej kod weryfikujący, który należy podać by uzyskać pełne prawa do zarządzania wizytówką.
W międzyczasie dodać możemy opis firmy (maksymalnie 750 znaków) oraz zdjęcia siedziby – im więcej tym lepiej. Zalecamy na dodanie przynajmniej logotypu, zdjęcia wewnątrz budynku, na zewnątrz oraz innych jeśli takie istnieją.
Po zrealizowaniu wszystkich z opisanych powyżej kroków pojawi nam się ekran, w którym zarządzać będziemy mogli wizytówką.