Każda strona sklepu internetowego ma inną historię. Być może jest to strona dopiero powstaje, a więc konieczne jest wdrożenie poprawnej struktury nagłówków, opisów i znaczników Title. Strona internetowa z długą historią działalności i już wcześniej pozycjonowana ma podstawy do rozpoczęcia pracy nad nią. Do najbardziej znanych metod wynagrodzenia w ramach pozycjonowania zaliczamy zapłatę w formie miesięcznego abonamentu, płatność godzinę pracy lub za wyniki. Na ostateczną cenę pozycjonowania sklepu online wpływa klika czynników, a są nimi w szczególności:
- Struktura serwisu – sklep może mieć wiele podstron, a więc wymagać więcej pracy. Strona oferująca jedynie kilkanaście produktów lub usługi specjalistyczne w niewielkim zakresie nie będzie aż tak czasochłonna.
- Audyt SEO sklepu– jest nieodłącznym elementem pozycjonowania. Niezbędne w tym przypadku jest korzystanie z narzędzi wspierających (np. Senuto, MAJESTIC), które umożliwiają między innymi dokładną analizę konkurencji.
- Optymalizacja SEO – proces zmierzający do zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania i usprawnienia strony pod kątem technicznym.
- Rodzaj pozycjonowania i wybór fraz kluczowych – pozycjonowanie szerokie (na długi ogon) lub klasyczne. Koszt wypozycjonowania frazy w przypadku pierwszej metody jest niższy, niż pojedynczej.
- Pozycjonowanie na rynek lokalny – sklepy kierujące ofertę dla społeczności lokalnej powinny skoncentrować działania na frazach związanych z konkretną lokalizacją, np. „fryzjer Warszawa”.
- Content – tworzenie unikalnych treści, w tym opisów produktów, bloga na którym klient znajdzie porady dotyczące asortymentu, infografik, itp. W agencji zajmują się tym copywriterzy we współpracy z grafikami.
- Linki – umieszczanie linków na innych stronach lub kanałach, jako odnośników do naszej strony.
- Systemy do zarządzania sklepami internetowym – są to specjalnie rozwiązania dedykowane branży e-commerce. Potrzeby każdego sklepu są inne, dlatego wybór i wdrożenie systemu nie jest oczywistością i konieczne jest skorzystanie z usług agencji.
- Dedykowany opiekun klienta – wiele agencji w tym Ideo Force, w ramach współpracy wyznacza osobę odpowiedzialną za kontakt z klientem.
Jak widać, podanie kosztu pozycjonowania strony internetowej wymaga przedstawienia pełnego obrazu sytuacji. W ramach usługi współpracuje kilka działów agencji, co jednocześnie przekłada się na jakość pracy, a co za tym idzie koszt.