Bing Places For Business – co trzeba wiedzieć o pozycjonowaniu lokalnym w Bing?

W warunkach sporej konkurencji na rynku marketingu cyfrowego firmy często koncentrują się na optymalizacji stron internetowych pod wymagania Google, koncentrując się głównie na tej wyszukiwarce i ignorując przy tym inne, cenne źródła ruchu organicznego.
2 lutego 2024

Choć Bing, posiadający blisko 1,2 mld użytkowników może wydawać się małym graczem na rynku wyszukiwarek, jest drugą co do wielkości wyszukiwarką na świecie. Szacuje się, że przypada na nią  około 20% całego ruchu z urządzeń desktopowych. Wzrost popularności Binga, zwłaszcza w kontekście lokalnych wyszukiwań biznesowych, otwiera nowe możliwości dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność w Internecie i pozyskać nowych klientów.

Pozycjonowanie lokalne, kluczowe dla małych i średnich przedsiębiorstw, staje się coraz bardziej istotne w strategiach marketingowych. A Bing Places for Business, podobnie jak Google My Business, oferuje bezpłatną platformę umożliwiającą firmom promowanie swojej działalności lokalnej.

Spis treści:

  1. Czym jest wizytówka w Bing Places?
  2. Zalety Bing Places
  3. Jak założyć wizytówkę Bing Places?
  4. Pozycjonowanie w Bing Places
  5. Bing Places for Business vs Google Business Profile
  6. Streszczenie
  7. Podsumowanie
  8. Bibliografia

Czym jest wizytówka w Bing Places?

Bing Places for Business, będąc częścią ekosystemu Microsoft, oferuje wyjątkowe korzyści dla firm, które pragną zadbać o swoją obecność w sieci na poziomie lokalnym. To darmowa platforma, umożliwiająca tworzenie szczegółowych profili firmowych, zawierających istotne informacje, takie jak nazwa firmy, strona internetowa, numer kontaktowy czy też inne wartościowe dane. Z pomocą tego narzędzia firmy mogą wyróżnić się w lokalnych wynikach wyszukiwania, co umożliwia potencjalnym klientom otrzymywanie bieżących i dokładnych informacji na temat oferowanych przez nie usług.

Zalety Bing Places

Bing Places for Business, choć często pozostaje w cieniu swojego największego konkurenta, Google Business Profile, oferuje szereg zalet, które mogą być istotne dla pozycjonowania lokalnego. Jedną z głównych zalet Binga jest mniejsza konkurencja. W przeciwieństwie do Google, Bing nie jest tak nasycony profilami firm, co oznacza, że mniejsze i nowo powstające firmy mają większe szanse na wyróżnienie się i osiągnięcie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. To może być szczególnie korzystne dla marek, które dopiero rozpoczynają swoją działalność online lub dla tych, które działają w niszowych branżach.

Bing oferuje również bardziej przystępne ceny reklam niż Google, co może być atrakcyjne dla firm z ograniczonym budżetem marketingowym. Reklamy w Bing często mają niższy koszt za kliknięcie (CPC) i mogą osiągać lepsze wyniki w określonych segmentach rynku. Dodatkowo Bing zapewnia bardziej szczegółowe opcje targetowania demograficznego, co pozwala na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej. A integracja Bing Places z platformą reklamową Microsoft, pozwala uzyskać dodatkowe możliwości reklamowe i zwiększyć skuteczność swoich kampanii.

Bing Places umożliwia integracje z innymi produktami Microsoft, takimi jak Windows i Cortana, co może mieć pozytywny wpływ na widoczność wśród użytkowników tych usług. Jedną z unikalnych cech narzędzia Bing Places jest jego integracja z Facebookiem, co pozwala na wyświetlanie recenzji i ocen z Facebook profilu firmy bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Ponadto dzięki takiej integracji wszystkie informacje o aktualizacjach profilu, interakcjach z wizytówką (konwersje, kliknięcia etc.) czy błędach będą wysyłane w formie wiadomości prywatnych na Messengerze.

Inną przydatną funkcją jest możliwość dodawania ofert specjalnych, rabatów lub kodów zniżkowych. Po utworzeniu propozycji specjalnej będzie ona widoczna na profilu Bing Places. Oferty są doskonałym sposobem na przyciągnięcie konsumentów, którzy rozważają skorzystanie z usług firmy.

Jest jeszcze kilka aspektów, o których warto wspomnieć:

  • Informacje biznesowe dodane do usługi Bing Places są wyświetlane w wynikach wyszukiwania Bing i Microsoft Maps. Pomaga to przyciągnąć lokalnych odbiorców i potencjalnych klientów.
  • Bing Places pozwala na dodanie zdjęć, a nawet filmów przedstawiających markę, co pomaga użytkownikom lepiej poznać firmę i oferowane usługi.
  • Bing Places udostępnia dane analityczne dotyczące ruchu i aktywności na profilu, co pozwala ocenić skuteczność obecności na platformie.

Jak założyć wizytówkę Bing Places?

W pierwszej kolejności należy zalogować się w serwisie Bing Places for Business. Możemy wybrać już istniejące konto lub założyć nowe.

W kolejnym kroku tworzymy wizytówkę. Bing proponuje dwie możliwości: ręczne założenie nowego profilu firmy lub import danych z istniejącego wpisu Google Business Profile.

Jeśli firma posiada już profil w usłudze GBP, wystarczy kliknąć przycisk "Import from Google Business Profile now", aby zaimportować wpis z Google. Bing Places for Business automatycznie skopiuje wszystkie dostępne dane z wybranej wizytówki. Ponadto nastąpi też automatyczna weryfikacja nowego profilu pod warunkiem, że wizytówka GMF jest aktywna i została już wcześniej zweryfikowana. W ten sposób natychmiast otrzymujemy dostęp do wszystkich funkcji Bing Places.

Jeśli jednak zdecydujemy się na założenie profilu bezpośrednio w Bing Places, to pierwszym krokiem będzie wybranie typu firmy i lokalizacji z menu rozwijanego.

Po wpisaniu lokalizacji pojawi się lista firm znajdujących się w pobliżu. Jeśli zobaczymy na liście interesującą nas firmę, wówczas należy ją zgłosić. Jeśli nie, warto kliknąć przycisk „Create new business” i przejść do uzupełnienia szczegółów.

Najpierw należy uzupełnić nazwę firmy, adres witryny internetowej i liczbę dodawanych lokalizacji (o ile chcemy od razu dodać kilka oddziałów), a następnie podać dodatkowe informacje na temat każdej z rejestrowanych miejscówek.

Kolejnym etapem jest uzupełnienie informacji o firmie:

  • Branża i kategorie
  • Usługi świadczone przez firmę
  • Dane kontaktowe
  • Opis firmy
  • Profile w mediach społecznościowych
  • Godziny pracy
  • Zdjęcia

Ostatnim etapem, który czeka na nas po uzupełnieniu wszystkich danych, jest weryfikacja wizytówki. Musimy udowodnić, że firma faktycznie istnieje i należy do nas. W zależności od podanych informacji mogą pojawić się jedna lub kilka metod weryfikacji:

  • Weryfikacja wizytówki za pośrednictwem wiadomości e-mail, która zostanie wysłana w ciągu 15 minut od wybrania danej metody weryfikacji.
  • Weryfikacja konta poprzez wprowadzenie kodu PIN otrzymanego za pośrednictwem kartki pocztowej wysłanej na adres firmy (może to potrwać od kilku dni do nawet kilku tygodni).
  • Weryfikacja profilu firmy, poprzez wprowadzenie kodu PIN otrzymanego podczas połączenia lub za pośrednictwem wiadomości SMS wysłanej na podany numer telefonu firmy.

Po pomyślnej weryfikacji profilu będzie on widoczny w mapach i organicznych wynikach wyszukiwania. 

Pozycjonowanie w Bing Places

Widoczność profilu firmy w wyszukiwarce jest ściśle powiązana z jego zawartością, dlatego tak ważne jest podanie pełnych danych o firmie, a także ich terminowa aktualizacja. Oto kilka wskazówek, które pomogą osiągnąć wyższe pozycje w rankingach:

Kategoria działalności

Jedną z informacji, którą należy precyzyjnie określić podczas uzupełnienia profilu firmy, jest kategoria działalności. Ważne jest, aby dodać tę właściwą kategorię, ponieważ dzięki niej wiele klientów może trafić na profil firmy w wynikach wyszukiwania. Bing Places umożliwia wybór jednej kategorii głównej i do 10 podkategorii. Konieczne jest wskazanie maksymalnej ilości pasujących podkategorii z dostępnych na liście, gdyż w ten sposób zwiększamy szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania większej ilości potencjalnych klientów. Pamiętajmy, że można szukać tego samego na wiele różnych sposobów. Naszym zadaniem jest przewidzieć te najbardziej popularne frazy opisujące promowany biznes i uwzględnić je w danych profilu.

Słowa kluczowe

Podobnie jak witryna internetowa, profil Bing Places, aby uzyskać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, musi zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Wykorzystywanie dobrze dopasowanych słów kluczowych w opisie firmy pozwoli na pojawienie się w relewantnych wynikach wyszukiwania.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Recenzje

Recenzje zwiększają wiarygodność firmy. Pozytywne opinie klientów pokazują robotom wyszukiwarki, że prawdziwi ludzie lubią oferowane przez firmę usługi i produkty. Ponadto jest to też sygnał dla potencjalnych klientów mówiący o tym, że dana firma jest godna zaufania.

Bing nie umożliwia zostawienia opinii z poziomu wizytówki firmy, natomiast wyświetla opinie zaciągnięte z innych źródeł. Mogą to być dowolne źródła, m.in. popularne platformy turystyczne, lokalne serwisy z ocenami, katalogi firm czy też media społecznościowe. Dlatego tak ważne jest dbanie o całokształt i wizerunek firmy w Internecie. Im lepiej firma jest oceniana przez klientów, tym lepiej wypadnie jej profil w Bing Places.

Wysokiej jakości zdjęcia

Warto również pamiętać o dodaniu zdjęć. Jedną z największych różnic między Google Business Profile a Bing Places jest wykorzystanie obrazów. Chociaż obie platformy pozwalają na dodanie zdjęć, to właśnie Bing Places przywiązuje do nich większe znaczenie. Po wpisaniu zapytania jako pierwszy wynik widzimy pasek z informacją o firmie, gdzie w tle jest duże zdjęcie. Jest to pierwsze, co zobaczy potencjalny klient, dlatego warto zadbać o dobranie zdjęć już na samym początku.

Zdjęcia odgrywają ważną rolę i zawsze są częścią wyników organicznych Bing (SERP). Dodanie wysokiej jakości zdjęć, które prezentują firmę i oferowane produkty lub usługi, może mieć znaczący wpływ na widoczność profilu. Wybór odpowiednich obrazów sprawi, że profil firmy będzie bardziej atrakcyjny i zauważalny w wynikach wyszukiwania Bing, a co za tym idzie będzie potęgować zainteresowanie użytkowników i wygeneruje więcej kliknięć.

Bing Places for Business vs Google Business Profile

Rozważając wykorzystanie narzędzi Bing Places for Business i Google My Business w kontekście lokalnego SEO, ważne jest zrozumienie, że obie platformy mają swoje unikalne cechy i wymagają różnych strategii optymalizacji. Oto głębsze spojrzenie na te dwie platformy:

Omawiane usługi różnią się sposobem pozyskiwania informacji. Google Business Profile opiera się na ręcznym wprowadzaniu danych. To właściciel wizytówki decyduje o tym, jakie informacje tam się pojawią. Bing Places natomiast „uzupełnia” ręcznie wprowadzone dane o te znalezione w Internecie, dlatego bardzo ważne jest dbanie o aktualność i poprawność danych o firmie pojawiających się w sieci.

Kolejną różnicą jest sposób zbierania opinii. Jak już było wspomniane wcześniej, Google umożliwia użytkownikom pozostawienie opinii z poziomu profilu firmy, natomiast Bing jedynie zbiera opinie z innych źródeł w Internecie.

Zarówno Google Business Profile, jak i Bing Places udostępnia statystyki ułatwiające ocenę efektywności wizytówek. Właściciel profilu może w dowolnej chwili przeanalizować dostępne dane, takie jak wyświetlenia, kliknięcia czy integracje użytkowników z informacjami, które można znaleźć na profilu. Niemniej jednak, statystyki GBP są nieco bardziej rozbudowane. Google przedstawia więcej korzystnych danych, które można wykorzystać do rozbudowy wizytówki. Bing Places Insights umożliwia przeglądanie danych o ruchu na profilu maksymalnie 12 tygodni wstecz. Dodatkowo istnieje możliwość porównania statystyk z podobnymi firmami (na przykład, na podstawie kodu pocztowego, miasta czy kraju).

Wreszcie, obie platformy różnią się popularnością. Niewątpliwą zaletą Bing Places jest mniejsza konkurencja. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że niższy poziom konkurencji również świadczy o mniejszej popularności platformy. Nawet najwyższe pozycje w rankingu Bing mogą generować o wiele niższy ruch niż przeciętne pozycje w Google.

Streszczenie

  • Pozycjonowanie lokalne staje się coraz bardziej istotną częścią strategii SEO.
  • Bing Places for Business to darmowa platforma od Microsoft, która umożliwia tworzenie wizytówek firmowych i stanowi cenne rozwiązanie dla firm chcących zwiększyć swoją lokalną widoczność w Internecie.
  • Bing Places pozwala na zaimportowanie informacji o firmie ze zweryfikowanego profilu Google Business Profile. W ten sposób cały proces założenia wizytówki Bing Places nie zajmie więcej niż 5 minut.
  • Rozważając wykorzystanie Bing Places i Google Business Profile w kontekście lokalnego SEO, ważne jest zrozumienie, że obie te platformy wymagają różnych strategii optymalizacji.
  • Ogromną zaletą usługi Bing Places jest mniejsza konkurencja. Bing nie jest tak nasycony profilami firm jak Google, co oznacza, że firmy mają o wiele większe szanse na osiągnięcie TOPowych pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

Podsumowanie

Bing Places for Business stanowi cenne narzędzie dla firm pragnących zwiększyć swoją lokalną widoczność online. Jego unikalne cechy, takie jak integracja z Facebookiem, mniejsza konkurencyjność czy dokładne targetowanie demograficzne, czynią go atrakcyjną alternatywą dla Google My Business. Optymalizacja profilu Bing Places for Business może znacząco przyczynić się do zwiększenia ruchu i widoczności firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. W tym dynamicznie zmieniającym się świecie cyfrowego marketingu, Bing Places for Business jest narzędziem, którego nie warto ignorować.

Bibliografia

https://www.forbes.com/advisor/business/software/seo-statistics/#local_seo_statistics_section

Svitlana Tomko
AUTOR
SEO Specialist
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 3.6 na podstawie 22 ocen

Inne wpisy